Thierry Mugler i Pariz, veza duga više od pet desetljeća, prikazana kroz nesvakidašnju retrospektivnu izložbu u The Musée des Arts Décoratifs, nezaobilazna je stanica ako ste u Parizu u periodu do 24. aprila 2022. Djela ovog velikog umjetnika, dizajnera, fotografa, kostimografa, multidisciplinarne ikone, izložena su na dva sprata, podijeljena u nekoliko činova.
Izložba tematski spaja kostime, animirane projekcije, fotografije, muziku.. Prolazeći iz jedne prostorije u drugu smjenjuju se emocije posmatrača koji iz svijeta faune i okeana, okruženi zvukovima prirode i klasične muzike, lagano koračaju u svijet pop-diva, glamura i Too Funky George Michaela, videa koji je Mugler režirao 1991.
Jules Verne kao inspiracija
Izložba počinje kreacijama inspiriranim ekscentričnim svijetom morskih dubina, te prelazi u svijet insekata i njegove kolekcije Les Chimeres iz 97. godine koja se nadovezuje na lamurozni svijet Nimfe, meduza, te se nastavlja u prikazima fantastičnog svijeta inspirisana djelima Julesa Vernea.
Futurizam je dugo bio inspiracija Mugleru, te je naravno prikazana i njegova kolekcija Maschinenmensch (Ljudski stroj) iz 1995, gdje atmosferu u prostoriji dodatno podiže zvučna podloga otežanog disanja pod gas maskom, što je prilično aktuelno od 2020. do danas.
Crno-bijeli dekor idealan je za predstavljanje kreacija od lateksa i vinila, nabijene erotikom i fetišizmom; Muglerova Glamazonka iz ’70-ih je urbana žena čiji stil je u potpunoj suprotnosti s hipi pokretom i modom tog perioda.
Svaki čin izložbe je bitan i nemoguće je izdvojiti nešto kao vrhunac njegove karijere, čime god se bavio Mugler je bio vrhunski.
Helmut Newton vs Mugler
Zanimljiva je priča vezana uz modnu kampanju za koju je angažirao Helmuta Newtona, dugogodišnjeg saradnika i prijatelja, te se u procesu previše involvirao i imao više nego dovoljno sugestija, toliko da se Newton u jednom trenutku okrenuo i rekao ukoliko misli da može bolje neka uzme fotoaparat i sam uradi kampanju – što je Mugler sa zadovoljstvom i uradio! Tako su nastale fotografije njegovih muza, Glamazonki na egzotičnim lokacijama kao što su Sahara, Grenland, krov Pariške opere… Time postaje jedan od prvih dizajnera koji je sam fotografisao svoje kampanje i to vrlo uspješno.
Posljednja stanica ove grandiozne izložbe je rezervisana za kostime predstave Macbeth za Comédie-Française. To je bila najskuplja kostimografija urađena za predstavu u toj instituciji. Kroz 4D projekciju posjetioci imaju priliku da pogledaju dijelove predstave, a dovoljno je samo nekoliko minuta ispred tog zida da vas potpuno uvuče u tragični svijet Shakespeara, iako riječ samo o segmentu plesa Lady Macbeth ogoljene do primarnog kostima nalik pamučnim oblogama. Kostim se naravno mijenja, te možete na lutkama vidjeti nekoliko originalnih kostima iz predstave igrane 59 puta, uključujući i kostim Lady Macbeth koji je velika skulpturalna krinolina; dizajner je kroz kostim htio dočarat osjećaj zarobljeništva.
Ogroman utjecaj
Mugler je napravio ogroman uticaj na modu, fotografiju, parfemsku industriju, muzičku kulturu i prava gej zajednice, a ovom posjetom francuskoj prijestolnici njegov uticaj će biti vidljiv i kroz novu kolekciju brenda Mateyaneira. Nemoguće je ostati imun na način razmišljanja Thierryja Muglera, a kako Mateja i ja obožavamo kožu kao materijal, imamo idealnu podlogu za našu interpretaciju Glamazonki.
Stay tuned!