Modna revija kao homage liku i djelu nekadašnje prve dame JOVANKE BROZ

obilježavanje jubilarnog 50. L’Oreal Fashion Weeka

Datum objave
29/11/2022
fotografije
FBL / Đorđe Tomić

Revijom Jovanka u boji kulminiralo je obilježavanje jubilarnog 50. L’Oreal Fashion Weeka u Beogradu, u organizaciji Modnog studija Click. Ova posebna revija, homage liku i djelu nekadašnje prve dame Jovanke Broz, organizovana je simbolično 29. novembra, na bivši Dan Republike, u prostoru Palate Srbija – nekadašnjoj Palati Federacije, simbolu Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

Publika je imala priliku vidjeti modele koje je specijalno za ovu priliku kreiralo 22 dizajnera i dizajnerica iz čitavog regiona bivše Jugoslavije. Ovi umjetnici i umjetnice su kreirali unikatne modele inspirisani otmjenošću i elegancijom, ali i partizanskim danima prve dame, koja je svojevremeno bila pokretačica i reprezentica domaće modne industrije. Posebnu vrijednost kreacijama daje i činjenica da su dizajnirani od originalnih tkanina koje je Jovanka Broz dobijala na brojnim putovanjima sa Titom. Veliku zahvalnost organizator revije Beogradska nedjelja mode duguje porodicama Budisavljević i Aleksić, nasljednicima Jovankine zaostavštine, koje su podržali ovu ideju i ustupile ove materijale kreativcima.

Jedna od ideja revije Jovanka u boji je i da se istakne moć mode kao umjetnosti – jer moda jeste umjetnost – što je i poruka jubilarne 50. nedjelje mode. Kao što se na primjeru Jovanke Broz može vidjeti – moć mode prevazilazi puko odijevanje već može biti i dio kulturne diplomatije. Ova revija, kao homage Jovanki Broz i njenom modnom testamentu, dio je većeg projekta Kolekcija prve dame – Jovanka Broz, u okviru koga se planira velika modna izložba. Inicijatorica projekta je Mirjana Menković, kustosica Jovankine zaostavštine, čijem posvećenom profesionalnom radu je vrhunski očuvano sve što je ostalo u ovom naslijeđu, poručuju organizatori u saopćenju za medije.

Otvarajući ovu večer Nenad Radujević, osnivač Beogradske nedjelje mode je rekao: Ova revija se ne bavi samo stilom Jovanke Broz, već i njenim utjecajem na modu jer je značajno utjecala na pokreatnje tekstilne i modne industrije u Jugoslaviji i to prvenstveno zbog osnižavanja žena u socijalizmu. Zato je ovaj homage Jovanki Broz dio našeg jubileja jer je i ona važan dio naše modne tradicije na kojoj je baziran uspjeh Beogradske nedelje mode. Drago mi je da smo pokazali i kako novo kulturno naslijeđe može na sjajan način da inspiriše i poveže umjetnike širom našeg regiona. I za kraj ću vas podsjetiti da svako vrijeme ima svoje pozitivne tekovine i da se ja dobro sjećam one pionirske zakletve – ‘..da ću marljivo učiti i raditi, poštovati roditelje i starije, biti vjeran i iskren drug koji drži datu riječ…’ Večeras želim da se podsjetimo upravo tih starih dobrih vrijednosti koje nekako zaboravljamo u ovom novom, brzom vremenu. Ja svoju riječ o dobroj organizaciji Nedjelje mode i dalje držim.

Jovankin jedinstven modni stil raskošnih boja, materijala i detalja, inspirisao je nastanak 30 novih modela. Dizajneri koji su kreirali te modele su: Aleksandra Lalić, Ana Ljubinković, Boris Ćalić (CG), Budislava, Dejana Momčilović, Elfs (HR), Igor Todorović, Lidiya Georgieva & Zavar Design (NMK), M. Fiction (SLO), Marina Banović (CG), Marko Feher (BIH), Nataša Šarić, NEO Design by Nevena Ivanović, Peđa Nerić, Petja Zorec (SLO), Predrag Đuknić, SestreS, Sonja Krstić, Tamara Radivojević, Valentina Obradović, Vesna Kracanović i Vlada Savić.

 

Pored novih modela prikazani su i autentični, sedam haljina iz njenog garderobera i original vojnička uniforma iz ratne 1944. godine, koja je oduševila sve prisutne, među kojima je bila i njena sestra gospođa Nada Budisavljević.  Osim manekenki pistom su modele, uglavnom one autentične Jovankine, nosile i poznate umjetnice Ana Đurić Konstrakta, Aleksandra Janković, Lena Bogdanović, Jelena Ćuruvija, Nada Šargin, Marija Bergam, kao i legende beogradske modne piste Ljiljana Erić, Mira Ćirić, Ivanka Dvojaković i Irena Mišović.

Nakon revije publika je uživala i u izložbu originalnih toaleta i aksesoara iz Jovankinog garderobera koja je bila postavljena u sali Jugoslavija, a koja je realizovana uz pomoć RTS-a. Da bi do realizacije zahtjevnog projekta došlo posebna zahvalnost pripada i ekskluzivnom partneru revije, kompaniji MTS i naravno svim ostalim partnerima jubilarnog 50. L’Oreal Fashion Weeka.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
INTUITION by Milan Senić