Preskakanje obroka je povezano s umorom

U dječijoj i adolescentskoj dobi, redovni obroci su od presudne važnosti. To je period kada tijelo intenzivno raste, a mozak mora upiti mnogo informacija. Kroz 5 dnevnih obroka, 3 glavna i 2 međuobroka, dobivamo energiju za cijeli dan pun izazova, zatim kalcij koji je važan za rast kostiju kod djece i održavanje normalne koštane mase kod odraslih, a željezo i vitamini B skupine doprinose boljem pamćenju i koncentraciji.

 

 

 

Posljedice preskakanja obroka

 

Istraživanje znanja, stavova i navika u ishrani koje je kompanija Nestlé sprovela u okviru projekta Zdravo! na 2.199 učenika sedmih razreda iz 33 bh. škole pokazalo je kako njih svega 23% konzumira potrebnih pet obroka dnevno, 12% učenika ima manje od tri obroka dnevno, dok njih 7% ne unosi hranu kroz regularne obroke, već ima naviku da stalno nešto jede. S druge strane, u srednjoj i zreloj dobi preskakanje obroka dovodi do pojačanog umora, neuredne probave i općenite slabosti organizma što može narušiti kvalitet života. Zdravo! je program edukacije đaka osnovnih škola o pravilnoj ishrani i važnosti fizičke aktivnosti, kojim kompanija Nestlé nastoji da doprinese stasavanju zdravijih generacija.

 

Šećer, tačnije glukoza, osnovna je hrana za mozak. Šta se dogodi kada preskačemo obroke? Razina glukoze u krvi padne i postajemo umorni, dekoncentrisani i nervozni što utiče na obavljanje aktivnosti u školi, na poslu ili u slobodno vrijeme. Osim umora i smanjene razine koncentracije, istraživanja pokazuju da osobe koja preskaču obroke imaju naviku prejedati se kada dođu kući što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, a svi znamo da pretilost vodi k težim bolestima poput dijabetesa ili srčanih oboljenja. Znate li da je i za gubitak nakupljenih kilograma najbitnije ne preskakati obroke? Preskakanje obroka usporava metabolizam, može izazvati bolove u trbuhu i glavobolju, te češće posežemo za slatkišima i gaziranim napitcima koji će brzo podići razinu šećera u krvi, i jednako brzo je spustiti što opet rezultira iscrpljenošću organizma. Redovni obroci nam održavaju konstantnu razinu glukoze u krvi i ne osjećamo glad, probava nam dobro radi, a mozak je budan i spreman na učenje,  razmišljanje i izvršavanje aktivnosti.

 

 

Nestle

 

 

Počnite redovno jesti!

 

Nije lako promijeniti navike, no svakako imajte na umu da uključite sve članove porodice u taj proces –  dobre navike koje steknete u što ranijoj dobi ostaju tu za cijeli život, zato je vrlo bitno uključiti i djecu u planiranje zdravih prehrambenih navika. Zaputite se zajedno u trgovinu i na tržnicu te počnimo!

 

1)     Unaprijed smislite šta biste mogli kuhati svaki dan, a u nedostatku ideja poslužite se zabavnim aplikacijama koje vam pomažu u svakodnevnom planiranju jela – samo upišite namirnice koje već imate kod kuće I dobit ćete pregršt jednostavnih i raznolikih recepata.

2)     Svaki dan doručkujte, a za pripremu kvalitetnog doručka potrebno vam je svega 5 minuta – probiotički jogurt pomiješajte s žitaricama od cijelog zrna, ubacite malo lješnjaka I svježeg voća i dobiti ćete odličan obrok za početak dana!

3)     U frižideru je uvijek dobro imati namirnice poput svježeg povrća i mliječnih proizvoda koje lako možete iskombinirati s kvalitetnim mesom ili ribom.

4)     Ručak ili užinu pripremite kod kuće  – kvalitetan sendvič sa sirom i povrćem ili integralna tjestenina s tunom, tikvicom i maslinovim uljem neće vam oduzeti mnogo vremena, a možete je napraviti za cijelu porodicu.

5)      Pijte dovoljno vode svaki dan, a voćne sokove i gazirane napitke zamiijenite limunadom u koju ćete dodati svježu mentu, nekoliko koluta svježeg krastavca  kašičicu meda

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Mali savjeti za planinare amatere by SABINA GRCIĆ