Da li će generacija „Z“ živjeti u svijetu bez duhanskog dima?

[ssba]
December 13th, 2019

U trenutku kada na planeti ima više od milijardu pušača, a u Japanu, prvom društvu na svijetu koje je zakoračilo u postmodernizam, proizvodi bazirani na tehnologiji zagrijavanja duhana doživljavaju potpunu mainstream popularizaciju, postavlja se pitanje šta uopće znači zabrana pušenja? Ipak, cijeli razvijeni svijet saglasan je u odluci da se protiv cigareta – mora boriti. Najdalje su otišli uvijek najracionalniji Norvežani, koji teže da zabrane i prodaju cigareta pripadnicima generacije Z, odnosno svima koji su rođeni od 2000. godine. Da li će baš ta, toliko najavljivana generacija Z biti prva generacija bez duhanskog dima nije sigurno, ali izvjesno je da svijet teži tome.

 

Osim što na svijetu trenutno ima više od milijarde pušača, i cijene cigareta su na historijskom maksimumu – rekordnih 20 dolara, koliko su u Australiji, a u Americi gdje je cijena cigareta tradicionalno visoka i ovaj porok najmanje popularan, reformistička politika liberalnog gradonačelnik New Yorkjujorka, Bilaa de Blasia, podigla je cijene još više od uobičajeno visokih. Ono što u cijeloj ovoj priči predstavlja zanimljiv obrat jeste da su zdravstvene organizacije i svjetske vlade u toj svojoj borbi dobile i neočekivanog saveznika. I same moćne, velike duhanske kompanije prigrlile su ovaj trend i stavile svoju ekspertizu i resurse u službu borbe protiv duhanskog dima i oslobađanja svijeta od duhanskog dima.

 

Kada je prije 10 godina kompanija Philip Morris odlučila da svoj tradicionalni biznis sve više okreće ka IQOS-u, prvom proizvodu baziranom na tehnologiji zagrijavanja, a ne sagorijevanja duhana, koji predstavlja manje štetnu alternativu klasičnim cigaretama, može se reći da je ova kompanijska odluka predstavljala preteču svim zabranama i poskupljenjima. Jer nekada je alternativa djelotvornija od zabrane. Iako se često citira izjava generalnog direktora ove kompanije, Andréa Calantzopoulosa da je želja kompanije Philip Morris da u jednom momentu u potpunosti prestane proizvoditi cigarete, i to je ono što vjerovatno svi žele čuti, stručnjaci podsjećaju da situaciju ipak treba realno sagledati. Da je rješenje na „pola puta“ možda, su najbolje potvrdili rezultati nedavne studije koju je sprovelo Američko udruženje za borbu protiv raka, i tu upravo na tržištu Japana, a koji su pokazali da je pad prodaje cigareta povezan upravo sa pojavom alternativa.

 

iqos

 

Rezultati ove studije iz Japana, kao prvog tržišta na kom su lansirani proizvodi bazirani na tehnologiji zagrijavanja, a ne sagorijevanja duhana, pokazali su značajan pad u prodaji cigareta baš u periodu ulaska IQOS-a na tržište, prvog proizvoda iz kategorije bezdimnih proizvoda. Studija je dodatno ukazala da zajedničko prisustvo i cigareta i novih proizvoda baziranih na tehnologiji zagrijavanja duhana nije podigla sveukupnu potrošnju duhana, već samo da su alternativni prozvodi zamijenili kozumiranje klasičnih cigareta. Studija je objavljena u časopisu British Medical Journal (Tobacco Control), obuhvatila je 11 od 12 regiona Japana, dok su podaci bazirani na četvorogodišnjem periodu prodaje. Istraživanja su pokazala da je prodaja cigareta smanjena u svakom od regiona ubrzo nakon uvođenja IQOS-a, a uzimajući u obzir i ostale faktore koji mogu uticati na pad prodaje cigareta, kao što su cijene, zakonska ograničenja i druge alternative. Zaključak je ipak da nijedan od tih ostalih faktora nije značajno uticao na smanjenje prodaje klasičnih cigareta, koliko prisustvo alternative.

 

I dok su projekcije da će do 2020. godine neke zemlje uveliko biti zemlje bez keša, a iskustva iz Japana ohrabruju, svijet u kojem će generacija Z uveliko stasavati, odnosno budućnosti bez cigareta i duhanskog dima, ipak nije tako blisko izvjesna. Zajednički napori će vjerovatno uroditi plodom u nekom momentu, ali svaka dalja projekcija je nezahvalna, ma koliko svi bili ujedinjeni u tom cilju.




Najčitanije

Access Token is invalid, please get it again







FBL | MACCHIATO | MODA | LJEPOTA | LIFESTYLE | ART ATTACK | ZDRAV ŽIVOT | GEEKOLOGIE | COMMUNITY | ADRESAR

MARKETING | KONTAKT | IMPRESSUM

© 2013 - Sva prava zadržana - Fashion, Beauty, Love. Design by White Rabbit team