U galeriji Atmosphère u Ženevi bit će otvorena fotografska izložba Andreja Ðerkovića

[ssba]
January 27th, 2017

U četvrtak, 2.februara 2017.godine u galeriji Atmosphère u Ženevi bit će otvorena fotografska izložba sarajevskog umjetnika Andreja Ðerkovića pod nazivom Tabernakul.

 

Izložba se sastoji od šest fotografskih triptika centralnih trgova Barcelone, Havane, Istanbula, Nirnberga, Pariza i Ciriha, koji su urađeni u periodu između 2013. i 2016.godine. Simbolika samih fotografija, nalazi se također i u vremenu kada su napravljene, kao što su fotografije sa istanbulskog trga Taksim napravljene tokom socijalnih protesta 2013.godine ili fotografije trga Sant Felip Neri na dan 80 obljetnice Španskog građanskog rata. Fotografije iz kubanske prijestolnice Havane urađene su uoči historijskog posjeta američkog predsjednika Baraka Obame, dok su fotografije koje su urađene u Parizu, napravljene nekoliko dana poslije terorističkih napada u Parizu 13.novembra 2015.godine, kada je trg Place de République postao centralno mjesto okupljanja i omaža žrtvama.

 

TABERNACLE Andrej Derkovic

 

Postavka je premijerno bila postavljena prošle godine u Galeriji Duplex 100m2 u Sarajevu (Bosna i Hercegovina), te kasnije pod komisarijatom Ane Borralho u sklopu Festivala Verão Azul u Loulèu i Lagosu (Portugal). Ženevska postavka trajati će do 1.aprila 2017.godine.

 

 

///

TABERNAKUL (lat. tabernaculum – šator, ili hrv. svetohranište)

 

Kao i u liturgijskom redoslijedu, fotografisana mjesta se u ovom postavu gledaju kao svetohraništa, mjesta molitve i štovanja savremenog društva.

 

la-habana-1-foto-andrej-derkovic

 

U ovoj seriji, selektovana mjesta preuzimaju euharističku ulogu središnjih mjesta susreta, molitve i štovanja, gradova koji predstavljaju centre društvenih promjena u prošlom stoljeću, gradova koji su (pro)živjeli različite društvene pokrete čije se nazivlje završava sa sufiksom “izam”… fašizam, komunizam, terorizam, populizam i na kraju, kapitalizam. Ta mjesta, većinom centralni trgovi korišteni su (koriste se) kao svetohraništa različitim ideologijama i društvenim sustavima koji su dominirali kroz modernu historiju. Dvojako značenje riječi svetohranište, prokazuje amalgam između čuvanja (hranjenja) nečeg sakralnog i idolopoklonstva (duhovnog hranjenja) opstojanjem određene osobe ili ideje.

 

Taksim Meydanı, Istanbul, 2013

Taksim Meydanı, Istanbul, 2013

Tabernakul u religijskoj ikonografiji označava prostor gdje se čuvaju posvećene hostije ili prosfore, koje imaju ulogu hrane za dušu, odnosno duhovne hrane. U savremenoj socijalnoj ikonografiji, ta duhovna hrana oblačila je kroz historiju raznovrsne odore, te je shodno geografskoj i vremenskoj pripadnosti, diktirala određeni društveni sustav koji je neovisno od svoje doktrine ili tipologije društvenog pokreta, uvijek bio tragičan.

 

Ova serija fotografskih triptika pokazuje trgove kao oltarne menze poimanja društvene svijesti i ideologija, te ih svojom ikonoklastičkom direktnošću i prazninom, konfrontuje sa izvornom psihologijom mase. Svojim kritičkim osvrtom, fotografije propituju ljudsko ponašanje tokom konvergencije u navedenim socijalnim sustavima.

 

 

 

///

Andrej Ðerković rođen 1971.godine u Sarajevu. Završio Školu Primijenjenih umjetnosti u Sarajevu. Samostalno izlagao u Palestini, Sjevernoj Irskoj, Meksiku, Crnoj Gori, Kanadi, Švicarskoj, Danskoj, Italiji, Španjolskoj, Grčkoj, Nizozemskoj, Srbiji, Francuskoj, Gruziji, Hrvatskoj, Engleskoj, Makedoniji, San Marinu, Turskoj, Sloveniji, Belgiji, Njemačkoj, Portugalu, Bosni i Hercegovini, Libanonu, Albaniji, Kneževini Lihtenštajn, Švedskoj, Meksiku, Uruguvaju, na Kubi i Novom Zelandu.

 

Jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Savremene umjetnosti Sarajevo. Član Međunarodne Federacije Fotografske umjetnosti (FIAP). Član Federazione Italiana Associazioni Fotografiche (FIAF). Član Švicarske Asocijacije Fotografske umjetnosti (PHOTO SUISSE). Član Belfast Exposed Photography Community Group. Član ULUPUBIH.

 

 

Njegovi radovi nalaze se u kolekciji Fototeca de Cuba Havana, MACBA Barcelona, Museum fur Kunst und Gewerbe Hamburg, Umjetnička Galerija Bosne i Hercegovine, Muzej Nevinosti Istanbul, Council of Europe Strasbourg, Tbilisi History Museum Karvasla, Narodni Muzej Crne Gore Cetinje, Old Arts Museum Belfast, MB Centre for Contemporary Arts Istanbul, SCCA Sarajevo, Muzej Istorije Jugoslavije Beograd, Memorijalni Centar Potočari Srebrenica, Olimpijski Muzej Sarajevo, Jewish Historical Museum Amsterdam, Muzej ratnog djetinjstva Sarajevo i drugi.

 

Predstavljao Muzej ARS AEVI na Europskom Bijenalu Vizualne umjetnosti u La Speziji. Za dostignuća na polju kulture tokom opsade Sarajeva, nagrađen sa The Certificate of Appreciation Američke Državne Agencije za informisanje (USIA). U povodu 100 godina Švicarske Asocijacije Fotografske umjetnosti uvršten je u monografiju PHOTO SUISSE 1906-2006. Uvršten je u Leksikon Sarajeva. Jedan je od selektiranih autora u internacionalnoj platformi Aftermath / Promjena kulturalnog pejsaža (Tendencije u angažiranoj postjugoslavenskoj suvremenoj fotografiji 1991-2012). Živi u Ženevi i Sarajevu.




Najčitanije

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More







FBL | MACCHIATO | MODA | LJEPOTA | LIFESTYLE | ART ATTACK | ZDRAV ŽIVOT | GEEKOLOGIE | COMMUNITY | ADRESAR

MARKETING | KONTAKT | IMPRESSUM

© 2013 - Sva prava zadržana - Fashion, Beauty, Love. Design by White Rabbit team