The Lyst Index, kvartalna lista najtraženijih modnih brendova i proizvoda koju objavljuje Lyst — najveća i najinteligentnija platforma za online kupovinu mode na svijetu — i u drugom kvartalu 2025. godine daje zanimljiv uvid u globalne modne preferencije. Analizirajući ponašanje više od 160 miliona kupaca godišnje, uključujući pretrage, pregled proizvoda i prodaju, kao i aktivnosti na društvenim mrežama, Lyst pravi jedinstvenu mapu modnih kretanja.
Kako neizvjesnost mijenja kupovne navike
U uslovima ekonomske nesigurnosti i globalnih napetosti, sa sve većim strahom od recesije, kupci su u drugom kvartalu okrenuli pažnju ka manjim, ali emotivno značajnim kupovinama koje ne zahtijevaju veliki finansijski angažman. Tako su, pored viralnog trenda Labubu figurica, modni dodaci i obuća postali ključni izrazi ličnog stila — manji ulozi sa velikim utjecajem.
Miu Miu se ponovo našao na vrhu liste najpopularnijih brendova, a njihove cipele od brušene kože sa ugraviranim logom zauzele su četvrto mjesto među najtraženijim proizvodima. One savršeno kombinuju preppy nostalgiju i savremen izgled, podsjećajući na atmosferu povratka u školu. Juju Vera sa svojim ogrlicama od školjki (sedmo mjesto) pokazuje koliko kupci cijene predmete sa kulturnim i emotivnim značenjem, kao i interes za nakit koji nosi simboliku i podseća na obalne pejzaže.
The Row je ostvario svoj najbolji rezultat do sada, zahvaljujući popularnosti Dune sandala — ovog kvartala najtraženijeg proizvoda. Pretrage za ove japanke od 690 dolara porasle su za 162%, a njihov modni status dodatno je učvrstio glumac Jonathan Bailey koji ih je nosio na događaju u junu. Ovaj primjer pokazuje da jednostavnost može biti moćna modna izjava, a da danas dominira ličnost, a ne perfekcija.
Klasični brendovi u novom ruhu: Prada, Saint Laurent i Burberry
Brendovi kao što su Prada i Saint Laurent zadržali su svoju popularnost. Prada sa futurističkim pristupom, a Saint Laurent sa oštrim, glamuroznim stilom. Burberry se vratio među najpopularnije brendove nakon godinu dana, iskoristivši val cool Britannia kulture i uspješnu kampanju na muzičkim festivalima.
Sportski stil kao nezaobilazan ljetni trend
Sportska moda i dalje je u fokusu — Adidas Adicolor Sprinter šorc, popularan još od kasnih ’70-ih, zabilježio je porast tražnje od 121%, djelomično zahvaljujući podršci poznatih ličnosti poput Harryja Stylesa i Belle Hadid. Ovi šorcevi su postali nezaobilazan ljetni komad zbog pristupačne cijene i različitih varijacija na tržištu.
Chloé nastavlja privlačiti kupce svojim laganim, boemskim stilom, dok COS, jedini predstavnik high street brendova u top 10, pokazuje kako dobro osmišljeni osnovni komadi mogu osvojiti široku publiku, naročito nakon hvaljene aprilske revije.
Pucci bilježi impresivan rast (96% više pretraga) i najavljuje dominaciju italijanskog šika na plažama, uz podršku slavnih poput Hailey Bieber, Addison Rae i Dua Lipa. S druge strane, amsterdamski Rohe donosi minimalističku eleganciju kroz suptilne krojeve i luksuznu estetiku.
Rast potražnje za luksuznim naočalama
Naočale Jacques Marie Mage, sa rastom potražnje od 34% od maja do juna, pokazuju koliko kupci danas cijene aksesoare sa pričom i vrhunskom izradom, ne samo poznatu marku.
Najveći modni fenomen Q2 ipak su cipele — čak šest od deset najpopularnijih proizvoda su obuća, od funkcionalnih do nostalgičnih i neobičnih modela. Vibram FiveFingers su zabilježile rast interesa od 110%, nastavljajući trend spajanja performansi i mode, dok su kikiriki patike s platformom (posebno Isabel Marant Bekett model) uživale u TikTok revalu u duhu Y2K estetike.
Sa novim kreativnim direktorima koji planiraju prve kolekcije za septembar, očekuje se da će Q3 donijeti velike promjene na Lyst Indexu, donoseći osvježene poglede i nove brendove u fokus globalnih kupaca.