Oči i uši u modi: Audiovizuelna odjeća kao ekstenzija čovjeka

foto_Sousveillance prsluci za učesnike konferencije CFP 2005. Seattle / 15. konferencija kompjutera, slobode, i privatnosti, 2005.

 

Predavanje bosansko-američkog umjetnika i predavača sa znamenitog njujorškog univerziteta The New School u New Yorku, Amira Husaka o estetici i politici nosive audiovizualne tehnologije poput Google Glassa, GoPro kamera, policijskih Bodycama (tjelesne kamere), i bioničkih proteza, održat će se u utorak 28. aprila na Tekstilnom odsjeku Tehničkog fakulteta u Bihaću. Osim toga Amir će ponuditi svojevrsni hronološki pregled tj. općenitu historiju njihove upotrebe u svijetu modnog dizajna, filma, umjetnosti, političkog aktivizma, javnih i tajnih službi bezbjednosti.

 

Audiovizualna odjeća kao ekstenzija čovjeka  (1)
Daniela Karlinger, Mirror Dress / 2009.

 

Odjeća kao druga čovjekova koža preuzima kompleksnu ulogu u svakodnevnoj upotrebi te služi kao agens socijalizacije ali i izolacije. Ona posjeduje moć klasifikacije, ali i diskriminacije. Ona je manipulativna i suvišna, sa druge strane nužna i esencijalna. Dvadeseti vijek obilježen je eksplozivnim razvojem mode i njene industrije, te je kao takvo prožeto brojnim kontroverzama koje zadiru u aspekte etičkog i moralnog. Tehnologizacija i posebno digitalizacija svijeta u zadnjih nekoliko decenija, a u kontekstu novih društvenopolitičkih konteksta, učinili su i odjeću produženim ili pridodanim organima ljudskog organizma.

 

Kada je kanadski filozof medija Marshall McLuhan davnih šezdesetih rekao da medije treba shvatati kao ekstenzije čovjeka, tj. produžetke njenih/njegovih pojedinih organa, niko nije mogao sa sigurnošću predvidjeti u kakvom bi se to obliku moglo manifestovati nekoliko decenija kasnije. Naizgled infantilne špijunske mikrofilm kamere i mikrofoni utisnuti u sakoe, kravate i ručne satove nisu bili samo produkt maštovitih holivudskih scenarista, nego zastrašujuće stvarni alati u redovnoj upotrebi od samog početka hladnog rata pa sve do danas. Ulaskom u 21. vijek smo gotovo nesvjesno zakoračili u epohu masovne multimedijalizacije u kojoj su sprave za bilježenje zvuka i slike postale dio naše svakodnevnice. Sve i svako bilježi, uključujući i našu garderobu.

 

 

Audiovizualna odjeća kao ekstenzija čovjeka  (4)
Lucien Castaing-Taylor and Véréna Paravel, Leviathan
2012., film
Audiovizualna odjeća kao ekstenzija čovjeka  (2)
Wafaa Bilal, The 3rd I / 2011.
Audiovizualna odjeća kao ekstenzija čovjeka  (3)
ExisTech, HeartCam


Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Završen treći Bestiarum, najveći regionalni fetiš događaj