U Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske 17. marta 2016. godine otvorena je izložba Nova religija britanskog umjetnika Damiena Hirsta, dobitnika prestižne Turnerove nagrade i najznačajnijeg predstavnika umjetničkog pokreta Young British Artist’s (YBA) u Ujedinjenom Kraljevstvu. Izložba je organizovana u saradnji sa British Councilom i Paul Stolper Gallery (London).
– Za nas je ovo veliki događaj. Ovoliki interes za savremenu umjetnost, činjenica da su mnogi umjetnici i novinari stigli iz Sarajeva, daje nam nadu da kultura ima budućnost. Ime Damiena Hirsta mnogo znači, ali to ne podrazumijeva da će se izložba svima dopasti ili da će svi razumjeti njegov rad. Važno je da je Muzej Republike Srpske uspio ostvariti saradnju s galerijom Paul Stolper iz Londona, koja je bazični Hirstov izlagački prostor, te dati ovo publici. Ova izložba prikazuje inovaciju i različitost Velike Britanije kroz rad jednog od najznačajnijih umjetnika današnjice. Izložba je zaista impresivna, izjavila je Larisa Halilović, direktorica British Councila BiH.
Izložba je prvi put postavljena 2005. godine u galeriji Paul Stolper, a nakon toga je putovala po mnogim zemljama.
– Ovo jeste velika izložba, ali s praktične strane i vrlo zahtjevna. Do sada smo bili u Veneciji, Moskvi u mnogim ogromnim galerijskim prostorima, a izložbom u Banjoj Luci počinje balkanske turneja. Svaki put kada vidim novu galeriju i novu zemlju, uvijek sam impresioniran, a u tom smislu sam zaista zadivljen entuzijazmom i timskim radom ljudi u ovom Muzeju, izjavio je osnivač galerije, Paul Stolper i prijatelj Damiena Hirsta, koji je dan prije zvaničnog otvaranja upriličio obilazak izložbe za novinare i umjetnike koji su stigli iz svih dijelova BiH.
Izložbom Nova religija Hirst želi da nas podstakne na razmišljanje o četiri važne stvari u životu: religiji, ljubavi, umjetnosti i nauci, koje su, prema njegovim riječima, samo instrumenti koji nam pomažu da pronađemo svoj životni put. Koristeći se ovim univerzalnim temama, Hirst u svojoj Novoj religiji suprotstavlja nauku i religiju, stavljajući ih u specifičan dijalog, onako kako ih obično ljudi percipiraju, sa jedne strane osjećajan, prisan i topao, u duhu religijskih i metafizičkih konotacija, dok je sa druge strane istovremeno analitički hladan i odbojan, pod uticajem atmosfere i osjećanja vezanih za medicinske profesije.
Postavka je osmišljena kao kompaktna cjelina sa četrdeset četiri grafike i četiri skulpture koje čine Novu religiju a funkcionišu kao ciklus fresaka – od Stvaranja svijeta do Posljednjeg suda. Ovi intrigantni radovi okružuju oltarsku ikonu s krstom optočenim pilulama u obliku dragulja, dječjom lobanjom i srcem obmotanim bodljikavom žicom, te pilulom isklesanom u mermeru. Ovi elementi tvore kapelu posvećenu želji da se smrtnost drži pod kontrolom, želji koja u isti mah ne može pomoći u suočenju sa smrću.