Godine ismijavanja cringe milenijalaca sada su dostigle generaciju Z, koja se sada suočava s vlastitim izazovima dok dolazi generacija Alpha. Rođeni početkom 2010-ih, najstariji članovi Gen Alpha postaju tinejdžeri, slobodno koriste društvene mreže i ostavljaju svoj jedinstveni pečat na Internetu.
Šta je Skibidi Toilet trend?
Trend koji trenutno izaziva pometnju među pripadnicima Gen Z je serija videa poznata kao Skibidi Toilet. Ova neobična kombinacija stvorenja nalik toaletu i hipnotičke muzike prvobitno je započela kao YouTube serija korisnika DaFuq!?Boom!, s preko 37,9 miliona pretplatnika. Do sada je na tom profilu objavljeno više od 60 Skibid Toilet videa i svaki od njih ima milionske preglede. Prva epizoda serije objavljena je kao YouTube Short u februaru prošle godine. Ova epizoda, kao i ostatak prve sezone, prikazuje stvorenja iz toaleta koja izazivaju zbrku na javnim mjestima. Soundtrack svake epizode je isječak pjesme Dom Dom Yes Yes od Biser Kinga. Trend se brzo proširio i na TikTok, postajući vrhunac humora za pripadnike Gen Alpha.
Nema sumnje da je Gen Z zbunjen ovim neočekivanim trendom, osjećajući se prvi put starim dok pokušavaju shvatiti čudan humor nove generacije. TikTok je preplavljen video zapisima i komentarima Gen Z koji izražavaju svoje nesigurnosti i strahovanja u vezi s usponom Gen Alpha.
Očigledno je da je pojava mimova Gen Alpha na internetu dovela do zabrinutosti da će Gen Z postati sljedeća generacija koja će biti ismijana. Neki se članovi Gen Z-a osjećaju starima i uplašenima pred novim talasom humora.
Ipak, postoje i oni koji tvrde da je humor Gen Z-a zapravo smiješan u usporedbi s video zapisima Gen Alpha. Rasprava se proširila na krivljenje milenijalaca, koji odgajaju Gen Alpha.
Prezir prema prethodnoj generaciji je historijski cikličan
Rođena između 1997. i 2012., generacija Z se često smatra online generacijom. Posljednjih godina, Gen Z je stvorio trendove koji su direktno suprotni onima koje su prihvatili milenijalci u prošlosti, čineći sve, od skinny farmerki do upotrebe emotikona i kulture rada, zastarjelim. Dolaskom generacije Z, generacijske karakteristike poput strasti prema tostu s avokadom, Harryju Potteru i samozatajnim šalama ustupile su mjesto viralnim TikTok receptima, Fleabagu i post-ironičnim memovima. Međutim, čini se da je prezir prema prethodnoj generaciji historijski cikličan, poput modnih trendova.
Uprkos strasti generacije Zoomera za političkim aktivizmom, društvenim ciljevima i životnom sredinom, generacija odgojena na društvenim medijima ima neke kritične aspekte. Jedan od njih je samodijagnoza na internetu. Dijeljenje informativnog sadržaja od strane stručnjaka poput psihologa i dermatologa na TikToku omogućilo je mnogim korisnicima da pronađu odgovore na svoje bolesti. Istovremeno, omogućilo je svima ostalima da povezuju nejasne simptome sa fantomskim bolestima i poremećajima, pretvarajući #bpd i #shizofreniju u hashtagove sa milijardama pregleda – svijest i informacija su jedno, ali eksploaracija istog je nešto sasvim drugo.
Da ne spominjemo široko rasprostranjenu društvenu neadekvatnost koju osjeća Gen Z. U Americi nekoliko studija pokazuje da smo svjedoci recesije prijateljstva, pravog fenomena usamljenosti koji pogađa sve mlađe od 30 godina, pogoršan pandemijom 2020. i korištenjem, kako kažu studije, društvenih medija kao platforme za upoznavanje i izgradnju zajednice. Nedostatak društvenih vještina generacije Z manifestirao se u beskonačnom broju urnebesnih mimova koji crpe inspiraciju iz vlastite ranjivosti.
Da se vratimo na modu. Većina Zoomera ističe svoju jedinstvenost kroz odjeću koju nose. Coquette core, Bloke core, Ballet core, Royal Core, Old Money i Dark Academia nisu bili samo simpatični nadimci koji definiraju estetiku, već i nekonvencionalne niše dizajnirane da izazovu ne baš jasan osjećaj jedinstvenosti – vrsta izvedbe koja je omogućila svakom pripadniku generacije Z da stavi svoj ego u centar pažnje i opravdava svoj narcizam kroz modu.
Oni koji ne postavljaju brojne fotografije na društvene mreže u različitim odjevnim kominacijama, okrenuli su se aktivizmu. Društveni mediji dali su svima pozornicu na kojoj mogu zablistati.
Klinička psihologinja, Dr Aileen Alegado upozorava na moguću krizu identiteta među pripadnicima Gen Z, ističući da sukobi mogu nastati kada se susretnu s generacijom s različitim vrijednostima i pogledima na svijet, piše news.com.au.
Promjena je dio života. Gen Z je dugo ismijavao milenijski humor, sada je red na Gen Z da im to uzvrati mlađa generacija koja svijet vidi drugačije, ističe dr. Alegado.
Što se tiče trenda Skibidi Toilet, dr. Alegado komentira da je teško razumjeti ovaj specifičan trend bilo kojoj generaciji, ali ističe da je to podsjetnik da Gen Alpha stiže i spremna je pokazati svijetu svoj jedinstveni humor.