Rođeni Banjalučanin Armin Osmančević s porodicom je tokom ratnih devedesetih godina izbjegao u Švedsku. Danas, tri decenije kasnije, njegovo ime stoji među značajnim imenima na svjetskoj modnoj sceni. Status izbjeglice nije ga spriječio da ostvari svoje snove – naprotiv, oblikovao ga je kao umjetnika i čovjeka. Tokom godina živio je na više adresa širom svijeta, a svaki grad u kojem je boravio ili koji je posjetio, kaže, imao je svoju dušu. U njima se osjećao kao lokalac – bilo da je riječ o Kuala Lumpuru, Dubaiju, Bodrumu ili rodnom Štokholmu.
– Danas se osjećam poput pastira Santiaga iz knjige ‘Alhemičar’ Paula Coelha, koji je u potrazi za blagom diljem svijeta na kraju shvatio da je najveće blago upravo tamo odakle je krenuo. Svako od nas ima svoj životni put i svoje blago, a moje blago je Bosna, kaže Osmančević koji je oazu mira sada pronašao u Sarajevu gdje je odlučio pokrenuti svoj modni brend za muškarce.
Moda kao posljedica lične potrage
Zanimljivo je da moda nije bila njegov prvi izbor. Štaviše, kako sam priznaje, ona ga u početku i nije pretjerano zanimala – ali potraga za savršenom garderobom trajala je cijeli život. Odrastao je, kako kaže, u maminom šnajderaju, gdje je već s pet godina crtao kauboje, gusare, domoroce i viteze, a njegova majka bi mu to potom sašila. Danas dizajnira odjeću inspirisanu svjetskim klasicima, ali svaki komad nosi pečat unikatnosti.
– Kao momak crtao bih komade koje nisam imao novca da kupim, ili ih nisam nalazio u prodavnicama. Kupio bih materijal, a moja majka bi ih sašila po mjeri. Kroz moj profesionalni život garderoba je uvijek imala ogroman značaj – kao sklonište, kao poruka i kao individualni izraz – objašnjava Osmančević.
Nakon dolaska u Švedsku, brzo je savladao jezik i započeo rad u filmskoj industriji kao storyboard crtač i scenograf. Deset godina kasnije, 2005. godine, magistrirao je dizajn i prešao u svijet digitalnog marketinga. Tokom karijere radio je kao art direktor, a zatim i kreativni direktor u Švedskoj, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i drugim zemljama, sarađujući s globalnim modnim brendovima i muzičarima poput Beyoncé i Kylie Minogue.
Od Dubioze do kraljevskih dvora
Posljednjih pet godina Osmančević je bio angažovan u jednoj 75-godišnjoj porodičnoj švedskoj firmi specijalizovanoj za online prodaju i šivenje garderobe po mjeri, čiji su klijenti kraljevska porodica, svi premijeri Švedske u posljednjih 30 godina, vlasnik H&M-a i druge istaknute ličnosti.
Za njega, svaki klijent nosi posebnu čar, a svakom projektu pristupa lično i predano, bez obzira na to o kome se radi.
– Bilo je veoma zanimljivo raditi globalne kampanje za H&M & Maison Margiela, Adidas & Stella McCartney, režirati video-spotove za Dinu Merlina i Dubiozu kolektiv. No, možda najinteresantnija anegdota u posljednje vrijeme bila je kada mi je u radnju u Štokholmu bez najave ušetala kćerka Davida Rockefellera Juniora, Camilla Rockefeller, sa svojim budućim mužem. Za njihovo vjenčanje radio sam crno odijelo s leptir mašnom i bijeli sako. Bili su veoma spontani i ležerni, a mogli su izabrati bilo kojeg dizajnera – izabrali su mene. To me inspirisalo da u Sarajevu pokrenem prvi luksuzni muški brend koji plasiram globalno, kaže Osmančević.
Šivenje po mjeri
Njegov brend temelji se na konceptu šivenja po mjeri – made to measure – gdje koristi osnovnu mustru razvijenu u saradnji s talijanskim majstorima, a zatim je prilagođava do najsitnijih detalja, u skladu s mjerama i željama klijenta. Dizajnira odjeću zajedno sa svakim mušterijom.
Svi detalji unose se u digitalni klijentski profil i šalju direktno u talijanske fabrike: odijela se proizvode u Laciju, košulje u Napulju, a džemperi u Umbriji. Nakon četiri sedmice odjeća stiže u Sarajevo, gdje Osmančević obavlja završna mjerenja i eventualne korekcije s lokalnim šnajderima.
– S obzirom na to da sam dizajner po profesiji, konstrukcija mojih komada je vrlo italijanska – mekana i opuštena. Ali, detalji su često britanski – klasični i strukturirani. Kombinujem reference iz različitih škola kako bih stvorio nešto što je tipično naše, bosansko – snažno i upečatljivo spolja, ali udobno i toplo iznutra – pojašnjava Osmančević.
Stil gradi samopouzdanje
Kroz rad s vrhunskim majstorima mode, Osmančević je izgradio vlastitu filozofiju odijevanja, koja se temelji na pet jednostavnih pravila: stil je važniji od mode, biraj mali broj kvalitetnih stvari koje se mogu kombinovati, udobnost i prava veličina su prioritet, zadrži samo ono što voliš i nosiš; ostalo podijeli ili prodaj, lični stil se gradi vremenom, ne novcem.
– Perfektna garderoba je više od trendova – to je kolekcija koja oslikava vaš jedinstveni stil i uklapa se u vaš život. Lični stil treba da odražava mjesta koja ste posjetili, ljude koji su vas inspirisali i iskustva koja su vas oblikovala. To je najvažnija sporedna stvar u životu – jer se svakodnevno oblačimo, a to je način da iskažemo poštovanje prema sebi i društvu – poručuje Osmančević.
Upravo na ovu temu piše i knjigu, koju će svojim klijentima i poznanicima poklanjati kao prigodan podsjetnik da samopouzdanje počinje ličnim stilom – a samopouzdanje je, kako kaže, “apsolutno najprivlačnija stvar, i kod muškaraca i kod žena”.
Atelje i butik u srcu Sarajeva
U samom srcu Sarajeva, Osmančević otvara atelje i butik – instituciju stila i njegov doprinos ovom gradu, kojeg, kako ističe, neizmjerno voli i poštuje.
– Osjećam se privilegovano što mogu biti dio razvoja i ponude ovog grada. Ne postoji ništa slično ni u Beogradu ni u Zagrebu. Nadam se da će Štrosmajerova, u kojoj se nalazi moj butik, uskoro zauzeti mjesto koje joj pripada – poput Saint-Germaina u Parizu ili Via Monte Napoleone u Milanu. Butik uskoro otvaram uz kolekciju pod nazivom Vječni klasici, dizajniranu tako da se može nositi od kancelarije do plaže i kombinovati s onim što većina muškaraca već ima u svom ormaru, zaključuje Osmančević.