ฤetvrta generacija jednog od naprodavanijih Toyota modela u Evropi, ali i Bosni i Hercegovini, doลพivjela je danas svoju svjetsku premijeru. Vanjski i unutraลกnji izgled potpuno nove Toyote Yaris prikazan je danas po prvi put, te su otkriveni detalji vezani za dizajn i pogon.
Potpuno nova Toyota Yaris dizajnirana je kako bi odgovorila na sve veฤe izazove svakodnevnog gradskog ลพivota i sve veฤe zahtjeve danaลกnjih kupaca kompaktnih automobila. Od gradskog automobila oฤekuje se da pruลพi i stil i praktiฤnost, da bude jednostavan za parkirati, okretan u gradu, a opet ugodan na duลพim putovanjima. Da pruลพa vodeฤe standarde sigurnosti i najniลพe moguฤe troลกkove odrลพavanja. I, naravno, da sve ovo pruลพi po pristupaฤnoj cijeni.
Kako bi odgovorio na ove, sve veฤe zahtjeve, novi Yaris donosi filozofiju Toyotine Nove Globalne Arhitekture (TNGA) po prvi put u ovaj segment vozila. Novi Yaris konstruisan je na TNGA-B platformi, a donosi i Toyotin hibridni pogon ฤetvrte generacije. Ovaj pristup, dopunjen naprednim aktivnim i pasivnim sistemima sigurnosti teลพi stvoriti najsigurniji automobil u klasi.
Dizajn eksterijera novog Yarisa definisan je kao โkompaktan i okretanโ, uvijek spreman za kretanje i uลพivanje. Njegove kompaktne dimenzije izdvajaju ga od drugih u segmentu. Dok su novi automobili uglavnom rasli sa svakim novim izdanjem, Toyota je smanjila ukupnu duลพinu Yarisa za 5 mm, ali je istovremeno poveฤala meฤuosovinsko rastojanje za 50 mm, praveฤi tako automobil okretnim i upravljivim u gradskoj voลพnji i parkiranju, ali zadrลพavajuฤi sav unutraลกnji prostor na koji su kupci navikli, ลกto je suลกtina Yarisove filozofije โveliki maliโ.
Prednji dizajn fokusiran je na veliku reลกetku i srediลกnji Toyotin amblem. Povlaฤenjem straลพnjeg stuba unazad i poveฤavanjem duลพine poklopca, dizajneri su doprinijeli dinamiฤnom izgledu. Nova svjetla su u LED tehnologiji i ukljuฤuju pokazivaฤe smjera koji se izmjenjuju s dnevnim svjetlima.
Dizajn enterijera slijedi princip โmanje je viลกeโ, stvarajuฤi otvoren i prostran prostor za vozaฤa i suvozaฤa. Visokokvalitetni materijali ukljuฤuju inovativnu oblogu od filca na vratima i instrument ploฤu od materijala mekanih na dodir za pruลพanje toplijeg ambijenta u kabini.
Dizajn kokpita razvijen je oko koncepta “ruke na volanu, oฤi na putu”. Informacije se vozaฤu jasno i izravno prezentuju iz tri meฤusobno povezana izvora: srediลกnjeg Toyota ekrana osjetljivog na dodir, TFT multiinformacijskog prikaza u instrument tabli i 10-inฤnog ekrana u boji.
Novi Yaris moลพe biti opremljen i drugim pogodnostima, poput beลพiฤnog punjaฤa koji je dovoljno velik da u njega moลพe smjestiti najnoviju generaciju pametnih telefona, grijanim volanom i posebnim ambijentalnim osvjetljenjem kabine oko vozaฤa.
Kombinacija kompaktnih dimenzija automobila, dinamiฤnih kvaliteta GA-B platforme i performanse hibridnog pogonskog agregata ฤetvrte generacije stvaraju privlaฤnu kombinaciju i okretan karakter koji je kljuฤni dio nove Yarisove priฤe. Kao i kod ostalih modela zasnovanih na TNGA, osjeฤaj upravljanja i povezanost vozaฤa sa automobilom, poboljลกan je poboljลกanim poloลพajem za volanom. GA-B platforma omoguฤava da se sjedalo vozaฤa postavi niลพe i unazad prema srediลกtu automobila, pomaลพuฤi da se smanji centar gravitacije vozila. To takoฤer stvara privlaฤniji poloลพaj voลพnje, uz poboljลกanu ergonomiju i veฤu prilagodljivost.
Kao i kod svih modela temeljenih na TNGA, teลพiลกte novog Yarisa je nisko, ลกto automobilu daje veฤe inercijske karakteristike. Podvozje ima bolju ravnoteลพu teลพine, ลกto smanjuje kotrljanje karoserije i poboljลกava stabilnost koฤenja i zaustavne udaljenosti, dok poboljลกana torzijska ฤvrstoฤa karoserije doprinosi okretnom i stabilnom upravljanju automobila.
Novi prednji MacPhersonovi nosaฤi ovjesa straลพnjih torzijskih greda ukljuฤuju smanjeno trenje u prednjim nosaฤima, mekลกe opruge i poveฤanje krutosti, ลกto dodatno poboljลกava nove Yaris-ove dinamiฤke kvalitete, smanjujuฤi zakretanje karoserije pri skretanju u zavoj. Platforma GA-B omoguฤila je znaฤajno poveฤanje krutosti karoserije, ลกto podstiฤe stabilnost vozila i udobnost u voลพnji, zajedno sa manje buke i vibracija.
Nova Toyotina hibridna tehnologija ฤetvrte generacije debitovala je u glavnom pogonu za novi Yaris. Ovaj 1.5 Hybrid Dynamic Force sistem direktno se izvodi iz veฤih, 2.0 i 2.5-litarskih sistema koji su predstavljeni u novim modelima Corolla, RAV4 i Camry, a razvijen je s istim nivoom nadzora veliฤine i teลพine komponenata u potrazi za sve boljom efikasnoลกฤu goriva i emisija izduvnih gasova. Hibridni sistem sadrลพi novi tri-cilindriฤni benzinski motor Atkinson ciklusa 1.5 Dynamic Force s promjenjivim otvorom ventila. Novi Yaris bit ฤe dostupan i sa 1,5 i 1,0-litarskim trocilindriฤnim benzinskim motorima.
Novi Yaris dizajniran je tako da bude najsigurniji kompaktni automobil na svijetu, a pruลพit ฤe sigurnosne performanse vodeฤe u segmentima nudeฤi znaฤajan napredak i u aktivnim i u pasivnim sigurnosnim sistemima. Napredni sistemi za pomoฤ vozaฤu ukljuฤuju inteligentni prilagodljivi tempomat i sistem praฤenja saobraฤajnih traka, a sve karakteristike bit ฤe dio standardne opreme na novom Yarisu.
Pored naprednih sistema za pomoฤ vozaฤu, novi Yaris razvijen je za postizanje najbolje zaลกtite putnika. Na primjer, radi bolje zaลกtite putnika u sluฤaju boฤnih udara, novi Yaris bit ฤe prvi automobil u kompaktnom segmentu sa srediลกnjim zraฤnim jastukom.
Yaris je u srediลกtu Toyotine evropske priฤe o uspjehu. Prva generacija Yarisa, proglaลกenja je 2000. godine Evropskim automobilom godine, a odnijela je i nagradu Engine of the Year za revolucionarne performanse svog 1.0-litarskog benzinskog motora. Yaris je i prva Toyota dizajnirana posebno za Evropu, koje se i proizvodila u Europi, u Toyotinom pogonu u Valenciennesu u Francuskoj od 2001. godine. Druga generacija Yarisa, 2005. godine bio je prvi automobil u B-segmentu koji je postigao najbolje sigurnosne ocjene – pet zvjezdica na nezavisnom Euro NCAP programu testiranja, te je bio prvi automobil u svojoj klasi opremljen zraฤnim jastukom za koljena vozaฤa.
Godine 2012., sa treฤom generacijom, Yaris je postao prvi model u svom segmentu koji je opremljen samopunjenim, potpuno hibridnim pogonskim sklopom, postavljajuฤi nove standarde za ekonomiฤnost performanse. 2017. godine Toyota je ponovo uลกla na Svjetsko prvenstvo u reliju s Yaris WRC-om, nadahnjujuฤi i razvoj putniฤkog automobila usmjerenog na superiorne performanse – Yaris GRMN. Oslanjajuฤi se direktno na takmiฤarski uspjeh TOYOTA GAZOO Racinga, ovaj limitirani model Yaris – prvi globalni GRMN model – bio je trenutno rasprodat. Ova istorija inovacija pomogla je Yarisu da raste iz generacije u generaciju, sa prodajom od preko 4 milona samo u Evropi, ukljuฤujuฤi viลกe od 500.000 hibrida.
Novi Yaris nastavit ฤe se proizvoditi u Evropi, s tim da je u poslovanje Toyota Motor Manufacturing France uloลพeno viลกe od 300 miliona eura kako bi se omoguฤila proizvodnja vozila na GA-B platformi. Poฤetak prodaje novog Yarisa oฤekuje se na jesen 2020. godine.