Nakon što su prošli mjesec Prada Group odlučila napraviti značajan korak – preuzimanje Versacea, oglasio se i Patrizio Bertelli, suosnivač Prade, kako bi objasnio šta to zapravo znači za oba brenda. Ova akvizicija, koju je postigao Capri Holdings, koji je prethodno bio vlasnik Versacea, predstavlja povratak jednog od najpoznatijih talijanskih brendova u italijanske ruke. Transakcija, koja će biti završena krajem 2025. godine, iznosit će 1,25 milijardi eura, što je niže od prvobitnih procjena od 1,6 milijardi eura, ponajviše zbog američkih tarifa koje su dovele do nesigurnosti.
Oživljavanje i očuvanje identiteta
Patrizio Bertelli, suosnivač Prade, istakao je da cilj nije pretvoriti Versace u “Prada brend”, već da se brend revitalizira i vrati u Italiju uz pomoć grupe. On je u intervjuu za Corriere della Sera objasnio: Ne želimo da Versace postane samo drugi brend Prade, već da ga oživimo uz našu pomoć.
Kreativna direktorica Donatella Versace, koja je bila ključna figura brenda, povukla se sa svoje pozicije u martu 2025. godine, a na njeno mjesto došao je Dario Vitale, bivši direktor Miu Miu. Iako su se pojavili navodi o neslaganjima unutar brenda, iz kompanije su pojasnili da je Donatella odlučila napustiti svoju poziciju nezavisno od odluka Prada Group.
Prada je već ranije pokazala da zna kako oživjeti talijanske brendove koji su bili na rubu propasti. Bertelli kaže: Zato mi ne sponzorišemo, već od početka učestvujemo u stvaranju nečega što će s vremenom postati autonomno, ali u potpunosti integrisano u grupu.
S obzirom na dosadašnji pad prodaje Versacea, koji je osjetio posljedice ekonomske krize, Prada će nastaviti s integracijom brenda, a ne samo kao investicija. Prva procjena rasta možda nije bila ostvarena, ali s novim pristupom, cilj je ponovo pokrenuti brend na tržištu.
Nisu samo formule, već razumijevanje
Za Bertellija, najvažniji element je ne samo primjena postojećih formula, već razumijevanje specifičnih potreba brenda. On dodaje: Koristit će ih ako to bude smatrano korisnim. Nije stvar u primjeni gotovih formula. Radi se o promatranju, razumijevanju. I sada ćemo posmatrati i analizirati situaciju.
Bertelli ne strahuje od potencijalnih kriza u luksuznoj industriji. Svoj optimizam temelji na uvjerenju da industrija raste i u najtežim vremenima, jer, kako je rekao: Kada govorimo o modnim konglomeratima, ljudi uglavnom misle na Francuze. Ali historija je ovdje važna. Devedesetih su Francuzi bili u zaostatku. U 2000-im su se okrenuli konglomeratima, što im je pomoglo da se ponovo vrate u igru.
Akvizicija Versacea nije samo poslovni potez, već način da Prada učvrsti svoju poziciju na tržištu, a Italija ponovo postane centar luksuza i inovacija. Ovaj korak također potvrđuje da i talijanski brendovi mogu odgovoriti na izazove globalizirane luksuzne industrije.