Prije tri godine svijet je bio zapanjen kad je otkrivena jedna od najčuvanijih tajni automobilističkog svijeta – slavni The Stig iz popularnog serijala Top Gear je ustvari Ben Collins, vozač utrka i kaskader iz Bristola iz Engleske. Iako se o pravom identitetu Stiga raspravljao više od sedam godina, a za osobe ispod bijelog trkačkog odijela navodile se gotovo sve svjetske ličnosti od sedmerostrukog prvaka Formule 1 Michaela Schumachera do ‘oca’ Mr. Beana Rowana Atkinsona. Svi oni koji su gledali Top Gear znaju kakav je osjećaj kada Jeremy najavljuje Stiga opisujući ga kao nadnaravnu pojavu te koliko je smiješno kada se Stig nađe u javnosti, bilo u autobusu, bilo pred policijom. Nakon toga otpušten je sa BBC-ja.
Prošle godine postao je član filmske ekipe koja je radila na novom filmu o Jamesu Bondu. Nekadašnjeg vozača Formule 3 režiser 23. filma o legendarnom agentu 007 Sam Mendes angažirao je kao zamjenskog vozača u svim scenama jurnjave na četiri točka. Ove godine Ben je postao i zaštitno lice najnovijeg mirisa James Bond 007 Quantum.
Kako ste postali kaskader za vožnje?
– Bukvalno sasvim slučajno. Imao sam nevjerovatan sudar na stazi u Rumuniji i nisam se mogao nastaviti natjecati zbog slomljenih rebara. Nekoliko dana kasnije pitali su me da li bih htio raditi na velikoj automobilskoj utrci u Londonu za Nicholasa Cagea. Nisam to mogao odbiti.
Koje sve vještine su potrebne da biste mogli raditi takvu vrstu posla?
– Snimanje filmova me podsjeća na vojsku, jer se kaskaderska ekipa puno oslanja na disciplinu i timski rad kako bi postigli zacrtanje ciljeve u potencijalno opasnom okruženju. Dobar sam vozač i to je ono što je bilo potrebno za film.
Najupečatljivija utrka koju ste radili za Bonda?
– Utrka koja otvara Quantum of Solace. U jednom trenutku sam shvatio da vozim supermašinu Astona DBS preko 300 km/h kroz pećine, planinske prolaze i tunel. Bio je to nevjerovatan adrenalinski udar.
Šta je najbolje vezano za rad na filmovima o Jamesu Bondu?
– Ljudi koje sam upoznao. Većina njih su mi postali odlični prijatelji.
Šta mislite zašto su ljudi toliko fascinirani auto utrkama i vratolomijama?
– Kao zaljubljenik u film volim biti usisan u svijet bez limita u kojem lik čuva svoju prisebnost i donosi vrlo važne odluke u sekundama dok jurca kroz haos. Sa Bondom je to posebno, jer znaš da su sve utrke stvarno urađene i nije uljučen CGI (računarski stvorena slika), nema specijalnih efekata, znaš da iza svega stoji stvarna osoba sa emocijama.
Kako se pripremate psihički i fizički za posao kaskadera?
– Tu su obimna planiranja i probe za sve vratolomije što vas priprema u potpunosti za određenu situaciju. Pošto znate šta vas očekuje to vas smiruje i dopušta vam da se fokusirate na tačno ono što trebate uraditi.
Vaš posao je takav da morate biti smireni u opasnim situacijama. Je li to za Vas prirodno stanje ili ste morali raditi na tome?
– Moja trkaća karijera mi je pomogla da izgradim svijest o tome, što je od vitalnog značaja prilikom suočavanja i nošenja sa veoma zeznutim situacijama. Jedna stvar koju volim kod Bonda je to što je on postaje hladniji kad je ulog veći.
Trenirali ste mnoge ljude, uključujući razne zvijezde, za izvođenje vratolomija. Možete li podijeliti s nama nekoliko anegdota? Možda možete izdvojiti nekoga ko Vas je fascinirao svojom smirenošću i fokusiranošću tokom stresnih situacija?
– Najviše me zadivio jedan slijepi čovjek koji je naučio voziti. Njegovo ime je Billy Baxter i želio je voziti najvećom brzinom u Top Gear autu. Teško je opisati koliko je teško bilo obučiti čovjeka da vozi auto ako ne vidi. Nakon samo nekoliko minuta obojica smo bili strašno iscrpljeni. Billy je bio pravi vojnik i dobro se nosio sa svim. Prvi dan sam ga navodio kako bi otprilike mogao vizuelizirati sve prije našeg finalnog dana. Došao je i uspio! Kad sam mu rekao da je bio bolji od pet poznatih ličnosti i da je odvezao čitav krug sa samo jednom rukom, počeo je plakati.
Koliko se Vaša percepcija opasnost i straha promijenila otkako imate porodicu?
– Na različite ljude to različito utiče. Lično, ja sam osjetio veću potrebu za utrkama zato što imam više usta nahraniti, a mi smo plaćeni ukoliko pobjeđujemo! Na cesti sam više oprezan i to me naučilo većem poštovanju!
Ljudi vrlo često povezuju kaskadere sa muškarcima, međutim, postoje i nevjerovatne žene u toj industriji. Postoji li ikakva razlika između kaskadera i kaskaderki kad je pristup takvom poslu u pitanju?
– Kaskaderke su puno hrabrije. Rijetko nose zaštitna odlijela, obično ih možete vidjeti da jurcaju okolo u nekoj kratkoj suknji ili uskoj haljini.
Kako ste reagirali kad su Vas pitali da radite kampanju za novi miris James Bond 007 Quantum?
– Bio sam zaintrigiran idejom da radim na sasvim novoj teritoriji. Bio sam radoznao da shvatim vezu između auto utrka i mirisa. A, najviše od svega sam želio doživjeti taj James Bond miris. Upoznao sam stručnjaka za James Bond 007 mirise Willa Andrewsa i iznenadio me nivo njegove stručnosti. Povezanost naših sjećanja i mirisa je fascinantna. Miris 007 James Bond Quantum je sofisticiran i snažan. Podsjeća me na mjesta na kojima sam bio i na automobile koje sam vozio u filmovima.
Na koji način su povezani visoki pritisak ili opasne situacije s mirisima? Kako strah miriše?
– Will Andrews me naučio da prepoznam asocijacije koje nosi miris, pa sam naučio da je miris zapravo jako moćan medij. Kad sjednem u Astron Martin DBS u kojem sam snimao Quantum of Solace, srce mi ubrzano počne kucati, jer povežem miris kože sa vožnjama oko jezera Garda.
Dok ste radili na ovoj kampanji, jeste li naučili nešto novo o mirisima? Šta biste izdvojili kao najinteresantnije? Na koji način je ovo iskustvo promijenilo Vašu percepciju o mirisima?
– Bilo je to fascinantno iskustvo za mene. Stručnjaci iz tima koji su radili na James Bond mirisu su me naučili mnogo stvari koje nisam znao – koliko je kompleksan proces nastanka, kakav je uticaj mirisa na naš mozak i snagu pojedinih sastojaka.
Šta Vas ljudi najčešće pitaju vezano za Vaše iskustvo kaskadera?
– Koji mi je omiljeni auto, a to je Ferrari 458 Italia. To je najsofisticiraniji automobil na tržištu.
Često Vas viđamo na televiziji i u magazinima, uvijek izgledate savršeno obrijani i u odličnoj formi – čak i kao kaskader!
– Nije lako tako izgledati nakon duge utrke, bez klima uređaja sa kacigom na glavi. Čak i kad je utrka kroz Le Mans u pitanju, gdje nemate dovoljno vremena ni da jedete, uvijek nastojim naći vrijeme da se istuširam, obrijem i stavim neku dobru kolonsku vodu.
U stvarnom životu se stalno susrećemo s pritiscima na poslu, u vezama… Možete li podijeliti s nama nekoliko savjeta o tome kako ostati hladan u visokostresnim situacijama?
– Ne znam hoće li funkcionirati za sve, ali meni kad se ukaže stresna situacija pokušavam vizuelizirati što više rješenja kako bi moja podsvijest imala vremena poraditi na njima. Dođe dan, buljim u zid pet ili više minuta, sam, skupim snage i smirim se kako bih izašao na kraj sa određenim scenarijem.
Na koji način se opuštate kad niste na poslu i kad je stres završen?
– Volim skijanje i vodene sportive. Opuštaju me. Međutim, postao sam ovisan o simulatoru vožnji, otkako se projekt Cars pojavio online ne viđam sunce sedmicama.