Na 69. Berlinaleu prikazan film BOG POSTOJI, ZOVE SE PETRUNIJA naše scenaristice Elme Tataragić

Release Date
10/02/2019
tekst
FBL
fotografije
Senka Ćatović / Spektroom / FBL

Četvrtog dana Festivala, u nedjelju, 10. februara u sklopu Takmičarkog programa prikazan je film BOG POSTOJI, ZOVE SE PETRUNIJA makedonske rediteljice Teone Strugar Mitevske. Scenarij potpisuje naša scenaristica Elma Tataragić. Inače, dvije autorice su i ranije uspješno sarađivale i to na filmu KADA DAN NIJE IMAO IME 2017. godine. Film naše scenaristice takmiči se za prestižnu nagradu Zlatni medvjed zajedno sa filmovima Fatiha Akina, Hans Pettera Molanda, Agnès Varde.

Ekipa filma 'Bog postoji, zove se Petrunija' / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL
Ekipa filma ‘Bog postoji, zove se Petrunija’ / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL

– Vrijedilo je ustati rano da bismo pogledali ovaj divni film, prije nego je postavila pitanje rekla je kanadska novinarka, koja je s oduševljenjem dočekala press konferenciju nakon ranojutarnje projekcije filma upriličene za novinare i novinarke. Da se zaista radi o dobrom filmu potvrdili su i ostali prisutni na press konferenciji koji su s oduševljenjem komentarisali glumu, režiju i scenarij.

glumica Zorica Nusheva i rediteljica Teona Strugar Mitevska / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL
glumica Zorica Nusheva i rediteljica Teona Strugar Mitevska / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL

BOG POSTOJI, ZOVE SE PETRUNIJA je nastao u koprodukciji Makedonije, Belgije, Francuske, Hrvatske i Slovenije, a u potpunosti je sniman na lokacijama u Makedoniji prošle godine.  Film prikazuje gotovo komični apsurd svijeta u kojem živimo fokusirajući se na život nezaposlene tridesetdvogodišnjakinje Petrunije koja odlučuje uraditi nezamislivo i umiješati se u muški svijet.

Film je nastao po istinitom događaju. U Makedoniji postoji religiozni pravoslavni običaj u čast Bogojavljenja, Vodici. Arhiepiskop baca krst u blagoslovljenu rijeku ili jezero, kojeg pokušavaju naći brojni vijernici. Osoba koja donese krst bi trebala imati predstojeću godinu vrlo uspješnu i sretnu.

rediteljica Teona Strugar Mitevska / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL
rediteljica Teona Strugar Mitevska / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL

Prije pet godina žena je skočila u rijeku što je izazvali polemike. Crkva je zamolila ženu da vrati krst nazad. To je bila jedna obična žena, koja nije imala posebne feminističke aspiracije, ali je vjerovala u pravdu, tako da je jednostavno rekla: ‘Slušajte, ja sam uhvatila krst zato što sam bolja plivačica od muškaraca koji su pokušali isto, ne razumijem zašto ga ne mogu zadržati?! Zar nemam i ja pravo da budem sretna?!’ Kad nešto stvarate uvijek se nadate da, ne da ćete promijeniti društvo, ali se nadate da ćete bar započeti nešto, započeti raspravu. Zbog kojeg drugog razloga stvarati umjetnost, ako bar ne pokušate to?!, rekla je rediteljica na današnjoj press konferenciji.

glumica Zorica Nusheva / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL

– Na neki način Petrunija je heroina našeg doba. Vjerujem da svaka žena na svijetu može pronaći dio sebe u Petruniji. Svaka od nas je upoznata s njenim unutrašnim glasom, nesugurnostima, snagom, svakoj od nas je isto u ovom svijetu u kojem vladaju muškarci. Muškarci se smatraju uvijek pametnima, a žene uvijek moraju ispunjavati očekivanja koja im donosi društvo, istaknula je Zorica Nusheva, koja igra glavnu junakinju filma.

foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL
foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL
foto_Senka Ćatić / Spektroom / FBL
foto_Senka Ćatić / Spektroom / FBL

Kad su pripremale film kontaktirale su Crkvu i pitali su da li može doći glumac koji igra svećenika u filmu da se malo bolje upozna s temom.

Odgovor od crkve smo dobili nako deset dana, a pisalo je: Draga ekipo filma, ne želimo imati ništa sa filmom, Bog postoji i on je muškarac, ispričala je producentica i glumica, Labina Mitevska.

scenaristica Elma Tataragić / foto_Senka Ćatić/Spektroom/FBL

Za nas je bilo vrlo bitno da je lik Petrunije fakultetski obrazovan i da je studirala historiju. Ona je osoba koja poznaje fakte, koja ih razumije. Historija bi trebala istinski biti naša učiteljica i trebala bi nam pomoći da prevaziđemo sadašnjost, trebalo bi da bude nešto apsolutno, što nije, nažalost. Edukacija je bitna, istaknula je scenaristica, Elma Tataragić.

Isti dan upriličena je projekcija i u Berlinale Palastu. Na crvenom tepihu se pojavila ekipa filma, a naša fotografkinja Senka Ćatić zabilježila je najbolje momente.

bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (14) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (15) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (16) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (17) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (18) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (20) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (21) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (22) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (26) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (27) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (31) bog postoji zove se petrunija berlinale 2019 (34)

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.