adidas izgubio na sudu pokušavajući spriječiti Thoma Brownea da u dizajnu koristi pruge

Datum objave
16/01/2023
fotografije
@thombrowne

adidas je prošle godine tužio njujorški brend Thom Browne zato što u svojim kolekcijama koristi prugice koje, tvrdili su, previše podsjećaju na njihove zaštitne tri pruge. Tražili su 867.225 dolara odštete, međutim, nakon što su obje strane iznijele završne riječi, advokat Thoma Brownea, Robert T. Maldonado je rekao: adidas ne posjeduje pruge! Osmočlana porota je u četvrtak, 12. januara, iznijela presudu u kojoj se navodi da: Thom Browne nije narušio zaštitni znak adidasa i stoga nije odgovoran za bilo kakvu štetu ili dobit od prodaje proizvoda sa prugama ili njegovim znakom.

Adidas je u čitav slučaj ušao tvrdeći da posljednja sportska kolekcija američkog dizajnera ima previše prugica koje podsjećaju na njihove te da bi zbog toga publika mogla zamijeniti njegove proizvode za one s potpisom adidasa. Godine 2007. adidas se žalio da Thom Browne koristi dizajn s tri pruge na jaknama. Browne se složio prestati ga koristiti i dodao četvrtu prugu. Browneovi komadi su višestruko skuplji od adidasovih i vrlo je teško povjerovati da bi netko zamijenio njihove čarape od 15 dolara za Browneove od 225 dolara.

 

U adidasu su bili uvjereni da mogu dobiti ovaj slučaj i tako malo podebljati iznos u vlastitoj blagajni koji se prošle godine otopio zahvaljujući prekidu saradnje s njihovim najunosnijim saradnikom, Kanyeom Westom. Ipak, adidas je i dalje neusporedivo moćniji od Thoma Brownea ako govorimo o zaradi. adidas je u trećem kvartalu 2022. godine zaradio 6.4 milijardi dolara, a Browne u usporedbi s tim vrlo beznačajnih 69 miliona. Kratko trajanje suđenja i jednoglasna presuda dokaz su da se Browne nije imao čega bojati. adidasova veličina ovaj put ga nije zastrašila, a nije impresionirala ni porotu. Ovo je možda bilo malo i kratko suđenje, ali je važna poruka za brendove poput adidasa koji zaboravljaju da im to što su po zaradi u vrhu modne industrije, ne garantira omnipotenciju.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Donatella Versace: Dizajneri bi trebali sarađivati i zajedno kreirati modnu zajednicu