Selma Starfinger – brend za samosvjesne, izgrađene i kreativne žene

Release Date
25/03/2016
piše
Emina Gavrić
fotografije
Vanja Lisac
hair
Ensar Dervišbegović
make-up
Adisa Duraković / Avon
styling
Hatidža Nuhić

Velik uspjeh na svjetskoj modnoj sceni nije nemoguć i nedohvatljiv san ako dolazite iz Bosne i Hercegovine. Kada uistinu znate šta želite i potpuno se posvećeni tome – izgovora ne smije biti. Ovo je istina danas čak i više nego u vrijeme ’92. kada su okolnosti natjerale mnoge da privremeno ili zauvijek odustanu od svojih snova. Selma Berisalić je u to vrijeme napustila drugi razred Srednje škole primjenjenih umjetnosti u svom rodnom Sarajevu da bi se našla u izbjeglištvu u Njemačkoj. Pored teških trenutaka nikad nije razmišljala o odustajanju, vrijedno je radila kako u Njemačkoj tako i po povratku u Sarajevo nikad ne zaboravljajući svoj plan da studira modni dizajn iako je njegovo ostvarenje čekala 13 godina.

S obzirom na to da je Bosni i Hercegovini oduvijek nedostajala adekvatna ustanova za ozbiljno modno obrazovanje Selma je odlučila da svoje školovanje nastavi van BiH.

– Budući modni dizajneri u Bosni i Hercegovini su u startu suočeni sa preprekom nemogućnosti obrazovanja. Smatram da se o poslu mora naučiti sve u detalje. U svijetu mode postoji jako puno ljudi koji već poslije fakulteta, imaju visok stepen znanja, tako da je konkurencija veoma jaka. U prošlosti je mali broj dizajnera završavao modne škole, većina najvećih starih dizajnera je učila od majstora. Danas to više nije slučaj i imamo toliko divnih, velikih talenata po svijetu, a moja želja je da ni BiH ne kaska za ostalima u ovom poslu. Dakle, treba otići po edukaciju, iako ni edukacija sama nije dovoljna, bitan je posvećen rad i istančan osjećaj za ovaj posao da bi se postigao određeni nivo profesionalizma, kaže Selma.

Odlaskom u Berlin gdje upisuje jednu od najboljih modnih škola u svijetu, Esmod, počinje i priča o brendu Selma Starfinger. Naziv brenda Starfinger nastao je kada se Selma doselila u Berlin, izašavši da zamjeni pločicu sa imenom ispred stana dočekao je naziv Starfinger koji joj se jako svidio pa je odlučila da ga i zadrži.

Pored toga što je bila jedina strana studentica u ovoj školi Selma je već na drugom mjesecu studija pobijedila na velikom takmičenju studenata koje se organizuje na nivou čitave škole. To joj je već tada donijelo pažnju medija i pokrenulo lavinu nagrada i ogromnih uspjeha koji su nastavili da se nižu tokom čitave karijere ove dizajnerke. Neke od značajnijih su svakako Hempel Fashion Award u Pekingu i European Fashion Award u Berlinu. Mercedes-Benz je izabrao njenu odjeću za reklamu jednog od njihovih modela a njen dizajn krasi i naslovnicu izdanja Shapeshifters gdje se pojavljuje zajedno sa još 21 dizajnerom iz cijelog svijeta kao jedna od najkreativnijih na tadašnjoj modnoj sceni. Iako su njene kreacije nosile i svjetske zvijezde poput Rihanne, Fergie, Coco Roche i Omahyra Mota Selma kaže da iako bitan celebirity PR ne može dizajneru puno pomoći ako nema veliku produkciju.

– Mi koji imamo male produkcije, prodajemo sve što proizvedemo i radimo komad po komad, nemamo velike koristi od te vrste PR-a. Naši zadovoljni kupci su naš najbolji PR.

Zahvaljujući svom vrhunskom modnom obrazovanju Selma je jedan od onih dizajnera koji kontrolišu svaki aspekt svoje kreacije; od početne inspiracije i crteža do odabira materijala, konstruisanja, šnita pa sve do konačnog šivenja i prezentacije. Njena estetika i dizajn su već prepoznatljivi. Bojama se ne koristi previše i u izradi svojih komada uglavnom se služi prirodnim materijala poput svile, pamuka i kože. Krojevi njene odjeće ne podliježu trendovima i prilagođeni su što boljem izgledu tijela koje će da ih nosi. Odjeća sa njenim potpisom bazira se na stilu i bezvremenska je, a komadi od prije nekoliko godina su podjednako zanimljivi i nosivi i danas. Na pitanje kakve žene oblači Selma je odgovorila:

– Starfinger žene su samosvjesne, izgrađene, kreativne žene koje imaju istančan ukus u svemu što konzumiraju.

Selma danas živi na relaciji Sarajevo-New York gdje i predstavlja svoje kolekcije. Nedavno je u New Yorku predstavljena i njena prva capsule kolekcija za muškarce koju je radila u saradnji sa dugogodišnjim prijateljem Danielom Lombardijem. Iako je način na koji rade američki dizajneri ponekad različit od onoga evropskih dizajnera Selma je uzela najbolje iz oba svijeta i napravila odličan balans između kreativnog i komercijalnog dijela ovog posla. Želja joj je da unaprijedi modnu industriju u našoj zemlji radeći ovdje produkcije kako svojih tako i kolekcija nekih drugih svjetskih dizajnera.

To je moj dugoročni plan koji je nemoguće realizirati bez dobrog, velikog tima. Sve što sam do sada radila bilo je do mene i mogla sam sama sa nekoliko saradnika ostvariti. U isto vrijeme sam prezauzeta da bi mogla educirati svakog ponaosob, niti je to realno. Pojavljuje se ideja da dovedem profesionalce, moje kolege iz drugih zemalja, ali se još uvijek nadam da ću u BiH naći sve i da će ta moja ideja biti pretvorena u djelo onako kako je u startu zamišljena. Naravno da i finansijski faktor igra veliku ulogu, ali ništa nije nemoguće.

Mi se nadamo da će se ovaj plan što prije ostvariti i da ćemo Selmu u budućnosti što češće viđati u Sarajevu.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.