Dino The Guide: Snijega nema, a kad će – ne zna se

Ruta kretanja: Konjička bijela – Skok – Jezerce – Botini 2015 mnv – Zelena glava 2103 ili 08 ili 05, a nikako 2155,  i nazad

dino the guide (1)

Morao sam odložiti pričanje, jer mi se jednostavno bio zavukao u kožu. U svaku poru moga bića. Maštao o njemu, sanjao o njemu, hodao po njemu. Pa da ne bih dodavao superlative, beskrajno lijepe opise, poglede bez kraja i slično, morao sam malo sačekati da se slegne. Nije bilo ništa spektakularno, sasvim obična šetnja prenjska. Ali nekako, tiho i na prstima se ušunjao, kroz neka skrivena vrata u mene i sve ispunio mišlju o Prenju.

dino the guide (2)

Prenj je jedna od rijetkih naših planina gdje uvijek ima neka staza, za nešto, za negdje, nekuda, stara čobanska ili ljudska, ili samo tvoje subjektivno viđenje da je to put, jer si naumio tuda. Pa valjda i otuda ushićenje svaki put, kada bih bio gore i gledao iz drugog ugla poznate vrhove, doline ili čitav krajolik.

Puneći dušu, oči, pluća blagodatima Prenja i Hercegovine.

Da se vrijeme promjenilo, jeste. Novembar, a mi naoružani kratkim rukavom, dobrom voljom, ruskacima sa raznim đakonijama (čak nekih ruskih ribica pozlaćenih se imalo), krenusmo putem Rakovog laza, pa preko Skoka do Planinske kućice Jezerce, izgrađenu skoro nakon 12 godina mukotrpnog rada, što ljudi, što konja, a i planinara iz svih krajeva stare i nove zemlje, okupljenih oko zajedničke ideje potekle od Zone 2000.

Na Skoku, urbana sredina stigla, i grafit u obliku planinarske marke sa dodatkom potpisa. Za ili protiv, sudite sami.

dino the guide (4)

dino the guide (5)

Oko kuće konji, iznad kuće Taraš, a ispod Taraša Jezerce i voda. Usput nam se ukazalo prvo srce od 4 ukupno, dok smo rezali dio palog stabla na stazi. Prenj je pun srcadi, kud god da pogledate ili je možda samo do mene, ali jesu, svuda su.

dino the guide (3)

U kući zanoćismo, a satove navišmo na 04:00, valja poraniti i stići sve, a i vratiti se do Konjica prije mraka. Malo smo na normi, ali nije teško ustati rano, kad mrak pada u 16:30, a liježe se u 20:00.

Pokret u 05:15, da budemo ispod Male Kopilice do zore, jer ćemo tu napustiti planinarsku stazu da se spojimo sa starom čobanskom stazom, koja vodi prema Velikim barama, a nama omogućuje da popriječimo ispod Zelene glave, mnogo brže nego stazom. A i staza ima neka, valjda, moglo se.

dino the guide (6)

Zora na Prenju, još okruženi Zelenom glavom stijenama Botina stvarno je nešto što treba doživjeti za života. Kad vam se krš kojim ste okruženi, a ne vidite ni trunke života, osim pokoje travke, pretvori u zlatnu kupku napravljenu od sunca i odsjaja stijena. Stijena se pretvori u izvor života, i kao da će uskoro i oživjeti i krenuti svojim putem negdje.

dino the guide (7) dino the guide (8)dino the guide (10)

Napunjeni prvim zrakama sunca, brzo stižemo pod Botine i pristupamo trigonometrijskom vrhu.

Samo duboku udahnuti, sjesti i gledati 360, jer sve je tu oko i ispod tebe. Prebacujemo se na drugi viši vrh i spuštamo istom stazom nazad, samo se odvajamo i krećemo južnom stranom, skijaškom, prema Zelenoj glavi. Strm i travnat uspon, vjerovatno bi bilo problema da je sklisko, što ne bi slučaj sad.

dino the guide (11) dino the guide (12)

Zajahah mali greben sa rogom, novo mjesto za slikanje, ispod skoro samog vrha. Pristup vrhu, uživanje, klaunisanje i povratak do kućice na ručak, koji je Dženi spremila. Čišćenje i pakovanje, i put Plaza do kuće.

Možda slike uspiju davam dočaraju dio, jer ja znam da nisam uspio. Hvala Prenju na divnim danima.

dino the guide (14) dino the guide (15) dino the guide (16) dino the guide (17) dino the guide (18) dino the guide (19) dino the guide (20) dino the guide (21) dino the guide (22) dino the guide (23) dino the guide (24) dino the guide (25) dino the guide (26) dino the guide (27) dino the guide (28) dino the guide (29) dino the guide (30)

fotografije i tekst_Dino Karadža / Dino The Guide

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.