Otkrivena nova Toyota Yaris

ฤŒetvrta generacija jednog od naprodavanijih Toyota modela u Evropi, ali i Bosni i Hercegovini, doลพivjela je danas svoju svjetsku premijeru. Vanjski i unutraลกnji izgled potpuno nove Toyote Yaris prikazan je danas po prvi put, te su otkriveni detalji vezani za dizajn i pogon.

 

Potpuno nova Toyota Yaris dizajnirana je kako bi odgovorila na sve veฤ‡e izazove svakodnevnog gradskog ลพivota i sve veฤ‡e zahtjeve danaลกnjih kupaca kompaktnih automobila. Od gradskog automobila oฤekuje se da pruลพi i stil i praktiฤnost, da bude jednostavan za parkirati, okretan u gradu, a opet ugodan na duลพim putovanjima. Da pruลพa vodeฤ‡e standarde sigurnosti i najniลพe moguฤ‡e troลกkove odrลพavanja. I, naravno, da sve ovo pruลพi po pristupaฤnoj cijeni.

 

Yaris_58_1036_V5

 

Kako bi odgovorio na ove, sve veฤ‡e zahtjeve, novi Yaris donosi filozofiju Toyotine Nove Globalne Arhitekture (TNGA) po prvi put u ovaj segment vozila. Novi Yaris konstruisan je na TNGA-B platformi, a donosi i Toyotin hibridni pogon ฤetvrte generacije. Ovaj pristup, dopunjen naprednim aktivnim i pasivnim sistemima sigurnosti teลพi stvoriti najsigurniji automobil u klasi.

 

Dizajn eksterijera novog Yarisa definisan je kao โ€žkompaktan i okretanโ€œ, uvijek spreman za kretanje i uลพivanje. Njegove kompaktne dimenzije izdvajaju ga od drugih u segmentu. Dok su novi automobili uglavnom rasli sa svakim novim izdanjem, Toyota je smanjila ukupnu duลพinu Yarisa za 5 mm, ali je istovremeno poveฤ‡ala meฤ‘uosovinsko rastojanje za 50 mm, praveฤ‡i tako automobil okretnim i upravljivim u gradskoj voลพnji i parkiranju, ali zadrลพavajuฤ‡i sav unutraลกnji prostor na koji su kupci navikli, ลกto je suลกtina Yarisove filozofije โ€žveliki maliโ€œ.

 

Yaris_rear_67_V6

 

Prednji dizajn fokusiran je na veliku reลกetku i srediลกnji Toyotin amblem. Povlaฤenjem straลพnjeg stuba unazad i poveฤ‡avanjem duลพine poklopca, dizajneri su doprinijeli dinamiฤnom izgledu. Nova svjetla su u LED tehnologiji i ukljuฤuju pokazivaฤe smjera koji se izmjenjuju s dnevnim svjetlima.

 

Dizajn enterijera slijedi princip โ€žmanje je viลกeโ€œ, stvarajuฤ‡i otvoren i prostran prostor za vozaฤa i suvozaฤa. Visokokvalitetni materijali ukljuฤuju inovativnu oblogu od filca na vratima i instrument ploฤu od materijala mekanih na dodir za pruลพanje toplijeg ambijenta u kabini.

 

Dizajn kokpita razvijen je oko koncepta “ruke na volanu, oฤi na putu”. Informacije se vozaฤu jasno i izravno prezentuju iz tri meฤ‘usobno povezana izvora: srediลกnjeg Toyota ekrana osjetljivog na dodir, TFT multiinformacijskog prikaza u instrument tabli i 10-inฤnog ekrana u boji.

 

Novi Yaris moลพe biti opremljen i drugim pogodnostima, poput beลพiฤnog punjaฤa koji je dovoljno velik da u njega moลพe smjestiti najnoviju generaciju pametnih telefona, grijanim volanom i posebnim ambijentalnim osvjetljenjem kabine oko vozaฤa.

 

Yaris_Int_1_V05

 

Kombinacija kompaktnih dimenzija automobila, dinamiฤnih kvaliteta GA-B platforme i performanse hibridnog pogonskog agregata ฤetvrte generacije stvaraju privlaฤnu kombinaciju i okretan karakter koji je kljuฤni dio nove Yarisove priฤe. Kao i kod ostalih modela zasnovanih na TNGA, osjeฤ‡aj upravljanja i povezanost vozaฤa sa automobilom, poboljลกan je poboljลกanim poloลพajem za volanom. GA-B platforma omoguฤ‡ava da se sjedalo vozaฤa postavi niลพe i unazad prema srediลกtu automobila, pomaลพuฤ‡i da se smanji centar gravitacije vozila. To takoฤ‘er stvara privlaฤniji poloลพaj voลพnje, uz poboljลกanu ergonomiju i veฤ‡u prilagodljivost.

 

Kao i kod svih modela temeljenih na TNGA, teลพiลกte novog Yarisa je nisko, ลกto automobilu daje veฤ‡e inercijske karakteristike. Podvozje ima bolju ravnoteลพu teลพine, ลกto smanjuje kotrljanje karoserije i poboljลกava stabilnost koฤenja i zaustavne udaljenosti, dok poboljลกana torzijska ฤvrstoฤ‡a karoserije doprinosi okretnom i stabilnom upravljanju automobila.

 

Novi prednji MacPhersonovi nosaฤi ovjesa straลพnjih torzijskih greda ukljuฤuju smanjeno trenje u prednjim nosaฤima, mekลกe opruge i poveฤ‡anje krutosti, ลกto dodatno poboljลกava nove Yaris-ove dinamiฤke kvalitete, smanjujuฤ‡i zakretanje karoserije pri skretanju u zavoj. Platforma GA-B omoguฤ‡ila je znaฤajno poveฤ‡anje krutosti karoserije, ลกto podstiฤe stabilnost vozila i udobnost u voลพnji, zajedno sa manje buke i vibracija.

 

Yaris_Profile_70__V3

 

Nova Toyotina hibridna tehnologija ฤetvrte generacije debitovala je u glavnom pogonu za novi Yaris. Ovaj 1.5 Hybrid Dynamic Force sistem direktno se izvodi iz veฤ‡ih, 2.0 i 2.5-litarskih sistema koji su predstavljeni u novim modelima Corolla, RAV4 i Camry, a razvijen je s istim nivoom nadzora veliฤine i teลพine komponenata u potrazi za sve boljom efikasnoลกฤ‡u goriva i emisija izduvnih gasova. Hibridni sistem sadrลพi novi tri-cilindriฤni benzinski motor Atkinson ciklusa 1.5 Dynamic Force s promjenjivim otvorom ventila. Novi Yaris bit ฤ‡e dostupan i sa 1,5 i 1,0-litarskim trocilindriฤnim benzinskim motorima.

 

Novi Yaris dizajniran je tako da bude najsigurniji kompaktni automobil na svijetu, a pruลพit ฤ‡e sigurnosne performanse vodeฤ‡e u segmentima nudeฤ‡i znaฤajan napredak i u aktivnim i u pasivnim sigurnosnim sistemima. Napredni sistemi za pomoฤ‡ vozaฤu ukljuฤuju inteligentni prilagodljivi tempomat i sistem praฤ‡enja saobraฤ‡ajnih traka, a sve karakteristike bit ฤ‡e dio standardne opreme na novom Yarisu.

 

Pored naprednih sistema za pomoฤ‡ vozaฤu, novi Yaris razvijen je za postizanje najbolje zaลกtite putnika. Na primjer, radi bolje zaลกtite putnika u sluฤaju boฤnih udara, novi Yaris bit ฤ‡e prvi automobil u kompaktnom segmentu sa srediลกnjim zraฤnim jastukom.

 

Yaris je u srediลกtu Toyotine evropske priฤe o uspjehu. Prva generacija Yarisa, proglaลกenja je 2000. godine Evropskim automobilom godine, a odnijela je i nagradu Engine of the Year za revolucionarne performanse svog 1.0-litarskog benzinskog motora. Yaris je i prva Toyota dizajnirana posebno za Evropu, koje se i proizvodila u Europi, u Toyotinom pogonu u Valenciennesu u Francuskoj od 2001. godine. Druga generacija Yarisa, 2005. godine bio je prvi automobil u B-segmentu koji je postigao najbolje sigurnosne ocjene – pet zvjezdica na nezavisnom Euro NCAP programu testiranja, te je bio prvi automobil u svojoj klasi opremljen zraฤnim jastukom za koljena vozaฤa.

 

TOYOTA_YARIS_COMBO_1

Godine 2012., sa treฤ‡om generacijom, Yaris je postao prvi model u svom segmentu koji je opremljen samopunjenim, potpuno hibridnim pogonskim sklopom, postavljajuฤ‡i nove standarde za ekonomiฤnost performanse. 2017. godine Toyota je ponovo uลกla na Svjetsko prvenstvo u reliju s Yaris WRC-om, nadahnjujuฤ‡i i razvoj putniฤkog automobila usmjerenog na superiorne performanse – Yaris GRMN. Oslanjajuฤ‡i se direktno na takmiฤarski uspjeh TOYOTA GAZOO Racinga, ovaj limitirani model Yaris – prvi globalni GRMN model – bio je trenutno rasprodat. Ova istorija inovacija pomogla je Yarisu da raste iz generacije u generaciju, sa prodajom od preko 4 milona samo u Evropi, ukljuฤujuฤ‡i viลกe od 500.000 hibrida.

 

Novi Yaris nastavit ฤ‡e se proizvoditi u Evropi, s tim da je u poslovanje Toyota Motor Manufacturing France uloลพeno viลกe od 300 miliona eura kako bi se omoguฤ‡ila proizvodnja vozila na GA-B platformi. Poฤetak prodaje novog Yarisa oฤekuje se na jesen 2020. godine.

 

Zeen is a next generation WordPress theme. Itโ€™s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.