Izložbe renomiranog fotografa Milomira Kovačevića Strašnog uvijek su posjećene i uvijek je gužva, pa bih zbog toga često izbjegavala otvaranja i radije dolazila dan poslije da sama sebično uživam u fotografijama ovog velikog umjetnika. Večeras je upriličena još jedna njegova izložba, ali sam večeras, za razliku od ostalih izložbi jako željela da odem na izložbu, da osjetim vrućinu u pretrpanoj galeriji i da udišem pomiješane mirise parfema i vina. Umjesto toga, večeras sam stavila malo maskare, popravila kosu i sjela za laptop u trenerci i pokrenula Zoom aplikaciju. Na laptopu je pisalo: Please wait for the host to start this meeting. Milomir Kovacevic Strasni izlozba Zoom Meeting. Ubrzo su se pojavila draga lica Milomir Kovačević Strašni, Miodrag Spasojević, Mila Melank, Amila Smajović, Sanela Nuhanović, Imrana Kapetanović, Almir Imširević… brojna lica iz BiH, Francuske, Kanade, Qatara… Nazdravilo se, svako onim što je imao trenutno na stolu, vinom, čajem, vodom, rakijom i izložba u savim novoj i drugačijoj formi je otvorena.
– Ne znam da li smo mi svjesni još uvijek toga ili ne, ali ovo je historijski moment otvaranja online izložbe. Nadam se da će budućnost pokazati koliko je ovaj trenutak, iako mali, zaista bio revolucionaran. Prošle godine smo pokrenuli projekt Umjetnost u izlogu koji je imao za cilj promociju umjetnika i umjetnica, članova i članica Udruženja koji su svojim izložbama, radionicama, predavanjima i svojim prisustvom približili sugrađanima i svim ljubiteljima umjetnosti savremena umjetnička ostvarenja kroz izlog, pokazivanje i vidljivost, s toga je od posebnog simboličkog značaja naveden IZLOG kao prozor u svijet. Sa 2020. ponovo je pokrenut projekt, ali opšta pandemija Corona virusa COVID – 19 sve nas je izolovala i ostali smo bez našeg Izloga kao medija i okvira našeg djelovanja. Onda smo odlučili da taj Izlog zamjenimo Izlogom na društvenim mrežama, istaknula je Amila Smajović, grafička umjetnica i predsjednica Udruženja likovnih umjetnika primjenjenih umjetnosti i dizajnera BiH (ULUPUBIH).
U ovoj novoj formi izlaganja prvo je predstavljen višestruko nagrađivani ULUPUBIH član, dobitnik Šestoaprilske nagrade, Milomir Kovačević Strašni.
– Mislim da se ništa ne dešava slučajno, Milomir Kovačević je slučajno zbog ove krize ostao u Sarajevu, ova izložba se dešava večeras, 3. aprila, Milomir je nosilac Šestoaprilske nagrade, 6. april je dan pobjede, ali je i dan kad je krenula opsada Sarajeva… Izložbu posvećujemo našem gradu. Čitava priča se simbolički uklopila, sve se posložilo, mi smo se ovako putem Zoom aplikacije okupili s čistim srcem vjerujući da je umjetnost, kad god je dovedete u krizu, tu uvijek prva da progovori, umjetnici su uvijek prvi koji progovore o nekim situacijama, istaknula je Smajović.
– Mene uvijek neke krizne situacije potrefe, ali obično su tad i najbolje izložbe. Drago mi je da se ova izložba dešava baš na ovaj datum, koji je važan i vezan za 6.4.1992. kad sam ozbiljnije učestvovao na Šestoaprilskoj izložbi, važna je i zbog drugog datuma, 3.4.1993. smo u Collegiumu napravili veliku izložbu od neki stotinjak fotografija. Tad nije bilo nikakvih uslova, ali su ljudi ipak došli. Ova nova forma je dobra, jer je dostupna širim masama. Nadam se da će se i druge izložbe nastaviti prikazivati u ovoj formi. Neki porede ovu situaciju s ratom, ali ona ni najmanje ne podsjeća na rat, evo nas u toplom, ne puca, jedemo, pijemo, imamo struju, vodu, internet. Ovo malo samodiscipline nam ne škodi, na nama je da to malo pametnije iskoristimo i da radimo na sebi. Ovo je jako pozitivna priča u jednom teškom vremenu. Život teče dalje, sa i bez Corone, rekao je Milomir Kovačević Strašni.
Izložba je nazvana Nevini sveci po istoimenom filmu reditelja Carlosa Saure.
– Uvijek ja tako posudim naslove, jedna izložba mojih fotografija iz rata nazvana je Apokalipsa. U suštini dosta ima svetaca i anđela u cijeloj izložbi, a asocira me i na neke situacije i ljude kojih više nema, kaže Strašni.
Trenutno se zbog novonastale situacije ne bavi fotografijom, jer kako kaže, fotografski mu nije interesantno, niti izazovno poslije onoga što je radio u Sarajevu od 1992. do 1995.
– Da idem da lutam po gradu, da slikam prazne ulice, ne privlači me. Volio bih neki ljudski angažman da mogu pomoći na neki drugi način, aparat je uvijek tu. Sad da izlazim samo zbog snimanja, a nije baš ni pametno da se izlažemo, ne bojim se, ali mi nije toliko fotogenično da bih napravio nešto snažno i jako kako bih volio.
Izložbu Nevini sveci možete pogledati svaki dan putem Facebook stranica ULUPUBIH udruženje i Galerija ULUPUBIH, a sljedeća nas očekuje za sedam dana kad ćemo moći vidjeti radove Andreja Đerkovića.
tekst i fotografije_Besima Svraka / FBL