KENZO TAKADA: Nikad nemojte odustati od svojih snova

Release Date
17/12/2018
razgovarala
Besima Svraka
fotografije
Avon

Bilo je poprilično nevjerovatno kad su mi iz kompanije Avon saopštili da ću imati priliku razgovarati putem video poziva sa jednim od najboljih modnih dizajnera svih vremena, Kenzom Takadom. Rekli su da imam 15 minuta, 15 minuta! a toliko mnogo pitanja za tog modnog genija.

Bez obzira na ograničeno vrijeme kontaktirala sam i naše modne dizajnere, Marka Fehera i Milana Senića, da postave po jedno pitanje. I Milan i Marko mnogo cijene Kenza i nadala sam se da će možda nakon intervjua gospodin Takada malo istražiti njihov rad.

Bila sam na odmoru u Sideu kad je počela kampanja za nove parfeme Avon Life Colour koji su rađeni u saradnji sa Kenzom i bilo je vrijeme da se urade intervjuii sa novinarima i novinarkama iz cijelog svijeta. S plaže sam došla pod tremom, iznijela laptop na terasu, konektovala se i čekala na svoj red na razgovor sa ovim velikim dizajnerom. Ubrzo se javila Šejla Korjenić, PR specialistica Avon Bosna i Hercegovina, koja je i preporučila FBL magazin za ovaj ekskluzivni intervju: ‘Besima, jesi spremna?‘, ‘Jesam, jesam!’, rekla sam dok sam pokušavala da smirim tremu. I onda su se na ekranu pojavila dva lica, Kenzo Takada i njegov asistent.

Bio je to jedan kratki, ali mnogo zanimljiv razgovor između Japanca koji je pričao na francuskom, njegovog asistenta, Francuza, koji je sve to prevodio na engleski i mene, koja je ubrzo shvatila da terasa nije najbolje mjesto za razgovor, bilo je 40 °C.

Pričali smo malo o novim parfemima i modi.

PFFGD_KENZO_028_MO_1198791JUL1918_RGB

Kako i zašto ste odlučili da počnete saradnju sa kompanijom Avon, znamo da novac sigurno nije bio glavna motivacija?

– Kad sam se prvi put sreo sa kompanijom Avon jako mi se dopalo to što rade na osnaživanju žena, dopalo mi se njihovo nastojanje da pomognu ženama širom svijeta da zarade novac. Želio sam raditi s Avonom na stvaranju mirisne, luksuzne kolekcije koja bi bila cjenovno prihvatljiva ženama širom svijeta. Baš kao što sam uradio kad sam lansirao svoju prvu modnu liniju ranih sedamdesetih godina. Progurao sam ready-to-wear kolekciju, koje nisu postojale u to vrijeme, tako sam učinio modu više demokratskom. Proces saradnje sa Avonom je bio veoma sličan načinu na koji ja inače radim, kreiram luksuznu odjeću, ali je pokušavam učiniti dostupnom svima.

Ovo nije Vaša prva saradnja sa Avonom, zašto je ova posebnija od ostalih?

– Od kraja sedamdesetih godina uživam raditi sa parfemima. Avon radi na brojnim projektima osnaživanja žena, sviđa mi se cijela ta Avonova filozofija. Prvi projekt na kojem smo sarađivali, bilu su parfemi Avon Life prije 2 godine, koji su povezani sa mojim ranim počecima, povezani su sa prirodom. Avon Life mirisi prenose ljepotu i pozitivnost i prepuni su čuda koja nalazimo u svijetu prirode, a drugi, novi Avon Life Colors, povezani su sa dinamikom i bojama, baš kao što sam radio u modi. Novi parfemi su energični, pozitivni i svježi, inspirisani su bojama.

PFFGD_KENZO_020_MO_1198791JUL1918_RGB

Prilikom kreiranja parfema šta ste uzeli iz svijeta Avona, a šta iz Kenzo svijeta?

– Avon ima veoma talentovan mladi tim, koji jako volim i s kojim sam uživao raditi, a koji smo spojili sa Firiminich, jednom od najpoznatijih parfemskih kompanija. Za ovaj projekt smo angažirali najbolje parfimere Oliviera Crespa i Franka Voelkla s kojima Kenzo sarađuje godinama. Bio je to veliki projekt na kojem je radio veliki tim skoro dvije godine. Avon ima kapacitet da lansira dobar proizvod prema cijeni koja je svima dostupna. Uživam raditi na svim projektima s Avonom, jer mi daju punu slobodu da radim šta ja želim.

Prošlo je skoro dvadeset godina kako ste se povukli iz svijeta mode, naravno, niste prestali sa kreativnim radom, ali šta Vam najviše nedostaje iz tog vremena? 

– Nakon što sam dao ostavku 1999. prvih nekoliko mjeseci sam samo slikao i putovao, međutim, ubrzo mi je postalo dosadno i želio sam raditi. Nikad zapravo u cjelosti nisam napustio modu, sarađivao sam sa brojnim dizajnerima i dizajnericama, brojnim kreativcima, još uvijek redovno posjećujem modne evente. Nažalost, godine mi ne dopuštaju da kreiram u istoj mjeri kao prije, kolekcije iziskuju mnogo energije i vremena, teško je biti u vrhu svake sezone. Ali još uvijek aktivno pratim modnu scenu i posjećujem sedmice mode.

Kad ste počinjali Vašu karijeru uzdrmali ste modnu industriju tako jako da se još uvijek osjeti taj utjecaj. Koliko je danas teško mladim dizajnerima i dizajnericama da naprave nešto jednako provokativno i jako, moda se danas brzo mijenja?

– Da, moda se jako mnogo promijenila od vremena kad sam ja počinjao. Čitav svijet se promijenio. Tad je sve bilo drugačije i više se moglo utjecati na modu nego danas. Sve se promijenilo, način razmjene informacija, komunikacija, alati… Tehnologija je u velikoj mjeri uključena u promjene. Danas je mnogo konkurentnije tržište i vjerujem da je jako teško. Bez obzira na to, stalno podstičem mlade ljude da slijede svoje snove, podstičem ih da ih pokušaju ostvariti, jer bez obzira što je teško, to nije razlog da staneš. Ne treba odustati od svojih snova, bitno je ostati istrajan, a svašta se može dogoditi. Teško jeste, ali ako imate talent, bitno je podržati ga jakom energijom i možeš uspjeti.

PFFGD_KENZO_025_MO_1198791JUL1918_RGB

Bili ste jedan od prvi muškaraca dizajnera koji su upisali Bunka Fashion College u Tokiju. BiH nije bogata zemlja i nemamo veliku i jaku modnu scenu, ali imamo dva jako dobra muška modna dizajnera, Marko Feher i Milan Senić. Zamolili smo Milana i Marka da Vam postave dva pitanja. 

Marko / Da li Kenzo kao veliki brend može ponuditi obrazovanje mladim talentiranim ljudima koji dolaze iz nerazvijenih, siromašnih zemalja, a koji nemaju mogućnost da se školuju na prestižnim univerzitetima?

– Velike kompanije su uvijek u potrazi za talentiranim ljudima širom svijeta. Njima je u interesu da podrže mlade talente i pokušaju ih educirati. Naravno, očigledno je to još uvijek samo posao. Što se mene tiče učestvujem u mnogim socijalnim aspektima i pokušavam podstaći mlade ljude da se educiraju i da slijede svoje snove. Nedavno sam završio saradnju sa jednom školom u Kambodži, isto tako sam pomagao jednoj školi u Africi. Iako nisam više dio Kenzo kompanije, radim sve što je u mojoj moći kako bih utjecao na školovanje mladih ljudi. Slažem se da bi veće kompanije trebale učestvovati u educiranju o modi na globalnom nivou.

Milan / Nakon toliko godina u modi i dizajnu, da li je za Vas moda zadatak ili nešto što je neophodno?

– Da biste kreirali bilo kakvu modu trebate prvo dizajnirati osnovne stvari. Te dvije stvari su neodvojive, moda je neophodna, ali isto tako je ona i zadatak. Moda ima zadaću da kreira stvari koje će ubijediti ljude da trebaju izgledati bolje, koja će osnažiti ljude. Prije četrdset, pedeset godina moda je prije bila manje dostupna, danas se ona proširila u svakom smislu i svaka zemlja na svijetu ima pristup modi na svaki mogući način. Danas birate modu kako god želite.

PFFGD_KENZO_001_MO_1198791JUL1918_RGB

Kako ste već spomenuli, moda se jako brzo mijenja. Šta je budućnost mode? Kakva će moda biti za deset godina?

– Da, sve se prebrzo mijenja, volio bih i ja znati šta će biti za deset godina. Bilo bi super da imam neku kristalnu kuglu! (smijeh)

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.