Odrasla je u porodici u kojoj su i otac i djed bili posvećeni drvetu, radeći u Šipadu, nekadašnjem privrednom gigantu, kompaniji koja je svoj namještaj izvozila na inostrano tržište. Od dječije posvećenosti drvetu, preko studija Produkt dizajna na Akademiji likovnih umjetnosti na kojoj je danas i vanredna profesorica na predmetu Unikatno oblikovanje, Natašu Perković, dizajnerica namještaja, stigla je i do brojnih međunarodnih i domaćih nagrada.
Svjesna potencijala koje naša drvna industrija posjeduje, i kreativnosti koje stoje iza idejnih rješenja namještaja proizvedenog u Bosni i Hercegovini, godinama je posvećeno pripremala prvu veliku samostalnu izložbu u svojoj zemlji, koja je ujedno i prvo predstavljanje namještaja u jednom muzejskom prostoru, Umjetničkoj galeriji BiH. Ali, nije se zadržala samo na izložbi. Ovaj događaj, koji počinje otvaranjem postavke u četvrtak, 8. maja u 19:30 sati u Umjetničkoj galeriji, samo je početak onoga što njena postavka ENSŌ uključuje.
Kako bi animirala i struku, studente i studentice ali i širu zajednicu te potencijalne inviestitore, Nataša Perković cijeli koncept je osmislila kao inkluzivnu platformu koja podrazumijeva Okrugli sto ENSŌ uz učešće međunarodnih i domaćih dizajnera i dizajnerica, kustosa i stručnjaka, kao i Radionicu ENSŌ koju će na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu voditi Boaz Katz (Konstfack) i Lisa Marie Mannfolk Eklund, kritičarka i kustosica dizajna.
Od ideje do prototipa: Mjesto susreta dizajnera, industrije i struke
Okrugli sto otvorit će prostor za diskusiju o budućnosti bh. dizajna i industrije namještaja. Okupljajući vrhunske profesionalce iz ove oblasti okrugli sto nastojat će razmotriti postojeće mogućnosti i izazove s kojima se suočavaju lokalni brendovi, te kreirati priliku da se javno i kolektivno promišlja o ekonomskim, kreativnim i proizvodnim modelima čija bi primjena mogla dovesti do daljnjeg napretka produkt dizajna u BiH. Uzimajući u obzir perspektive kritičara dizajna, a čija je praksa na ovom području gotovo nepostojeća, ovaj događaj nastojat će problematizirati potencijalne tokove razvoja industrije namještaja, njenog brendiranja i kuriranja.
Radionica ENSŌ razvijena je po uzoru na metode rada Prototypa radionica koju je osmislio švedski dizajnerski studio Form Us With Love. Kroz Radionicu ENSŌ Sarajevo biće omogućeno studentima Odsjeka produkt dizajna i mladim profesionalcima koji se bave ili se žele baviti dizajnom namještaja da predstave svoje prototipove domaćim i švedskim dizajnerima, menadžerima i tehnolozima domaćih brandova namještaja, članovima Vanjskotrgovinske komore BiH. Kreirajući atmosferu razmjene, Radionica ENSŌ pružit će studentima i mladim dizajnerima neposredan način za sticanje povratnih informacija o estetskom, funkcionalnom, ergonomskom, proizvodnom i tržišnom potencijalu njihovog prototipa.
Radionica je namijenjena mladim produkt dizajnerima_cama do 35 godina starosti i studentima_cama Odsjeka produkt dizajn Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu, koji_e će imati priliku predstaviti fizičke primjerke svojih prototipa. Za učešće nije potrebna prijava!
ENSŌ kao filozofija i forma, autentični izraz minimalizma i funkcionalnosti
– Naziv izložbe ENSŌ na semantičkom nivou sumira ključne karakteristike dizajneričinog autorskog izražaja. Ensō u zen filozofiji označava jednopotezni ručno nacrtani krug. Simbolizirajući prosvjetljenje, eleganciju i snagu, ovaj krug nastaje onda kada oslobođeni um dopušta tijelu da bude ono koje stvara. Posmatrajući komade namještaja proizašle iz studija Perković, mogli bismo pomisliti da su, poput ensō-a, nastali jednopoteznim savijanjem drveta – njihova vizualna svedenost, odsustvo rezbarija i drugih dekoracija, estetiku lijepog prezentira kao estetiku sofisticiranog, napisala je povodom izložbe kustosica Adna Muslija, dodajući kako takva estetika svoj korijen ima u istočnjačkim oblikovnim principima, posebice prepoznatljivim u japanskom produkt dizajnu i arhitekturi, ali i autentičnoj bosanskohercegovačkoj tradiciji oblikovanja domicijelnih prostora.
– Istovremeno, spomenuti principi oblikovanja bili su jednom od osnovnih prepoznatljivosti Bauhausa – škole i kolijevke modernizma na tlu Evrope, koja je imala formativan uticaj na jugoslovenski dizajn i arhitekturu. Skulpturalnost funkcionalne forme na kojoj Perković kontinuirano insistira, replicira bauhausovsku ideju da ‘forma slijedi funkciju’, dok privrženost prirodnim materijalima i minimalizmu, na koncu daje inovativan spoj oblikovanja zapada i istoka, dodaje Muslija.
Ova izložba i njeni prateći sadržaji bit će prilika da dizajn namještaja sagledamo kao posao u kojem su žene potpuno suverene, iako se sama industrija percipira kao dominantno muška.
Na izložbi će biti predstavljene kolekcije Elle, Air i Zen. Među mnogim priznanjima koje je kolekcija Air dobila, nalazi se i prestižna nagrada za dizajn Red Dot Design Award.
Dizajn sa svrhom i stilom
Nataša Perković je produkt dizajnerica iz Sarajeva. Rođena je 1984. godine. Diplomirala je i magistrirala na Odsjeku produkt dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Akademik profesor emeritus Zlatko Ugljen i profesorica emerita Ognjenka Finci izabrali su je za asistenticu na predmetu Unikatno oblikovanje gdje je angažovana i danas u zvanju vanredne profesorice.
Prve profesionalne korake napravila je u agenciji The Partners u Londonu, te fondaciji Cittadellarte – Fondazione Pistoletto u Italiji. Sarađivala je s institutom za inkluzivni dizajn Royal College of Art Helen Hamlyn Centre for Design u Londonu. Stručno se usavršavala na institutu za dizajn Kyoto Design Lab, Kyoto, na poziv profesorice Julije Cassim.
U okviru svoje prakse Studio Nataša Perković sarađuje s proizvođačima iz Bosne i Hercegovine i regije. Izlagala je na brojnim međunarodnim izložbama i sajmovima. Njeni su proizvodi višestruko su nagrađivani. Nastoji razvijati proizvode visoke estetske vrijednosti, te ih realizovati na inovativan i održiv način. Njeguje suzdržan likovni iskaz koji ne podliježe trendu, u nadi da će ljudi uživati u njenim proizvodima dugi niz godina.
Partneri na ovom projektu su Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine, Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu, Univerzitet u Sarajevu, Galerija savremenih umjetnosti Manifesto, GoEs, Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, Ambasada Švedske u Bosni i Hercegovini, Švedski institut i Dani arhitekture. Podršku projektu pružaju Feministički antimilitaristički kolektiv i Foton dok su sponzori Kristal d.o.o. Vitez, Gabriel A/S Denmark i Dimid d.o.o. Sarajevo.