Milan Senić: Dizajn se mora živjeti

Release Date
03/10/2013
razgovarala
Besima Svraka
naslovna fotografija
Enisa Bravo

Milan Senić, tridesetdvogodišnji bh, modni dizajer, stilist i kostimograf, već od odabira srednje škole (završio je Srednju tekstilnu školu) imao je jasnu viziju da će moda biti njegov životni poziv. Kako u BiH ne postoji kvalitetni studij modnog dizajna, a ni tadašnji uslovi mu nisu dozvoljavali da obrazovanje nastavi van granica BiH, nakon srednje Milan upisuje Psihologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu.  Međutim, praktično se pokazalo da je jako korisna u ovom što danas radi.

– Modni dizajn kao djelatnost je upućen na ljude, iako na prvi pogled psihologija i moda nemaju ništa zajedničko, imaju veoma bitnu vezu sa psihologijom čovjeka, kaže Milan.

Prvi put se javnosti predstavio prije petnaest godina i od tada moda je njegov život. Logika njegovog dizajna je bliža arhitektonskom projektovanju ili video montaži, nego pukom stilskom obogaćivanju odjevnih predmata. Kako kaže bavljenje modnim dizajnom, stylingom i kostimografijom ne ostavlja puno slobodnog vremena, tako da za hobije baš i nema vremena. Onda kada to vrijeme i uslovi dozvoljavaju putuje, čita knjige, gleda filmove, odlazi u pozorište, prirodu, jogira, uči strane jezike…

 

Kako ste zapravo otkrili svoj talent za modu i dizajn? 

– Ne mogu se sjetiti konkretnog momenta ili sitaucije gdje sam se odlučio da ću se baviti modnim dizajnom. Uvjek me zanimalo puno različitih stvari koje su zahtijevale kretivan pristup. Modni dizajn obuhvata sve moje afinitete i za mene predstavlja idealan medij kroz koji mogu da izrazim svoju kreativnost.

Kako danas opisujete svoj modni put i razvoj?

– Definitivno nije bilo lako. Put je podrazumijevao puno rada, istraživanja, odricanja. Što je slučaj i danas, ali vjerovatno je to jedini način da se izdvoji iz mase, ostavi prepoznatljiv trag i ne upadne u zamke koje sa sobom nosi svaki kretivni poziv.

Ko je najviše utjecao na Vaš rad?

– U dizajnerskom smislu najviše cijenim i volim rad japanskih dizajnera, prvenstvano zbog činjenice što njihov rad prevazilazi okvire dizajna, on je umjetnost. U određenim životnim i profesionalnim fazama ti uticaji su se smjenjivali, ali iznimno cijenim sve autore, neovisno od područija modnog dizajna, koji svoj rad zasniivaju na individualnom pristupu, orginalnosti i dosljednosti, što se u njihovim radovima može prepoznati. U vremenu u kojem živimo čini mi se da je to rijetkost.

MilanEditorijal za časopis GracijaU modi je revolucija – model: Sarah Čerkez; art direction: Zinka Bejtić; fotograf: Irfan Redžović; fashion designer & stylist: Milan Senić; producenti: Alma Duraković & Meliha Muzrović; make up artist: Maja Koristović-Talović; hair stylist: Eldin Nuhić, Studio EN; shoes: United Nude; jewelry: Oxette; lokacija: Historijski muzej, Sarajevo; posebna zahvala: Alma Leka

 

Vaš zaštitni znakovi su crna haljina, crne hlače i bijela košulja, koliko je teško biti kreativan kad su u pitanju tako klasični modeli? Koliko je teško te bezvremenske komade ponovo učiniti zanimljivima?

– Upravo suprotno, meni se ti klasični odjevni predmeti čine kao neisrpan materijal za nove interpretacije i kretivna istraživanja kroz dekonstrukciju, izlazak materijala u prostor (skulpturalnost i arhitekturalnost) koji uprkos prebzim promjenama modnih trendova nalaze mjesto i primjenu kod svakog od nas. Klasični modeli su mi zanimljivi zbog svoje neprolaznosti. Tržište je zasićeno odjeće koja je trend, pri tom je moguće nabaviti po povoljnim cijenama, a 90 posto populacije je uniformisano.

Košulje zauzimaju posebno mjesto u Vašem dizajnerskom radu. U pripremi je i nova kolekcija, možete li nam reći više o toj Vašoj ljubavi?

– Košulja je predmet mog dizajnerskog istaraživanja od početka bavljenja modnim dizajnom. Prvenstvano, prvi modeli su nastali iz činjenice da nisam mogao pronaći košulje koje bi me estetski i funkcionalno zadovoljile kao konzumeta. Dopada mi se njihova univezalnost, fleksibilnost, neprolaznost u smislu modnih trendova. Košulje su uvjek dio mojih kolekcija, predstavljaju bazu za buduće kreativno istražvanje kao i profesionalni izazov zbog svoje kompleksnosti.

 

milan1Editorijal za časopis GracijaU modi je revolucija – model: Sarah Čerkez; art direction: Zinka Bejtić; fotograf: Irfan Redžović; fashion designer & stylist: Milan Senić; producenti: Alma Duraković & Meliha Muzrović; make up artist: Maja Koristović-Talović; hair stylist: Eldin Nuhić, Studio EN; shoes: United Nude; jewelry: Oxette; lokacija: Historijski muzej, Sarajevo; posebna zahvala: Alma Leka

 

Koje materijale koristite i koliko je teško doći do materijala kakve želite za modele?

– Trudim se koristiti prirodne materijale poput pamuka, svile, vune i lana prvenstveno jer je udobnost odjeće na prvom mjestu. Ponuda materijala u BiH je daleko od idelne ali trudim se raditi najbolje moguće od onoga što mi je na raspolaganju. Vrlo često ograničene mogućnosti rađaju i zanimljiva kretivna rješenja.

U pripremi je i novi modni video, koji je režirala Zinka Bejtić, o čemu se radi?

– Modni video pod nazivom Split je šeti projakt koji sam radio u suradnji sa rediteljicom Zinkom Bejtić. Beskrajno sam sretan i zadovoljan suradnjom sa njom jer mi je kao osoba, kretivac i profesinalac veoma inspirativna. U pitanju je konceptualni video kojim promovišem serijal muških košulja koje su nastajale unutar svih mojih dizajnerskih ciklusa. Modeli u videu su Bojan Popić i po meni najbolji bh. modni bloger Vladan Gavrić, make up je radila Vesna Husić, hair styling Eldin Nuhić (Studio EN), muziku je komponovala Belma Zvizdić, direktor fotografije Emir Klepo, a režiju i montažu potpisuje Zinka Bejtić.

Prvi put ste radili kao kostimograf za igrani film Reket Admira Buljugića, možete li nam više reći o tom iskustvu?

– Prije ovog iskustva sa filmskom kostimografijom sam se susreo u nekoliko projekata gdje sam obavljao poslove asistenta kostimografa. Sretan sam što sam dobio priliku da radim na tom projektu i zahvalan sam svim ljudima koji su učestvovali u njemu na susretljivosti i podršci. Filmska kostimografija mi je zanimljiv poziv. Zahtjeva drugačiji pristup nego dizajniranje kolekcije, ali ostavlja dovoljno prostora za kretivnost uprkos činjenici da se moraju poštovati određena pravila. Nakon toga, uradio sam još kostimografije za još dva kratka filma. Izgleda da kostimografija, polako ali sigurno postaje moja druga ljubav.

 

Milan3Editorijal za časopis GracijaU modi je revolucija – model: Sarah Čerkez; art direction: Zinka Bejtić; fotograf: Irfan Redžović; fashion designer & stylist: Milan Senić; producenti: Alma Duraković & Meliha Muzrović; make up artist: Maja Koristović-Talović; hair stylist: Eldin Nuhić, Studio EN; shoes: United Nude; jewelry: Oxette; lokacija: Historijski muzej, Sarajevo; posebna zahvala: Alma Leka

 

Možete li prokomentirati bh. modnu scenu?

– Modne scena u BiH je letargična i nalazi se u kreativnoj i autorskoj krizi. Kontinuirani progres, dosljednost, autorski pečat vidim samo kod nekoliko kretivnih i talentovanih pojedinaca koji ne dobivaju dovoljno prostora. Čini mi se da je PR nekog dizajnera važniji od zanimljivosti kolekcije, gdje se po meni gubi suština kreativnog poziva kao što je modni dizajn. Fascinanatan mi je kult plagiranja i kopiranja tako da rad domaćih dizajnera potpuno liči jedan na drugog. Očito se revolucija treba dogoditi u glavma dizajnera da bi se dogodila i na ulicama.

Koliko ljubavi i energije je zapravo potrebno da budete modni dizajner u BiH?

– Preduslov da nešto što radiš u životu pokaže bilo kakav rezultat jeste ljubav prema tome što radiš, volja, upornost, strpljenje kao i vrijedan i predan rad. Ništa ne dolazi preko noći! Pored toga svega ovaj posao je nemoguće svesti u okvire konvencinalnog radnog vremena, dizajn se mora živjeti.

 

100 posto art-vanja lisac 100 posto rt-vanja lisac 2Fotografije za potrebe kataloga izložbe 100 % ART tekstil + koža u Bosni i Hercegovini – Photo & Styling: Vanja Lisac; model: Nina Kafedžić; Make up: Maja Koristović Talović

Kako biste opisali vlastiti modni stil?

– Na prvom mjestu je udobnost, jer nikada neću obući nešto u čemu se osjećam neudobno. Oblačim se shodno prilici. Nisam ljubitelj trendova, više preferiram klasične komade koje nadupunjujem zanimljivim detaljima. Odluku o tome šta ću obući donosim spontano i rijetko eksperimentišem.

Modni moto!

– Less is more!

Planovi?

– U narednom periodu promovisat ću novi modni video. Radim na novoj kolekciji i na nekim novim zanimljivim projektima.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.