Vrlo malo ljudi zna kako zapravo izgleda vlasnik kompanije Shein

Release Date
14/12/2023

ฤŒak i za insajdere iz industrije, osnivaฤ Sheina je misteriozna figura o kojoj se malo ili niลกta ne zna. Kineski milijarder โ€“ roฤ‘en kao Yangtian Xu โ€“ uglavnom je poznat po svom engleskom imenu, Chris Xu, ali ฤini se da ga zovu i Sky Xu. Uprkos tome ลกto je jedan od najbogatijih ljudi u Kini, on je praktiฤno nepoznat, do te mjere da ga je i uposlenicima kompanije teลกko identificirati. On je izuzetno privatna i neuhvatljiva osoba โ€“ osobine koje se pojavljuju i u saopลกtenjima kompanije, gdje Xu nikada ne otkriva mnogo, a njegove izjave ne idu dalje od nekoliko reฤenica. Meฤ‘utim, stvari bi se uskoro mogle promijeniti. Prema nekim glasinama, Shein bi sljedeฤ‡e godine mogao izaฤ‡i u javnost na Wall Streetu, a u tom sluฤaju bi medijska paลพnja znaฤajno porasla. Javna preduzeฤ‡a duลพna su da odrลพavaju konferencije za ลกtampu sa akcionarima, prave javne finansijske prezentacije i sl. Vjerovatno ฤ‡e osnivaฤ Sheina, koji je do sada zadrลพao diskretnu poziciju morati postati poznatiji i vidljiviji u javnosti.

Na pravom mjestu u pravo vrijeme

Priฤe o Sheinovom osnivaฤu uglavnom su rezultat novinarskih rekonstrukcija, poput one koju je uradio The Guardian proลกle godine, uglavnom zato ลกto Xu nikada nije davao intervjue. Ima neลกto manje od 40 godina, ลพivi u Singapuru (gdje se nalazi Sheinovo sjediลกte) i opisan je kao stidljiva osoba, barem kako kaลพu neki ljudi koji su radili s njim. Kineski mediji tvrde da je roฤ‘en u gradu u istoฤnom dijelu zemlje โ€“ roditelji su mu radili u drลพavnim fabrikama: odrastao u kontekstu siromaลกtva. Poฤetkom 2000-ih, Xu je uspio pohaฤ‘ati Univerzitet Qingdao, koji se nalazi oko 250 kilometara od njegovog rodnog grada, u kojem je studirao meฤ‘unarodnu trgovinu. Nakon diplomiranja, pokrenuo je razne online platforme koje su prodavale sve po malo, koristeฤ‡i jeftine produkcije, a kasnije je doprinio osnivanju kompanije za e-trgovinu. To je bila Nanjing Dianwei Information Technology, s kojom je poฤeo usavrลกavati pristup koji ฤ‡e kasnije Shein uฤiniti uspjeลกnim, uprkos svemu: brzo identificiranje โ€“ kroz analizu podataka โ€“ razliฤitih trendova i obradu malih maloprodajnih narudลพbi jednako brzo, uz pomoฤ‡ lokalnih dobavljaฤa. Njegova majka, koja je bila tekstilna radnica, pomogla bi mu da prikupi potrebne kontakte za izgradnju proizvodne mreลพe onoga ลกto ฤ‡e kasnije postati Shein. Tih istih godina Kina se pridruลพila Svjetskoj trgovinskoj organizaciji, koja je omoguฤ‡ila direktan izlaz na globalno trลพiลกte u nastajanju: za one koji su htjeli prodavati na Zapadu, posebno zahvaljujuฤ‡i internetu, bile su znaฤajne moguฤ‡nosti na horizontu. Xu se naลกao na pravom mjestu u pravo vrijeme, sa najprikladnijom pozadinom.

Kontroverzno poslovanje

Xu je 2008. godine stvorio SheInside, online shop vjenฤanica, koji se moลพe smatrati istinskim prethodnikom Sheina. Nakon nekoliko godina, kompanija je poฤela da se transformiลกe u ono ลกto danas poznajemo. Fokusirajuฤ‡i se na digitalno i brzinu kineske proizvodnje kompanija je brzo osvojila evropsko i ameriฤko trลพiลกte, natjeฤuฤ‡i se s glavnim igraฤima u sektoru brze mode. ฤŒak i danas, Shein proizvodi svoju robu direktno u Kini i prodaje je online. Kompanija je doลพivjela brz rast, dostigavลกi procjenu od 100 milijardi dolara. Uprkos tome, ogroman utjecaj njegovog kontroverznog poslovnog modela na ลพivotnu sredinu i dalje izaziva znaฤajne kritike. Shein se, zapravo, oslanja na vrlo brz tok proizvodnje i koristi analizu podataka kako bi presreo modne trendove raznih zemalja. To mu omoguฤ‡ava da brzo lansira odreฤ‘ene linije, ฤesto eksplicitno kopirajuฤ‡i kreacije drugih dizajnera i replicirajuฤ‡i ih s mnogo niลพom kvalitetom. U roku od nekoliko dana kompanija uspjeva lansirati nove kolekcije (dok je glavnim konkurentima potrebno u prosjeku tri sedmice), po sniลพenim cijenama, i podstiฤe kupovinu gotovo stalnim sniลพenjima i akcijama. Ovaj model je snaลพno osporavan, jer podstiฤe oblik inherentno pretjerane i neobuzdane kupovine, kratkoroฤne, koja ima znaฤajne ekoloลกke i etiฤke reperkusije. Meฤ‘utim, kompanija nastavlja da raste u ฤisto ekonomskom smislu i zaista namjerava izaฤ‡i na berzu, sa svim posljedicama koje to nosi po vidljivost osnivaฤa.

Zeen is a next generation WordPress theme. Itโ€™s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.