Počeolo je još jedno, jubilarno 30. izdanje Sarajevo Film Festivala. Događaj koji je jedan od kulturnih simbola Sarajeva i ove godine prostro je crveni tepih na kom se dešava događaj za sebe – festival u festivalu u kom glavne uloge igraju boje, potpetice, ogrlice, leptir mašne, šlicevi, dijamanti, lokne, punđe i naramenice. Došlo je vrijeme da izdvojimo ono što se našim očima dopalo prije prve filmske projekcije, i šta bismo (samo malo) tu i tamo popravili.
Kenan Magoda, Pink osvježenje
Muškarci, nažalost, obično nemaju prevelik izbor toaleta za crvene tepihe, pogotovo ako nisu preterano avanturistički nastrojeni kada je u pitanju izražavanje kroz modu. Naravno, vrlo često koče sami sebe, te su žene te koje uglavnom vladaju ovom disciplinom. Međutim, Kenan Magoda je donio pravo osvježenje na crveni tepih sa upadljivom pink varijacijom na temu klasike. Čak se i na crvenom tepihu naziru pink detalji pa možemo reći da je ovo jedan sjajan Blejk Lajvlievski potez sa Magodine strane, a jedino što možemo zamjeriti – i to samo ako nešto moramo, jeste kroj pantalona koje su ipak mogle biti centimetar ili dva šire.
Amna Džambić Braković i Kaftan Studio
Prelijepa Amna i Kaftan Studio ovom kreacijom vratili su nas u proljeće/ljeto 1955. godine, neodoljivo podsećajući na saradnju Huberta De Givenchyja i njegove muze i nevjerovatne glumice Audrey Hepburn. Kreacija Kaftan Studia odmah nas je podsjetila na onu koju je Audrey ponijela na fotografisanju za Glamour magazin u Vili Rolli u Italiji, a zbog svojih umiljatih crta lica i nježnih linija i boja duž cijelog stylinga, Amna odiše istom smirenom i beskompromisnom elegancijom. Iako bi ova vrsta jednostavnosti lako mogla biti okarakterisana kao dosadna – nema ničeg dosadnog u savršeno ukrojenim linijama od kojih je svaki šav tačno gdje treba biti, i svaki diskretni detalj daje taman onoliko koliko treba da nijedan ne postane preglasan. Od detalja na zadnjem dijelu haljine, do lakovane salonke specifičnog oblika štikle, preko torbe pa sve do makeupa koji naglašava sve što treba svi elementi rade zajedno kreirajući jedinstvenu modnu simfoniju koja, u ovom slučaju, miluje oči.
Nepoznata četvorka ala Casino Royale
Kratko i jasno – savršeno. Svaki šav na mjestu, svaka kragna gdje treba, nijedan nabor na košuljama. Ako bismo na primjer, prigodno, prošetali po filmskoj industriji 18 godina unazad, onda bi ova četvorka bila Casino Royale. Doduše, ovde imamo izbor od tri Bonda, ali samo jednu Solange čija haljina i po kroju i po koloritu može parirati onoj koju je britanska dizajnerka Jenny Packham kreirala za Caterinu Murino, za potrebe trećeg dijela avantura čuvenog 007.
Ana Kraljević i Armin Hodžić u ljubavnoj aferi polarnih opozita
Ovo nije prvi put da modni dizajner Armin Hodžić generiše ogromnu pažnju u svom pravcu, još jednom sa punim pravom. Uz prelijepu glumicu Anju Kraljević ovaj put je donio pompeznu, predimenzioniranu, i istovremeno ekstremno jednostavnu kreaciju koja tečno govori najmanje 20 modnih jezika svijeta. Ako bi, npr. Alexander Mc Queen, Off White i Guo Pei imali dijete – to bi bila ova kreacija. Predimenzionirana, ali ne i prezasićena, nježna ali sa oštrim ivicama, jednostavnog kolorita i jakog kontrasta, istovremeno nevjerovatno zabavna u teksturi. I kreacija koju Ana nosi, i Ana i Armin kao par predstavljaju savršenu simbiozu polarnih opozita, od utilitarnog, tvrdog i oštrog, do mekanog, fluidnog i nježnog.
Džejla Glavović i haljina Aleksandre Lovrić
Manekenka Džejla Glavović, ponijela je haljinu modnog brenda No Nation Fashion, koju je dizajnirala Aleksandra Lovrić, uz pomoć migranta s različitim iskustvima i talentima. Haljina je izrađena od luksuznog materijala, s ručno vezenim motivima od staklenih perli i šljokica u neutralnom koloritu i jedinstvenoj formi koja savršeno naglašava Džejlinu figuru. Frizura, šminka, aksesoari, svaki detalj diše u potpunoj sinhronizaciji, osim jednog. U ovom slučaju sandale su nažalost potpuno pogrešan odabir iz jednog jednostavnog razloga – logotipa modne kuće Saint Laurent. Iako je u pitanju stilski potpuno adekvatan odabir obuće za cijelu ovu kompoziciju, tri dobro poznata slova na sandali kvare koheziju koja je stvorena duž cijelog platna.
Jasmila Žbanić rediteljka epizode Odličan outfit, još bolja poruka
Rediteljka Jasmila Žbanić prve večeri Sarajevo Film Festivala prošetala je u eklektičnoj toaleti svojstvenoj njenom prepoznatljivom stilu. Boje, teksture, oblici, sve se savršeno nadovezuje u jedinstvenu modnu fuziju. Međutim, ono što čini ovaj outfit utoliko boljim jeste činjenica da ga je Jasmila obukla i druge večeri festivala. Postavlja se pitanje da li se rediteljki nevjerovatno dopada toaleta koju je izabrala, ili je ovo ipak statement o održivosti, isključivim tendencijama modne industrije, i udaranje kontre dobro poznatom faux pas momentu – ponavljanju stylinga u kom si već viđen, ili još gore – fotografisan. Finalan odgovor ćemo se, nadam se, vidjeti i sami tokom narednih večeri.
Alisa Čajić u ulozi Ledene kraljice
Uvjek ekscentrična i jedinstvena, glumica Alisa Čajić ponijela je kreaciju Vladane Brkić i Werkstatt Studio nakit. Ovaj srebni, monohromatski look, priča priču o jakom karakteru i uzbudljivom duhu Alise, a frizura i nakit zajedničkim snagama još jednom podvlače sve što je haljina na prvu ispričala. Snažna, seksipilna, ležerna bez foliranja, fantastična struktura, izuzetno glasna. Bravo.
Ivana Roščić i bordo božanstvo
Hrvatsku glumicu Ivanu Roščić često imamo priliku vidjeti u crveno – bordo kombinaciji boja, i s dobrim razlogom – ovaj kolorit najbolje ističe njene crte lica, ten i prirodnu ljepotu. Ovaj put u mantil haljini i jednostavnim crnim sandalama odiše potpunom klasikom, pritom zadržavajući karakter, strukturu i kvalitet main charactera. Uprkos dugogodišnjoj debati na temu odabira crvenog outfita za crveni tepih, i da li je i kada je to u redu, mislim da bi Ivanin outfit išao u prilog onima koji se zalažu za sinergiju na relaciji haljina – tepih.
Odlučujući kvarter
Prvu noć Sarajevo Film Festivala Žiri Takmičarskog programa se pojavio na tepihu, ali ne u punom sastavu, nedostajao je predsjednik žirija, uvaženi Paul Schrader. Glumac Sebastian Cavazza, rediteljica, scenaristica i montažerka Una Gunjak, reditelj i scenarist Juho Kuosmanen te glumica i producentica Noomi Rapace – uz četiri potpuno različita karaktera i dominantnu modnu temu koja se emituje kroz tri odijela, i jednu drčno ljubičastu toaletu, pojavili su se prve večeri Festivala pojavio kao elegantni odlučujući kvartet. Ako je nečega sve više na modnoj sceni, a uvijek uzbudljivo vidjeti to je ženu u odijelu, bonus poeni idu spram kvaliteta odijela. U ovom slučaju to je 10 od 10, za strukturu, styling, frizuru, makeup i karakter, i dodatni poeni za još jednu snažnu poruku na tepihu. Sa druge strane imamo još jednu izrazito dominantnu kombinaciju. Ljubičasta i zlatna uz kroj koji sigurno neće biti svačija šolja čaja zbog svoje tradicionalne dužine i okovratnika, ali koji se savršeno nastavlja na paž frizuru i vodi u neki Pariz, ali ne onaj sa prugama i beretkama.