PRADA GRUPA akvizirala VERSACE: Historijska modna fuzija vrijedna 1,25 milijardi eura

Release Date
11/04/2025
fotografija
@donatellaversace
tekst
FBL

Prada Grupa jučer je zvanično objavila akviziciju legendarnog modnog brenda Versace od Capri Holdingsa za 1,25 milijardi eura, u poslu koji čeka konačno regulatorno odobrenje. Ovim strateškim potezom, Prada Grupa potvrđuje svoj status jednog od vodećih luksuznih konglomerata u Evropi, ujedinjujući dva najprepoznatljivija talijanska modna imena.

Ova akvizicija dolazi u ključnom trenutku za Versace, koji se u posljednje vrijeme suočavao s poslovnim izazovima i gubicima, dijelom uslijed globalnog pada potražnje za luksuznom modom, a dodatno pogođenog carinama iz SAD-a koje su umanjile njegove tržišne izglede. Iako je prvobitna vrijednost transakcije bila procijenjena na oko 1,6 milijardi eura, cijena je nedavno snižena za više od 200 miliona eura, kako je objavio Financial Times.

– Sa zadovoljstvom pozdravljamo Versace u Prada Grupi i započinjemo novo poglavlje za brend s kojim dijelimo snažnu posvećenost kreativnosti, izradi i naslijeđu. Naš cilj je da nastavimo naslijeđe Versacea, slaveći i reinterpretirajući njegovu smjelu i bezvremensku estetiku; istovremeno, brendu ćemo pružiti čvrstu platformu, ojačanu godinama kontinuiranih ulaganja i ukorijenjenu u dugogodišnjim odnosima. Naša organizacija je spremna i dobro pozicionirana da napiše novu stranicu u historiji Versacea, oslanjajući se na vrijednosti Grupe i nastavljajući djelovati s povjerenjem i preciznošću, izjavio je predsjednik i izvršni direktor Prada Grupe, Patrizio Bertelli.

Ova prekretnica u modnoj industriji dolazi samo nekoliko mjeseci nakon što je Donatella Versace, ikonična dizajnerica i simbol brenda, odstupila sa svoje funkcije kreativne direktorice nakon skoro tri decenije na čelu modne kuće. Na toj poziciji bila je od 1997. godine, preuzevši je nakon tragičnog ubistva svog brata Giannija. Danas, Donatella ima novu ulogu glavne ambasadorice brenda, dok je za glavnog kreativnog direktora imenovan Dario Vitale, bivši direktor dizajna i imidža brenda Miu Miu — što se u trenutku objave već tumačilo kao signal skore promjene vlasništva.

Presretna sam što Versace postaje dio Prada porodice. Gianni i ja smo oduvijek imali ogromno poštovanje prema Miucci, Patriziju i njihovoj porodici. Počašćena sam što je brend u rukama tako pouzdane italijanske porodične firme i spremna sam da podržim ovu novu eru brenda na bilo koji način koji mogu, napisala je Donatella Versace na svom Instagram nalogu.

Podsjetimo, Capri Holdings je preuzeo Versace 2019. godine za više od 2,1 milijardu dolara, s ambicijom da brend pretvori u krunski dragulj nove luksuzne grupacije. Međutim, ti planovi nikada nisu u potpunosti zaživjeli, dijelom zbog unutrašnjih tenzija s upravom Versacea, a dijelom zbog neuspjelih strateških pokušaja uzdizanja brenda. Konačan udarac stigao je kada je američka Federalna komisija za trgovinu blokirala spajanje Capri Holdingsa s Tapestryjem u vrijednosti od 8,5 milijardi dolara, što je dovelo do odluke da se brendovi poput Versacea prodaju kako bi se Capri fokusirao na profitabilnije američko tržište.

U javnosti se čak spekulisalo da će Prada Grupa u ovom dogovoru preuzeti i Jimmy Choo, ali se ta opcija nije realizirala.

U osvrtu na budućnost, izvršni direktor Prada Grupe Andrea Guerra izjavio je: Versace ima ogroman potencijal. Put će biti dug i zahtijevat će disciplinovano provođenje i strpljenje.

Ovim potezom, Prada ne samo da širi svoje carstvo koje već uključuje brendove poput Miu Miu i Church’s, već i dodatno osnažuje talijansku modnu scenu, vraćajući Versace pod okrilje domaće modne kuće.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.