58. MESS: Patriotizam, rat i historija ispričani teatarskim jezikom farse

[ssba]
September 26th, 2018

U širokom rasponu stilske raznolikosti, koja odgovara višegodišnjoj profilaciji Festivala MESS posebno će biti zanimljive predstave koje će teatarskim jezikom farse ispričati priče inspirisane ratom, patriotizmom, te historijskim prilikama. Upravo takve su Cezary odlazi u rat, poljske produkcije Komuna Warszawa, Deveta u produkciji slovenačke Via Negative i Kraj misije nastao u njemačko-kamerunskoj produkciji kainkollektiv/OTHNI Laboratoire de Théâtre de Yaoundé. U messovskoj raznolikosti predstava od plesnog i fizičkog teatra, preko muzičkog teatra do predstava dramskog prosedea, snažan utisak će ostaviti i predstave koje autorski propituju klasiku u kulturološkom i sociološkom kontekstu političkom kontekstu svojih kultura kao što su Macbettu i predstava koja će predstavljati BiH, nastala u koprodukciji NPS i Scene MESS, Kralj Lear u režiji Diega de Bree.

 

Kralj Lir

Kralj Lir

 

Kada se različite strategije otpora prema fundamentalističkom konzervatizmu i autokratiji desničarskih stranaka potroše, umjetnost koja stimulira kritičku svijest dođe kao melem na ranu, kako to često i biva. Ovoga puta, izvedbu koja pokušava uraditi upravo to, režirao je Cezary Tomaszewski, a ona se zove Cezary odlazi u rat. (subota, 6.10, 18h, SARTR). Slovenačka produkcija Via Negativa dolazi sa predstavom Deveta u režiji  Bojana Jablanoveca koji je sa umjetnicima/ama stvorio performans kao odgovor na Betovenovu Devetu simfoniju, muzičko djelo o vrijednostima humanizma, koje je u suštoj suprotnosti sa stvarnošću, tako u današnjem vremenu zvuči jeftino.

 

Deveta

Deveta

- Grandiozna Deveta simfonija ostavlja sve ogoljeno, umanjeno, jasno. Pet golih umjetnika sjede na stolicama, imitirajući galopiranje. Oda radosti. Umjetnici kao konji. Pola ljudi, pola konji. Veličanstveno, isječak je iz jedne od kritika predstave koja će biti prikazana kao druga u noći otvaranja Festivala, 29.9. u 22 sata u SARTR-u.

 

U ovoj izvedbi kainkollektiv i OTHNI zasnivaju putovanje na temi koja je jedan od najvećih tabua germansko-kamerunske historije: ropstvo. Susret vrlo različitih muzičkih tradicija stvara novi zvučni reljef koji dolazi u dodir s konkretnim i zamišljenim reljefima evropsko-afričke historije: od jadikovki preko radničkih i pjevova otpora do europskog repertoara opere. Ovo je izvedba muzičkog teatra koja dovodi naše nepoznato i potisnuto naslijeđe iz dubina historije dok ono ne eksplodira u našim ušima. Kraj misije u programu Festivala MESS je 6.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.

 

Kraj misije

Kraj misije

 

Macbettu je Shakespearov Magbet koji se izvodi na sardinijskom jeziku, te u skladu sa čistom elizabetanskom tradicijom od strane u cijelosti muške postave. Ovdje imamo sumorne zvuke stočnih zvona i prastarih instrumenata, životinjske kože, rogove, pluta. Moć gesti i glasa, srodstvo sa Dionizijama i, istovremeno, nevjerovatnu formalnu preciznost plesova i pjeva. (3.10, 19h30, NPS) Od društvene i političke drame reditelj sarajevskog Kralja Leara, Diego de Brea, postepeno vodi Shakespearevu priču do porodične i, na koncu, najintimnije tragedije nekadašnjeg vladara, a sada kralja bez krune i trona, koji je samog sebe porazio, te unesrećenog oca koji se odrekao ne samo vlasti no i vlastite ćerke. (2.10, 19h30, NPS).

 

Macbettu

Macbettu




Najčitanije

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More







FBL | MACCHIATO | MODA | LJEPOTA | LIFESTYLE | ART ATTACK | ZDRAV ŽIVOT | GEEKOLOGIE | COMMUNITY | ADRESAR

MARKETING | KONTAKT | IMPRESSUM

© 2013 - Sva prava zadržana - Fashion, Beauty, Love. Design by White Rabbit team