U petak, 15. jula s početkom u 20:00 sati u JAVA galeriji bit će upriličena izložba fotografija FACE IT, bh. umjetnika Almina Zrne. Ovom prilikom bit će izloženo dvadesetak portreta istaknutih ličnosti iz oblasti kulture.
Likovni govor o ljudskoj osobnosti neizbježno umjetnika uvodi u žanr portreta, u nadi da će uspjeti uočiti i zabilježiti ono bitno u izrazu portretiranog. Neki su pokušavali tajno fotografisati da bi izbjegli suzdržanost i sujetu portretirane osobe, neki modeli su vješto upravljali idejom fotografa, nastalo je mnoštvo izvanrednih portreta, ali i mnoštvo umjetnički neautentičnih i neznačajnih.
Almin Zrno je na početku svoga profesionalnog bavljenja fotografijom, radivši u raznim medijima, obrađujući razne teme, definisao portret kao temu kojom se želi baviti. Radio je u području tzv. socijalnog portreta, ispoljivši kritičku osjećajnost i naklonost za osobe s margina života. Tada nastaje i jedan od njegovih poznatijih radova – portret Majke Srebrenice.
Režirao je i dizajnirao svoje mladalačke projekte temeljene na želji da opus portreta oblikuje na način koji bi odgovarao njegovoj sklonosti ka umjetničkoj posebnosti. Kao vrstan portretista biva prepoznat od direkcije SFF-a i s njima sarađuje već dva desetljeća portretirajući učesnike takmičarskog programa festivala.
Otklon od komercijalne fotografije i posvećenost umjetnički ozbiljnijim temama rezultirali su izvanrednim opusom na temu akta (monografija Apology of Eros), a ovih dana nam otkriva izbor njegovih recentnijih radova iz oblasti portreta koji su nastajali u zadnjem desetljeću i više. Otkriva nam posebnosti koje mu omogućava njegova umjetnička sloboda da se ne kreće samo provjerenim putevima, spremnost da istražuje temu do punog zadovoljstva. Portretira ljude koji su, po svojoj prirodi i po javnom angažmanu, poznati kreativci. Vješto izbjegava zamke glamoura uspostavljajući odnos kreativne suradnje s modelom, odaje dojam da se u studiju dešava spontani performans dueta fotograf – model, koji rezultira izuzetno dojmljivim portretom u kojem se uzajamno otkrivaju. Bez posebnih rekvizita i scenografije, oslanjajući se isključivo na uzajamni kreativni odnos.
Ono što ove portrete čini posebnim jeste dojam vanvremenosti. Uobičajeno je mišljenje da je fotografija medij trajne savremenosti, ali tu se krije proturječje: u trenutku nastanka ona zaustavlja vrijeme, ona je definitivna, okončana vremenost. Vrijeme joj ne može ništa niti dodati, niti oduzeti.
Jedina promjena koja se može desiti fotografiji s protokom vremena jeste promjena u našem razumijevanju stvari – ovaj opus portreta Aalmina Zrne, pun kreativne uzajamnosti s modelom, u svakom dobu će biti živa priča o spontanom performansu u studiju! Konačno, ovim opusom on portretira i svoju umjetničku osobnost.