Jučer, 9.juna, upriličena je izložba Where Is The Exit? autora Rikarda Druškića u sarajevskoj galeriji JAVA kojoj su prisustvovali brojni ljubitelji umjetnosti.
– Kroz svoje stvaralaštvo, Druškić provodi posmatrača kroz naizgled imaginarne svjetove čudnih, nesvakidašnjih likova i različitih epizoda u njihovim životima. Kroz apstraktne, figuralne, geometrijske forme na crtežima, digitalnim i analognim, čini nam svijet pristupačnijim i ne tako prolaznim. On oslikava haos 21. vijeka; užurbanost, ali i pasivnost i indiferentnost ljudi, pretrpane gradove, automobilima nagomilane raskrsnice, mjesta pretrpana otpadom i nepravdom. I zbog nepostojanosti jasne odrednice prostora i vremena na radovima, javlja se magija onog nedorečenog te se stvara veza između svakog posmatrača na svijetu i u oslikanom ludilu može se prepoznati stanovnik Tokija, New Yorka, Sarajeva, istaknula je Asija Ismailovski.
Druškićeva tehnika je, prije svega, poigravanje. On se poigrava likovnim izrazom i formom, primjenjujući u radu tehniku crteža i adaptaciju istog u digitalnoj formi.
– Koristeći se sa tako puno različitih motiva, vidno, svjesno ili nesvjesno, inspirisan crtanim filmovima njegove generacije, svijetom profesora Baltazara i čudnovatim bićima, bojama i animacijama cartoon networka, prikazujući scene gdje iz glave jedne figure polubiljke-polučovjeka raste još jedna glava na kojoj je oko u kojem se rađa još jedna linija i vodi do sljedeće figure koja se pretvara u apsolutnu geometrijsku formu, Druškić pruža posmatraču mogućnost uključivanja u prikazanu scenu, aktivira ga na promišljanje i dopušta mu kreiranje nastavka (ili pak početka) priče. Aktivira posmatrača čiji je vizuelni kapacitet svakodnevno pretrpan raznoraznim slikama – od ikona na mobitelima i računarima, etiketa na proizvodima do ogromnih reklamnih plakata, i uspijeva ga zabaviti novim vizuelnim sadržajem i otvoriti mu mogućnost učešća ili, ustvari, jednostavno ga zabaviti. Druškić, kreirajući vertikalne i horizontalne epizode pune neočekivanosti – bilo da se u njih uključimo promatrajući rad s lijeva na desno, s desna na lijevo, povezujući motive i linije odozgo prema dole i obratno, postaje prototip jednog savremenog umjetnika, koji uspijeva u stvaranju života umjetničkim radovima pod okriljem socijalnih mreža, rekla je Asija.
Rikardo Druškić je rođen 1990., a umjetnošću se bavi posljednjih šest godina. Svoj prvi ozbiljniji umjetnički iskorak pravi kao učesnik grupne izložbe u Collegium Artisticumu u autorskoj koncepciji i selekciji Jusufa Hadžifejzovića. Nakon toga izlaže samostalno i na kolektivnim izložbama sa YAGE grupom. Bio je finalista na Art Revolution Competition Taipei u aprilu 2014. godine. Nakon toga, u julu 2014. godine njegovi radovi Madness Continues i Depth su odabrani od grupacije SEE.ME i predstavljeni na Times Squareu u New Yorku. Jedan je od pobjednika grupne izložbe Pure Abstraction u New Yorku, Gallery 25N. Svoje radove je izlagao u Los Angelesu, u LACDA (Los Angeles Center for Digital Arts).
tekst i foto_FBL