PISCI, RATNI PORTRETI: Izložba Milomira Kovačevića Strašnog u Zvonu

Marko Vešović, Ferida Duraković, Ivan Lovrenović, Karim Zaimović, Miljenko Jergović, Tvrtko Kulenović, Enes Karić, Ozren Kebo, Dubravko Brigić, Ilija Ladin, Goran Simić, Alma Lazarevska… samo su dio sarajevskih književnika i književnica koji su se u vremenima bezumlja našli ispred objektiva omiljenog sarajevskog fotografa Milomira Kovačevića Strašnog i čiji će portreti biti predstavljeni na izložbi Pisci, ratni portreti u Zvonu u ponedjeljak, 25. jula u 21:00.

 

Milomir Kovačević Strašni ovogodišnji je dobitnik Šestoaprilske nagrade. Hroničar grada i hroničar opsade konačno je na taj način dobio i formalno priznanje za ono što je nemjerljiv lični i umjetnički doprinos gradu u čiji je krvotok utkao cijelog sebe.

 

Rat je Strašni bilježio svaki dan, u svakom trenutku, daleko od načina na koji su to radili reporteri iz svijeta na privremenom ratnom boravku u BiH. Strašni, kako sam kaže, nikada nije bio ratni fotograf već fotograf u ratu. Jedina je razlika u tome što je nekada u Sarajevu fotografisao život a u ratu preživljavanje.

 

Čovjeku koji u svemu pokušava vidjeti dobro nisu ni promicala nasmijana lica jedne mladosti koja su četiri godine bila ‘konzervirana’. Upravo ti sarajevski osmijesi dio su jedne u nizu uspješnih izložbi koje nam je priredio, uključujući i posljednju u Umjetničkoj galeriji pod nazivom Djeca u ratu kada je premašio i vlastiti rekord u broju posjetitelja i posjetiteljica.

 

Sa postavkom ratnih portreta pisaca Milomir Kovačević nas uvod u svijet ratne stvarnosti onih koji su bili nosioci duhovnog otpora, ljudi koji nisu izgubili vjeru u plemenitost umjetnosti ni u najtežim vremenima. Nisu izgubili ni dostojanstvo što se itekako vidi na fotografijama Strašnog.

 

Pjesnik i Miletov prijatelj Ahmed Burić u tekstu koji prati izložbu u Zvonu najtačnije je definisao ovaj ciklus fotografija kao eleganciju u beznađu, naglašavajući fotografski imaginarij Milomira Strašnog.

 

Sve te ljude s fotografija – od kojih su neki zamišljeni, neki nose vodu, neki idu u posjetu borcima na liniju i kasnije s njima jedu pitu, neki ozbiljno poziraju, neki pak imaju dozu humora na svoj račun, a neki izgledaju kao da gledaju u prazninu – možemo gledati i kao dio fotografskog imaginarija Milomira Kovačevića. Zbog njegovog majstorstva, jer ko je na taj način uopće mogao prisustvovati svim tim scenama i zabilježiti ih, ali i zbog toga što nam se vrijeme, kako kaže naslov romana Mirka Kovača, udaljava i s ove je tačke skoro nemoguće prosuditi šta je doista bilo, a šta su naša sjećanja, napisao je Ahmed Burić u tekstu.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
U galeriji Atmosphère u Ženevi bit će otvorena fotografska izložba Andreja Ðerkovića