Koja je idealna temperatura za rad u kancelariji?

Adekvatna temperatura na radnom mjestu predmet je konstantnih debata tokom ljetnjih mjeseci. Dok je ženama uglavnom hladno dok je klima uređaj upaljen, muškarcima je mnogo prijatnije u ohlađenoj sobi. Temperatura nije važna samo za komfor, već može značajno utjecati i na produktivnost. Na primjer, nedavno istraživanje je pokazalo da žene bolje rade u toplijim sredinama.

 

Okruženje u kojem se osjećamo komforno može zavisiti od pola, a određena istraživanja dokazuju da naša efikasnost na poslu također zavisi i od temperature na radnom mjestu. Nedavno sprovedena studija u Njemačkoj pokazala je da ženski mozak bolje radi na višim temperaturama, dok muškarci postižu bolje rezultate radeći u hladnijim sredinama.

 

Kako bismo pokušali da stavimo tačku na debate među kolegama i kolegicama o ovoj temi, vrijedno je pogledati šta je istraživanje pokazalo o idealnoj temperaturi na radnom mjestu.

 

Koja je idealna temperatura za rad u kancelariji_1

 

U studiji sprovedenoj na 500 ljudi u Njemačkoj, učesnici su obavljali matematičke, verbalne i kognitivne zadatke na temperaturama u rasponu od 16 do 32 stepena. Prema rezultatima, kako je temperatura rasla, žene su brže obavljale matematičke i govorne zadatke, dok je kod muškaraca bilo suprotno. S obzirom na to da su prednosti povećanja efikasnosti kod žena veće od smanjenja efikasnosti muškaraca, istraživači navode da povećanje vrijednosti na termostatu može poboljšati ukupne performanse kompanije.

 

Prema istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu Kornel u Sjedinjenim Američkim Državama, u kucanju na tastaturi pri temperaturi od 25 stepeni zabilježeno je 10 odsto grešaka. U hladnijem okruženju od 20 stepeni, stopa grešaka porasla je na 25 odsto. Ovo pogoršanje efikasnosti može se objasniti činjenicom da pri hladnoći tijelo troši više energije za zagrijevanje tijela, što dovodi do manjka energije za koncentraciju, razmišljanje i kreativnost. Istraživači također ističu da takvo smanjenje performansi znači dodatni trošak od 10 procenata po satu za svakog zaposlenog.

 

Istraživanja pokazuju da idealna temperatura zavisi i od prirode zadataka. Relativno visoke temperature mogu biti dobre za kreativno razmišljanje, dok hladnije okruženje od 20 stepeni utiče na koncentraciju za obavljanje ponavljajućih i monotonih zadataka. Visoke temperature, naravno, ne znače sjediti u sauni, ali na primjer, iznad 27°C matematičke sposobnosti mogu se pogoršati.

 

 

Prije nego što podesite termostat, treba obratiti pažnju i na druge rezultate. Prema istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu tehnologije u Helsinkiju, najveća produktivnost zabilježena je na temperaturi od 22 stepena, a od 23 do 24 stepena radni učinci se pogoršavaju. Ovo znači da ako, na primjer, zaposleni rade u okruženju u kome je 30 stepeni, prema rezultatima istraživanja imaju 8,9 odsto lošije učinke nego što bi imali u okruženju od 22 stepena.

 

 

Osim toga što je bitno pronaći idealnu temperaturu koja odgovara svima u kancelariji, trebalo bi na umu imati i zdravstvene aspekte.

 

Preporučljivo je da temperaturu u kancelariji podesite u skladu sa spoljnom temperaturom: razlika ne bi trebalo da bude viša od 8 do 10 stepeni, kako bi se naše tijelo aklimatizovalo. Faktor koji dodatno utiče na komfor je vlažnost vazduha, kaže Nenad Črnila iz LG Srbija, regionalni menadžer projekata u okviru poslovne jedinice za klimatizaciju i energetska rešenja.

 

Dodatno, izbjegavajte direktan protok vazduha, a također ne bi trebalo da sjedite na mjestu gdje klima izbacuje hladan vazduh, jer se možete prehladiti baš kao i napolju na vjetru. Na poslu, klima je odgovornost rukovodioca, ali moramo obratiti pažnju na klimu i kod kuće čisteći filtere, mijenjati ih i s vremena na vrijeme proveravati spoljne i unutrašnje jedinice.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.