Izgovori najdužu riječ u njemačkom jeziku i doniraj kurs

Datum objave
17/12/2021

Goethe-Institut BiH pokrenuo je humanitarni projekt u okviru svoje kampanje u svrhu promocije njemačkog jezika, kulture i tradicije IchBiH.ba. U projektu mogu učestvovati svi zainteresovani, bez obzira na znanje njemačkog jezika.

 

Kako učestvovati?

Objavom javno dostupnog videa na društvenim mrežama Facebook ili Instagram na kojem izgovarate jednu od najdužih riječi u njemačkom jeziku Rechtsschutzversicherungsgesellschaften (u prijevodu: osiguravajuća društva za pravnu zaštitu) i uz postavljanje hashtaga #IchBiH direktno doprinosite donaciji kursa Goethe-Instituta BiH za jedno dijete iz socijalno ugroženih porodica. Jedna vaša riječ značit će stipendiju – besplatan kurs njemačkog jezika članovima/cama mreže Udruženja Ruku na srce.

Kako izgovoriti?

Poznati bh. reper i aktivista Frenkie dao je primjer kako se ova nimalo laka riječ izgovara, a slijedili su ga autorica bloga Prekardašijan Samira Poričanin-Petrešin i urednik portala Bajtbox Josip Zeljko, koji priznaje da se dobro namučio, ali i nasmijao.

Zvanični početak ove aktivnosti označen je na adventskom druženju u novoj Goethe kući, na kojem su predstavljeni i rezultati kampanje IchBiH.ba.

Direktorica Goethe-Instituta BiH Simone Voigt, govoreći o utjecaju kampanje, poručila je da brojne nove osobe sada uče njemački jezik, a snimljen je i veliki broj videa koji se bave njemačkim jezikom i kulturom.

– Ovim projektom smo kulturnu razmjenu između Njemačke i Bosne i Hercegovine uspjeli učiniti još vidljivijom i učinkovitijom. Projekat IchBiH će u našoj novoj Goethe kući živjeti i dalje i mi ćemo budućim projektima i manifestacijama nastaviti učvršćivati njemački jezik i kulturu u kulturnom i obrazovnom krajoliku Bosne i Hercegovine, kazala je Voigt i najavila zvanično otvaranje nove kuće u februaru 2022. godine, kao i početak tromjesečnog festivala njemačkog jezika i kulture u BiH.

Simone Voigt

 

Lea Thurm, predstavnica Ambasade SR Njemačke, primijetila je kako je projekat približio ljudima u BiH značaj naprimjer leptira u trbuhu, čežnje za domovinom, ali i ono čudno njemačko slovo S koje više izgleda kao B.

I ja sam naučila da Njemačka ima 40.000 km biciklističkih staza. Mnogi od nas su uspjeli naučiti nešto novo zahvaljujući projektu IchBiH, istakla je Thurm i između ostalog dodala: Sigurna sam da je ova poučna, a umnogome i duhovita i šarmantna kampanja navela ljude da oslobode vlastiti duh i prikupljaju nova iskustva u vezi sa njemačkim jezikom i kulturom.

Lea Thurm

 

Kreativne snage širom BiH udružene s istim ciljem

Alexandra Mittler, direktorica jezičkog odjela Goethe-Instituta BiH, govorila je o neuobičajenim idejama koje su zajedno s partnerima uspjeli realizovati. Zahvalila se brojnim učesnicima kampanje, a to su: Agencija Represent Communications BiH, Adnan Beširović, Edin Bešlić – Articoolisan, Obojena klapa, Udruženje Rezon, Mario Drmać, Nedim Šuta, Vedran Zubić, Samira Poričanin-Petrešin, Bajtbox, Enis Čišić, Frenkie, DJ Soul, Indigo i mnogi drugi, ali posebno svojim saradnicima Mirzi Kovačeviću i Lejli Đelilović, bez kojih ovaj projekat ne bi bilo moguće realizirati.

To je bio čitav jedan lobistički rad, a najbolji primjer da su ovi videi funkcionisali i preko jezičkih granica su moji roditelji koji su iščekivali svaki novi video, pa iako nisu razumjeli lokalni jezik, gledali su ih s velikim uzbuđenjem i pomoću interneta prevodili pa mi pisali poruke s utiscima, ispričala je Mittler.

Željeli smo napraviti most između Njemačke i BiH, realizirati nešto trajno i održivo i doprijeti do ljudi. Uspjeli smo zbuniti ljude, začuditi ih, navesti ih da razmišljaju, zasadili smo šumu, dali smo da se zidovi oboje bojom koja pročišćava zrak, spajali smo ljude pričama i informacijama o Njemačkoj i iz Njemačke, realizovali smo moto Goethe-Instituta ‘Jezik. Kultura.Njemačka. ‘ i na to smo mnogo ponosni, dodala je.

Alexandra Mittler

 

Predstavljanje Goethe-Instituta u novom svjetlu

Direktorica agencije Represent Communications BiH Ena Maglić je poručila da je komunikacijski zadatak bio da se Goethe-Institut predstavi u novom svjetlu, ne samo kao sinonim za najkvalitetnije kurseve njemačkog jezika ili validne diplome, već kao kuća integracija i pravi predstavnik njemačke kulture u BiH. Pritom su, navela je Maglić, korišteni svi raspoloživi komunikacijski kanali – outdoor kampanja, digitalni kanali, društvene mreže, mediji, influenseri i kreativci iz BiH.

Posebnu zahvalnost učesnici su iskazali pokretaču projekta Mirzi Kovačeviću, a jedan od kreatora kampanje Adnan Beširović poručio je kako se nada da će ova i buduće aktivnosti utjecati na to da se djeca koja biraju prvi ili drugi strani jezik opredijele za njemački.

Tim Represent Communications agencije

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Samir Hodović: Rahimić je istinski mangup i van terena