Play Media Day i Naxi radio predstavljaju live podcast MOJA PRIČA! Domaćin podcasta Marko Spalević – specijalna gošća muzičarka Sara Jo

Datum objave
27/05/2021

Marko Spalević je jedan od najuticajnijih menadžera za odnose sa javnošću na regionalnoj muzičkoj sceni. Stalno je angažovan kao PR menadžer Naxi radija, a sarađuje i sa mnogim muzičkim zvijezdama. Od marta 2021. godine autor je podcasta Moja Priča, koji je pokrenuo sa željom da online publici predstavi priče ljudi koje je upoznavao tokom dosadašnje karijere, a za koje misli da mogu da pokrenu i inspirišu. Upravo će iz svog bogatog iskustva dijeliti znanja na Play Media Day konferenciji, a održaT će i podcast uživo sa dugogodišnjom prijateljicom i saradnicom, muzičkom zvijezdom Sarom Jo.

Dugogodišnji ste PR menadžer Naxi radija, a uz to sarađujete sa mnogim muzičkim zvijezdama. Šta čovjek mora imati da bi uspješno balansirao između više veoma stresnih poslova? Kojih pet osobina po Vama mora imati svako ko se bavi odnosima s javnošću, kako bi bio uspješan u svom poslu?

– Svijet medija, kreativne i muzičke industrije mi je veoma blizak, samim tim svi angažmani se prepliću i nekako su prirodno uslovljeni jedan drugim. Periodično, jedan projekt ili klijent mogu biti zahtjevniji u odnosu na ostale, ali kada podvučem crtu zadovoljan sam svim dosada postignutim rezultatima. Ovaj posao je zaista jedan maraton, u kome su volja i motivacija uvijek na ispitu, zbog čega je važno da svako ko odluči da se bavim ovim ili sličnim poslom u sebi nosi posvećenost, odgovornost, iskrenost, motivisanost i želju za pobjedom. Uz jasno postavljene ciljeve, pravi fokus i ljubav prema onome što radite, uspjeh je izvjestan.

Pored toga, nedavno ste pokrenuli podcast Moja priča – kako ste došli na ovu ideju i koji cilj želite postići preko podcasta?

– Sve je manje vremena za duge i iskrene razgovore u tradicionalnim medijima, zbog toga sam sa ogromnim zadovoljstvom odlučio da pokrenem podcast Moja priča. Ta ideja je već godinama postojala u meni, jer sam smatrao da su jako vrijedne i znajačajne sve one priče koje ja slušam iza scene, kada se ugase kamere i reflektori, i da baš one mogu da pokrenu i da inspirišu, pa da su češće i zanimljivije od onih priča koje slušate kada je kamera direktno uperena u sagovornika u TV studiju ili na nekom javnom događaju. Zbog toga sam poželio da moj podcast bude baš to, suprotnost TV formatu, da bude u potpunosti otvorena forma, neograničenog trajanja, gdje u fokusu neće biti veliki studio i široki kadar, već iskren razgovor između dvoje ljudi. Nazvao sam ga Moja priča, jer je to moja, lična priča sa ljudima koji me inspirišu i pokreću, ali i njihova priča o napretku, uspjehu i onome što ih svakodnevno pokreće ili sputava.

Moja priča je u veoma kratkom roku izazvala veliku pažnju javnosti u čitavom regionu. Šta mislite, zbog čega se na prvu podcast toliko svidio gledaocima?

– Podcast Moja priča je projekat koji radim najkraće, a koji je izazvao toliko mnogo reakcija. Stvarno sam sretan zbog toga! Mislim da su ljudi prepoznali iskrenu emociju i neopterećen, a opet profesionalan, pristup cijelom projektu. Siguran sam da je uspjehu o kome pričamo doprinio i pravi izbor sagovornika i njihova želja da što više ljudi čuje priču koju smo zajedno ispričali.

Kako biste opisali svoju priču u nekoliko rečenica? Highlightse dosadašnje karijere?

– Iako moja profesionalna karijera traje više od deset godina, još uvijek se ne osjećam kao da je vrijeme da napravim presjek i izvučem highlightse. Postoje neki događaji koje posebno pamtim kao što su: proslava 25. rođendana Naxi radija, dodjela Naxi Zvezde 2019. godine u Pozorištu na Terazijama, prvi veliki beogradski koncert Tijane Bogićević, Bassivity Showcase u Hali Sportova ili PR kampanja za predstavnika Srbije na Pjesmi Evrovizije 2018. godine, ali više od svega toga ponosan sam na sjajne odnose koje sam razvio sa ljudima koji su mi u život ušli kao poslovni saradnici, a danas smo pravi prijatelji. Ovaj specifičan profesionalni poziv stavlja vas u poziciju da vam kroz život prolazi mnogo ljudi, a kada se dogodi da u moru takvih instant odnosa, uspijete da izgradite prijateljstvo, onda je to prava sreća.

Kakvu budućnost predviđate podcastu u našem regionu?

– Čini se kao da u ovom trenutku imamo ekspanziju podcast formata i vjerujem da će to mnogo uticati na promjenu navika svih nas. Siguran sam da će podcast kao format doprinijeti popularizaciji govornog sadržaja u svim tradicionalnim medijima. Više nego ikada ljudi će željeti da slušaju priče koje imaju sadržaj i koje nisu tu samo da bi se popunila forma. Prirodno, vjerujem da će i veliki brendovi, prepoznati sopstveni interes u saradnji sa autorima podcasta, kao i da će se tržište razvijati u smjeru koji će omogućiti monetizaciju sadržaja podcasta.

Koliko je bilo izazovno zaploviti voditeljskim vodama i koje generalno prednosti i izazove podcast nosi sa sobom?

– Moj prvi posao za koji sam bio plaćen, bio je posao voditelja, tako da mi to nikada nije bila nepoznanica. Ipak, tokom ranih dvadesetih, nisam želio da nastavim tim putem jer mi je djelovalo kao da na našim radio stanicama i televizijama ne postoji program u kome bih volio da se okušam. Profesionalni razvoj odveo me je u smjeru komunikacija, iako sam uvijek u sebi nosio želju da se oprobam i na polju TV novinarstva i voditeljstva. Podcast sam vidio kao mogućnost da se konačno ostvarim i na tom planu, i da se na neki način vratim novinarstvu, koje obožavam. Ono što podcast ima, a nemaju tradicionalni mediji, jeste otvorena forma u kojoj su domaćin i sagovornik 1 na 1. Za mene najveća prednost podcasta jeste sloboda da samostalno biram teme i sagovornike, bez obaveze da nekome moram da isporučim gledanost ili slušanost, već mogu da radim onako kako mi se lično dopada i kako sam najviše volim. To ne umanjuje profesionalni pristup cijelom poslu, šta više, daju mu neprocjenjivu vrijednost koju sa sobom nose samo oni projekti koji u sebi imaju lični pečat autora.

Koje savjete biste dali svima koji možda žele da se okušaju u digitalnim medjima, ali nemaju hrabrosti – koji je recept za uspjeh u digitalnim medijima?

– Djeluje kao da je uspjeh u digitalnim medijima lako dostižan, ali nije baš tako. Kao i sve što radite, potreban vam je dobar plan, ili makar čvrsta ideja o tome kako želite da se predstavite i koja je vrijednost koju sa sobom nosite. Kako je Milan Maglov rekao u jednom od izdanja podcasta Moja priča, ta vrijednost ne mora da bude učim vas svakog dana deset stranih riječi, već ako vas neko prati jer ga svakog dana nasmijete, onda to treba da radite svakog dana. Dakle, konzistentnost u objavama i jasno profilisanje sadržaja koji plasirate jesu važan korak ka uspjehu u digitalnim medijima.

Na ovogodišnjoj Play Media Day 06 konferenciji ćete održati podcast uživo sa Vašom dugogodišnjom prijateljicom i saradnicom, muzičkom zvijezdom Sarom Jo. Šta možemo očekivati od podcasta? Hoćete li se možda dotaći tema o kojima Sara još nije pričala?

– Sara Jo je zasigurno jedna od najznačajnih pojava na našoj muzičkoj sceni u posljednjoj deceniji, zbog čega mi je ogromna čast da svakodnevno sarađujem sa njom i učestvujem u kreativnoj razmjeni i naboju koje ona sa sobom nosi. Naše profesionalne karijere započeli smo u isto vrijeme, a konačno smo ostvarili saradnju 2019. godine kada je pripremala singl Bez sna, koji je na neki način usmjerio njen dalji rast i razvoj kao izvođača. Iako smo u stalnoj komunikaciji, uvijek je toliko mnogo zadataka i projekata kojima smo posvećeni, da postoji i te kako mnogo tema o kojima nismo uspjeli da razgovaramo. Live podcast na Play Media Dayu bit će prilika da je pitam sve ono što do sada nisam stigao, zbog čega će svi moći da čuju jednu novu Priču Sare Jo.

Play Media Day 06 će se održati zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj. Događaj su podržali i Delegacija EU u BiH, kao i Sara voda.

 

Vidimo se na Play Media Day 06!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
arTz festival open call