Glenn Martens Maison Margiela

Glenn Martens: Ja sam dijete Margieline generacije!

Release Date
08/07/2025
naslovna fotografija
Arnaud Lajeunie / Courtesy of Maison Margiela

Uoči svoje prve revije za Maison Margiela, Glenn Martens dao je ekskluzivni intervju za Vogue, otkrivajući kako je izgledao njegov neobični put do vrha jedne od najutjecajnijih modnih kuća današnjice.

Ugovor potpisan u Burger Kingu

Modne priče rijetko započinju u Burger Kingu. A ipak, upravo tamo je Glenn Martens, prekriven čađom i slamom u kosi, potpisao ugovor koji ga je u januaru doveo na čelo Maison Margiele. Naime, kako je ispričao za Vogue kupio je kuću u Normandiji na selu. Bio je tamo četiri dana, bez struje i grijanja. Vraćao se u Pariz kad ga je nazvao odvjetnik i rekao mu da stane. Taj dan je potpisao ugovor u Burger Kungu, a dan poslije, u deset sati već bio u studiju. Ali bio je spreman, došao je sa već dizajniranom couture kolekcijom. Pretpostavljao je da će Renzo Rosso to od njega očekivati.

Njegov prvi zadatak je Artisanal kolekcija, najviša forma ručno izrađenih kreacija koje pripadaju haute couture kalendaru. Predstavit će je sutra, 9. jula 2025. u 19:30 po pariškom vremenu. Artisanal kolekciju je Martin Margiela pokrenuo 1989, a koja je 2006. postala dijelom pariškog haute couture kalendara. Martens kaže da će biti glasna!

Nova raskoš s dozom ironije

Kako je rekao magazinu Vogue kolekcija donosi jasne poveznice s Margielinom filozofijom davanja drugog života svakodnevnim predmetima i belgijskom estetikom koju dijeli s osnivačem. A tu su i maske.

Danas ih isprobavamo, a zatim ih nosimo automehaničaru koji će ih zavariti, rekao je Martens. Maske, koje su bile zaštitni znak Margielinih ranih revija, i sada služe istoj svrsi: fokus vraćaju na odjeću, a ne na lice modela.

Istako je i da u kolekciji neće biti haljine od 75.000 dolara, ručno vežene od glave do pete. Umjesto toga, Martens je tražio drukčiji oblik raskoši – i nada se da će to privući nekoga s malo više duha i ironije.

Poštovanje i reinterpretacija temeljnih kodova

Martens i njegovi kolege proveli su neko vrijeme profilirajući žene za koje dizajniraju kako bi stvorili svojevrsni arhetip publike. Nju nije briga, kaže Martens: Ona može nositi najljepšu šifonsku haljinu ili kožni kaput, ali će svakako hodati vani po kiši kako bi stigla na večeru jer jer ne želi čekati taksi. Ona nema problema da ode na otvorenje umjetničke izložbe i pije vino iz plastične čaše. Sama mota cigaretu… Ljepota i seksipil definitivno se temelje na stavovima.

Definiranje kodova koji će oblikovati njegov rad za Maison Margiela bio je Martensov kreativan izazov. Kako kaže, uspjeh kuće počiva na njezinim temeljima, koje novi kreativni direktor mora poštovati i reinterpretirati na svoj način.

Martens je istakao koliki je zapravo utjecaj osnivača kuće, Martina Margiele, oblikovao cijelu modu. Ja sam dijete Margieline generacije, kaže za Vogue. Martin nije samo dizajner, on je škola koja je promijenila način razmišljanja o ljepoti, konstrukciji i modi.

Prisjećajući se prvog susreta s arhivskim komadima, priznao je da se razočarao kad ih je vidio uživo, jer je shvatio da ga je zapravo kopirao dok je radio za Y/Project.

Istakao je kako je moda danas zasićena citatima Margiele, često bez konteksta. Margiela je bila inspiracija mnogim dizajnerima i brendovima, neki su je koristili više doslovno, neki manje. Volim ovu kuću zbog njezinog izvornog DNK, ali mnogo toga je već potpuno ‘opljačkano’. Moj je cilj elegantno povratiti te elemente i pronaći svoj vlastiti način da ih oblikujem.

Veliki utjecaj imao je i njegov prethodnik, John Galliano, čiji su bajkoviti couture momenti duboko obilježili Margielin identitet u posljednjem desetljeću. John je genijalac. Ja nikad neću biti takav pripovjedač, ali on je uveo novi nivo krojačke vještine koju želim njegovati.

Povratak uličnom duhu i belgijskom senzibilitetu

Martens dodaje: Ja sam osoba uličnog duha i vjerujem da je svakodnevna stvarnost ulice bila početak i za Martina. To želim ponovno povezati.

Taj stav, ali i osebujni belgijski senzibilitet, Martens vidi kao ključ Margieline poezije. Belgija nije lijepa zemlja. Puno je kiše, industrije, nema prirode. Zato mi nalazimo ljepotu u neočekivanom. Bilo da je to Dries koji spaja najgore boje, ili Martin koji plastičnu vrećicu pretvara u luksuz.

Iako paralelno vodi i Diesel, Martens vjeruje da može balansirati između te dvije vrlo različite modne energije.

U intervju Martens na kraju priznaje: Ovo je mjesto iz snova. Mjesto na koje je san vratiti se kući. Naravno, nosi i mnogo stresa, jer ne želim ništa upropastiti, a očekivanja su velika. Zato želim preuzeti odgovornost za svoj uspjeh ili neuspjeh. Vidjet ćemo!

U ovom trenutku, čini se da Glenn Martens nije samo novi direktor kuće Margiela – on je njeno prirodno nasljedstvo.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.