U četvrtak, 1. septembra, u 20 sati u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine bit će otvorena izložba Isječci zaboravljenog vremena fotografa Ivana Hrkaša na kojoj će uz autorove fotografije biti predstavljena i djela iz kolekcije Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine.
– Na aktuelnoj izložbi Isječci zaboravljenog vremena Ivan pravi novi iskorak i pored 48 autorskih fotografija izlaže 28 djela iz fundusa Umetničke galerije BiH čiji su autori sa (post)jugoslovenskog prostora, a sa idejom da kroz zajednički ili bliski odnos prema temi-motivu kakva je ne samo plaža nego i njoj pripadajuće i asocirajuće situacije i narativi, izložbu koncipira kao prostor dijaloških relacija historijskih i savremenih viđenja. Djela iz različitih vremenskih perioda postavljena su tako u mrežu odnosa, veza i sučeljavanja poetika, medija, izraza, društvenih, kulturoloških, historijskih, političkih konteksta i sadržaja, impliciranih u temama kojima se umetnici bave ili preciznije kroz motivski i ikonografski repertoar koji (ne)posredno likovno i značenjski istražuju. Hrkašev konceptulani zahvat suodnošavanja djela iz fundusa Umetničke galerije BiH sa sopstvenim radom izložbeni prostor uspostavlja kao zonu između realnosti i ne-mjesta, senzibilirano i koreografisano za posmatrača ne da ih doživi evolutivno kroz vrijeme i geografiju, već kroz senzacije, osjećanja i neizbježnu socijalnu dimenziju, rekao je Miroslav Karić, historičar umjetnosti.
– Ovakav koncept donosi na likovnoj sceni osvježenje, ali ne iznenađuje jer, Ivan Hrkaš nije običan fotograf. Njegovi trenuci sadašnjosti su gotovo uvijek protkani tankim nitima ne tako davno prošlog vremena, koje se ponekad i ponegdje ukazuje još samo u arhivskim dokumentima, rijetkim kronikama i putopisima, iščezavajući istovremeno iz sjećanja preživjelih, dok i sami preživjeli ne iščeznu. A onda nastupa zaborav. Tako to obično biva od kada je svijeta i vijeka. Epohe nestaju da bi se rodile neke nove, a ono što je nekada bio život postaje arhivski zapis koji brani od zaborava, postaje sjećanje natopljeno nostalgijom ili pak priča koja, nužno i ne mora biti utemeljena na istini. Ipak, umjesto da bude kroničar svoga doba, a preko svojih fotografija arhivar ili dokumentarista, Ivan Hrkaš na svom stvaralačkom putu odabrao je potpuno suprotni smjer. Odlučio se ne oživljavati i rekonstruirati ono što je nekad bilo ili opjevati ono čega više nema, nego puno teže, ali i izazovnije, pronaći mjesta gdje to naše prošlo, davno iščezlo, još uvijek živi. U slučaju ove izložbe riječ je o riječkom gradskom kupalištu Pećine, među domaćim kupačima zvano Trojka, mjestu koje možda nije jedino, ali sigurno jedno od rijetkih na kojima su se običaji pretvorili u rituale i na taj način preživjeli, rekla je Ivana Udovičić, historičarka umjetnosti.
Izložba će biti otvorena do 24. septembra 2022. godine.