Nakon promjene feeda i algoritma nakon koje je postao vrlo sliฤan nekoj verziji TikToka, Instagram je izazvao veliko nezadovoljstvo svojih korisnika. Posljednja verzija je bila neuspjeh u cjelosti, a mnogo su proglasili kraj Instagrama. Ubrzo nakon vala bijesa koji su izazvali promjenama, izvrลกni direktor Instagrama, Adam Mosseri, oglasio se na Instagramu rekavลกi kako je rijeฤ samo o testnoj verziji, te da ฤe Instagram uskoro postati viลกe video friendly. U narednih nekoliko mjeseci ฤemo zapravo vidjeti samo razne eksperimente u pokuลกaju kako bi pronaลกli najbolje rjeลกenje. Meฤutim, neizbjeลพno je – ovo jeste kraj Instagrama kakvog trenutno poznajemo.
Video, video, video
Prema Mosseriju, Instagram cฬe nastaviti podrลพavati fotografije, ali on veruje da cฬe sve viลกe i viลกe Instagrama vremenom postati video. On tvrdi da se to deลกava prirodno bez obzira na inicijative iz same kompanije.
Mosseri brani veliki broj preporuฤenih postova i priznao je da ako korisnici vide stvari koje ih ne zanimaju, to znaฤi da Instagram ima prostora za napredak u ovom segmentu. Za kraj, Mosseri je rekao da Instagram nikada neฤe biti onaj stari. On je izjavio da se svijet brzo mijenja i da se mi moramo mijenjati zajedno sa njim.
Instagram zapravo pokuลกava smanjiti jaz koji se otvorio izmeฤu njega i TikToka. Naravno, jedno je prilagoditi se rivalima, a drugo izgubiti iz vida zbog ฤega je vaลกa platforma uopลกte postala primamljiva ljudima. Zajedno sa stvarima poput mjesta za kupovinu, Reels and Stories uฤinili su da se Instagram osjecฬa prenatrpano i manje ลพivo u odnosu na ranije. Sadrลพaj se promijenio, sve je brลพe i povrลกnije. U fokusu su kratki video zapisi koje za nas bira algorita. To je mehanizam koji je tokom godina uฤinio ฤak i YouTube zastarjelim.
Nije sluฤajnost da su brojni reagovali na ovu promjenu i glasno poฤeli govoritli o oฤuvanju Instagrama kakvog poznajemo, a zapravo onog uz pomoฤu kojeg su pronaลกli svoju slavu, a koju ฤe, u sluฤaju da se platforma promijeni, vjerovatno postati problem za sve njih. Meฤutim, vrlo je jednostavno, brendovi, kompanije ili pojedinci, morat ฤe se pomiriti s promjenama i pronaฤi naฤin kako da ostanu na povrลกini.
Moda i druลกtvene mreลพe
Moda i duลกtvene mreลพe su oduvijek imale kompliciran odnos. S jedne strane stoji brend Bottega Veneta koji je skroz odustao od svog Instagram profila, Balenciaga svako malo ahivira sve svoje postove, neลกto poput onih tinejdลพera s vjeฤno praznim profilima, a Prada, s druge strane, konstantno svoje druลกtvene mreลพe koristi za fotoalbume u kojima predstavlja nove kampanje ili kombinacije sa crvenog tepiha.
Ideja i nije da previลกe budemo fokusirani na trajnost sadrลพaja koliko na njegov utjecaj u tih deset sekundi kad ga vidimo, neลกto ฤim se TikTok odavno sluลพi. To je ideja kojoj ฤe se Instagram i njegovog video friendly pristup okrenuti kako bi se prilagodili potrebama i drugih generacija, osim onih koje su veฤ nastanile platformu, a koje su, ฤini se, mnogo manje zainteresirane za modu kao ideju koju kompanije nameฤu. Upravo zato nije sluฤajno da su na TikTok platformi jedni od najgledanijih videozapisa koji se odnose na velike brendove, ne oni na njihovim sluลพbenim profilima, veฤ oni na profilima obiฤnih korisnika koji, izmeฤu Get Dressing With Me i unboxinga, uspijevaju biti uvjerljiviji i interesantniji od sluลพbenih sadrลพaja brojnih brendova koji ฤe se u buduฤnosti nakon Instagrama morati pomiriti s potrebom konzumiranja sadrลพaja koji generiraju korisnici. To ฤe biti jedini naฤin da se prilagode neizbjeลพnom ciklusu druลกtvenih mreลพa.

