U proteklih 70 godina brend Porsche bio je i ostao sinonim za vrhunske sportske automobile. Prvo vozilo koje je nosilo ime Porsche, registrovano je 8. juna 1948. godine. To je bio model 356 โNo.1โ Roadster. Taj datum je zabiljeลพen kao dan roฤenja brenda Porsche. Sa modelom 356, san Ferryja Porschea o sportskom automobilu pretvoren je u stvarnost.
Njegova vizija u to vrijeme odraลพava sve vrijednosti koje joลก uvijek definiลกu i brend i danasโ, izjavio je Oliver Blume, predsjednik Izvrลกnog odbora Porsche AG, na novogodiลกnjem prijemu u Muzeju Porsche. Predstavnici regije Baden-Wรผrttemberg, kao i iz njegovog glavnog grada Stuttgarta, te svijeta politike, ekonomije i druลกtva, pridruลพili su se Porscheu kako bi proslavili poฤetak jubilarne godine pod sloganom 70 godina sportskih automobila Porsche.
– Nama tradicija znaฤi mnogo. Bez naลกe tradicije i bez naลกih osnovnih vrijednosti, mi ne bismo bili gdje se danas nalazimo, objasnio je Blume, te dodao: Mi planiramo podrลพati tehniฤki perfekcionizam ลกto je bila vizija buduฤnosti Ferryja Porschea. Za inteligentnu dinamiฤku mobilnost u buduฤnosti, imamo uvezano znaฤajnu tehnoloลกku ekspertizu, kreativne uposlenike i jedinstven timski duh – imamo sve ลกto je potrebno kako bismo osigurali da brend Porsche nastavi fascinirati ฤak i sljedeฤih 70 godina.
Historija brenda Porsche zapoฤela je 1948. godine. Glavni osnivaฤ je profesor Ferdinand Porsche, a proizvodnju i razvoj nastavio je njegov sin Ferry. Ferdinand Porsche je veฤ bio osmislio brojne inovacije u automobilskoj industriji. Godine 1900. izgradio je elektriฤni automobil sa pogonom na prednje toฤkove poznat kao Lohner-Porsche. Ubrzo nakon toga, ovaj automobil je prvi na svijetu imao i pogon i koฤnice na svim toฤkovima. Iste godine, kao vrhunac njegovih ranih radova u svojstvu konstruktora automobila, napravio je Lohner-Porsche Semper Vivus ลกto se smatra prvim funkcionalnim hibridnim automobilom kakve danas poznajemo. Pogonili su ga kombinovano i elektriฤni motor i konvencionalni benzinski motor.
Ferdinand Porsche je 1931. godine osnovao svoju inลพenjersku kancelariju. Svoju ideju o nastupu sportskih automobila sa imenom Porsche na autotrci โBerlin-Rome Carโ prezentirao je 1939. godine. Meฤutim, ovu ideju tek je ostvario njegov sin Ferry, 1948. godine, sa modelom 356.
Nasljednika modela 356, Porsche 911, konstruisao i dizajnirao je Ferdinand Alexander – sin Ferryja Porschea, koji je kompaniju uspio dovesti na poziciju jednog od vodeฤih proizvoฤaฤa sportskih automobila na svijetu – kako sa tehniฤke, tako i sa dizajnerske strane. Porsche 911 predstavljen javnosti prvi put 1963. godine, a do danas ih je proizvedeno viลกe od milion.
– Iako je 911 konzistentno razvijan decenijama i unapreฤivan novim, inovativnim tehniฤkim sistemima, ni jedan drugi automobil nije uspio zadrลพati svoj osnovni oblik na isti naฤin, kao ลกto je to 911, pojasnio je Blume, te dodao: Svi Porscheovi modeli koji ฤe se razvijati sada i u buduฤnosti, zasnivaฤe se na ovom sportskom automobilu. Kao sportska automobilska ikona, 911 je postao sportski automobil snova, osvajajuฤi srca entuzijasta ลกirom svijeta.
Buduฤnost sportskih Porschea veฤ kreฤe i to u obliku modela Mission E, prvog ฤisto elektriฤno pokretanog sportskog automobila, koji ฤini krunu elektriฤne tehnologije iz Zuffenhausena.
Ovaj konceptni automobil kombinuje prepoznatljiv emocionalni dizajn Porschea, izuzetne performanse, ali funkcionalnost svakodnevnog automobila podiลพe na viลกi nivo. Model sa ฤetvero vrata, sa ฤetiri zasebna sjediลกta, donosi izuzetne dinamiฤke performanse – 440 kW (600 KS), doseg od preko 500 kilometara, ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i vrijeme punjenja 80% baterije za samo 15 minuta. Da ฤe ovaj futuristiฤki projekt zaista imati buduฤnosti govori i podatak o tome da je Porsche u njega investirao viลกe od milijardu eura. Kad projekt Mission E zaลพivi kao velikoserijski automobil, u pogonima Stuttgart-Zuffenhausen biฤe konaฤno otvoreno viลกe od 1.200 radnih mijesta. Porsche ฤe uvijek biti Porsche – vodeฤi brend za ekskluzivnu, sportsku mobilnost, naglaลกava Blume.
Porsche ove godine obiljeลพava godiลกnjicu sa brojnim aktivnostima ลกirom svijeta. Veฤ 3. februara kreฤe manifestacija The Porsche Effect u Petersen Automotive Museum u Los Angelesu, jednom od najveฤih automobilskih muzeja na svijetu. U Njemaฤkoj ฤe manifestacija prvih โ70 godina sportskih automobila Porscheโ poฤeti 20. marta i trajat ฤe 11 dana na โDRIVE, the Volkswagen Group Forumโ u Berlinu. Muzej Porsche ฤe 9. juna, takoฤer, odrลพati proslavu godiลกnjice sa sveobuhvatnom specijalnom ceremonijalnom izloลพbom. Istog dana, Porsche ฤe ljubitelje sportskih automobila pozvati na svoju manifestaciju โSports Car Together Dayโ na svim svojim lokacijama ลกirom svijeta. Za vikend, 16. i 17. juna, proizvoฤaฤ sportskih automobila ฤe ugostiti zaposlene, stanovnike okruga Zuffenhausen i potencijalne kupce na javnoj proslavi u Muzeju Porsche u Stuttgartu i u njegovoj blizini. โFestival brzineโ koji se odrลพava od 12. do 15. jula na stazi Goodwood u Velikoj Britaniji, takoฤer ฤe obiljeลพiti godiลกnjicu, kao i โRennsport Reunionโ u Kaliforniji od 27. do 30. septembra. Proslave ฤe se zavrลกiti sa dogaฤajom โSound Nightโ koji ฤe se odrลพati prvi put u Areni Porsche u Stuttgartu 13. oktobra.


