U Centru za savremenu kulturu KRAK, u Bihaću, će u petak, 2. maja 2025. godine u 20 sati, biti otvorena prva samostalna izložba Amera Kobašlije u Bosni i Hercegovini, pod nazivom Slike. Ova izložba predstavlja važan kulturni događaj ne samo za grad Bihać, već i za širu javnost u BiH, jer donosi rad jednog od najznačajnijih savremenih bh. umjetnika koji već decenijama živi i stvara u Sjedinjenim Američkim Državama.
Amer Kobašlija, rođen u Banjoj Luci, profesionalni je uspjeh stekao van domovine. Nakon rata se zajedno sa porodicom preselio u SAD, gdje je 2003. diplomirao na Ringling College of Art na Floridi, a 2005. magistrirao na Montclair State University, New Jersey. Danas djeluje kao profesor slikarstva na Univerzitetu Centralne Floride.
Izložba predstavlja pokušaj obuhvatnijeg predstavljanja njegovog rada sredini koju je pod pritiskom rata napustio ’90-ih godina. Zbog složenosti životnih okolnosti izložba otvara niz kompleksnih pitanja o bosanskohercegovačkim umjetnicima rasutim po svijetu o kojima se u našoj sredini ne zna gotovo ništa.
O važnosti ove izložbe Irfan Hošić, historičar umjetnosti i voditelj centra KRAK, kaže: Amer Kobašlija je umjetnik srednje generacije koji živi i radi u Americi, gdje je izgradio solidnu umjetničku karijeru. Već izvjesno vrijeme pratim njegov rad. Posjetio sam nekoliko njegovih izložbu u Njujorku; bio sam u njegovom ateljeu u Orlandu; imao sam priliku i da se kritički osvrćem na njegov rad kroz nekoliko članaka u novinama i žurnalima. On je umjetnik kojega obavezno trebamo “vratiti” u Bosnu i Hercegovinu. Njegova umjetnička posebnost očituje se u mediju slikarstva, što je još uvijek umjetnost prve klase. Ova izložba ali i publikacija na kojoj smo radili nešto više od godinu dana, odlična je prilika za taj “povratak”. Njegov povratak je slojevit: govori o savremenom slikarstvu ali i pripadnosti. Kobašlija je Banjalučanin koji je 1990-ih protjeran, što dodatno usložnjava lokalne kulturne dinamike.
Amer Kobašlija objašnjava: Ove sobe koje slikam godinama nisu toliko deskripcija arhitekturalnog prostora koliko su projekcije unutarnjeg stanja. Svaki značajan, jednako kao i manje bitan detalj u ovim interijerima, je posmatran sa dosta intenziteta i kao takav i naslikan. Tako da svi ti detalji dođu kao portali u okviru šireg portala slike kao cjeline. Portali u okviru portala u okviru portala, a koji su vezani za moj lični svijet, vrijeme i prostor. Suma svega toga je jedan alegorijski autoportret. Svi smo mi zbirovi naših sjećanja. Nisam tu fizički opisan, ali istovremeno sam razgolićen. Intimni su ovi opisi. To su zapisi o nomadskoj egzistenciji i traženju smisla, a bez nužnosti nalaženja odgovora. Neki slikari slikaju sebe kroz godine, ja slikam ove sobe, praveći tako neku vrstu hronike mog postojanja. Kao takve, mislim da ove slike imaju univerzalnu vrijednost, jer svi mi se zateknemo i prolazimo kroz neke sobice naših života, kako konkretne prostorije tako i one unutarnje mentalne prostore.
Kobašlija je dobitnik više prestižnih nagrada, uključujući Joan Mitchell Foundation Grant (2005), Pollock-Krasner Award (2007) i Guggenheimovu stipendiju (2013). Njegova djela izlagana su u brojnim renomiranim galerijama, uključujući George Adams Gallery u New Yorku.
Izložba će, kao i prateći katalog, nakon Bihaća biti predstavljena i u Sarajevu, kroz saradnju sa Akademijom likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu i Galerijom savremene umjetnosti Manifesto. Pored izložbe će biti upriličen i dodatne edukativne aktivnosti.