Iza imena Drvoredaktura stoji maลกtovit i orginalno redizajniran namjeลกtaj ฤija je idejna kreatorica Adna Ahmediฤ, tridesetogodiลกnja magistrica arhitekture, kojoj je najezda identiฤnog jednoliฤnog ploฤastog namjeลกtaja bila jedan od motiva da se poฤne baviti re(dizajnom).
– Ideja o redizajnu mi je skoro pa doลกla sama. Na posljednjoj godini na Arhitektonskom fakultetu smo dobili zadatak da od neiskoriลกtenog hodnika fakulteta napravimo idejno rjeลกenje studentskog centra uz pomoฤ samo onoga ลกto nam je dostupno. Ja sam to shvatila ozbiljno pa je bilo mnogo pilanja, rezanja, a podne ploฤe su se transformisale u daske za crtanje ili zidne obloge. U glavi sam projekt razradila, ali bavljenje redizajnom doฤi ฤe kasnije, nakon nekoliko godina, priฤa nam Adna.
Subotnja kafa, u proljeฤe 2014. godine, sa prijateljem koji je akademski slikar, pretvara se u zajedniฤko maลกtanje o radionici u kojoj ฤe od neupotrebljivog namjeลกtaja praviti ฤuda.
– Nismo znali ni ลกta traลพimo, niti ลกta oฤekujemo. Obratili smo se mom tati koji je skoro cijeli radni vijek radio kao maลกinski inลพinjer u firmama koje su se bavile proizvodnjom namjeลกtaja i koji je sa svojim prijateljima imao stolarsku radionicu.Tata je izgubio mnogo sati pokuลกavajuฤi nas odgovoriti od ideje, ali nismo odustajali. Na kraju nam je pomogao da naฤemo malu radionicu kod ฤika Joze i tu priฤa kreฤe. Pustio nas je da sve ruฤno brusimo, prste i ruke nismo osjeฤali narednih par dana, a tek onda nam je otkrio da postoji ruฤna maลกina za bruลกenje i poklonio nam je. E to je bio pravi poฤetak Drvoredakture, kaลพe Adna.
Nakon nekoliko mjeseci partner u zloฤinu odustaje zbog privatnih obaveza i Adna ostaje sama. Radionica nije imala ime, imala je samo nju, ideju, par ruku koje naporno rade i veliku podrลกku najbliลพih prijatelja. Pola godine poslije nevjerovatni Nedim Jahiฤ daje ime radionici, najtalentovaniji dizajner Ismet Lisica dizajnira logo, Nina Maลกiฤ-Lizdek pravi prve fotke veฤ gotovih komada borba kreฤe.
– Drvoredaktura postavlja prve postove na Facebook, a ja danima i noฤima gledam u profile nepoznatih ljudi koji “lajkuju”. Da me nije bilo sramota, svakom “lajkaฤu” bih se posebno zahvalila, a dan danas pamtim imena meni nepoznatih ljudi i da ih sretnem na ulici, grlila bih ih od sreฤe.
Na poฤetku je teลกko nalazila interesantne komade, pa je dane provodila trazeฤi ih na portalima za prodaju, iลกla po starim stanovima koji se prodaju, obilazila sve kontejnere kada je vrijeme za odvoz kabastog otpada…
– Sada je situacija drugaฤija i namjeลกtaj pronalazi mene. Znalo mi se desiti da mi u ponoฤ osoba koju nikad nisam ฤula, a ni vidjela, javlja da pored nekog kontejnera u nekoj ulici stoje dvije interesantne fotelje. ฤak sam na gradiliลกtu u Olovu naลกla stolice i molila majstore da mi ih dovezu do Sarajeva, a oni su me ubjeฤivali da mi je jeftinije kupiti metar drva nego da oni dovoze stolice. Mislili su da u ih loลพiti, pa kad sam im rekla sta planiram s njima- dovezli su ih i odmahivali u nevjerici, kroz smijeh nam priฤa.
Komadi koje naฤe ne pretvaraju se odmah u nove, nekad znaju da stoje danima u radionici netaknuti i ฤekaju da prava ideja naleti. Skiciranje, obilaลพenje oko komada, gledanje u njega, pa opet skiciranje… Cijeli taj proces zna trajati danima, mjesecima. Ukoliko klijent donese svoj komad namjeลกtaja, taj proces ide mnogo brลพe i veฤ nakon nekoliko skica zna kako ลพeli da izgleda.
– Sam proces redizajna zavisi od stanja u kojem se namjeลกtaj nalazi, ali recimo proces redizajna jedne komode traje od 4-7 radnih dana. To podrazumijeva beskrajno ลกmirglanje, skidanje stare boje, popravljanje, popunjavanje neravnina kit masom, pa opet ลกmirglanje i tako u nedogled…Tek na samom kraju dolazi dio koji se zove bojenje i za koji je potrebno najmanje vremena. Onda moลพete zamisliti moj izraz lica kada mi neko kaลพe: Pa ti to samo ofarbaลก!
Najteลพi dio ovog posla predstavlja dogovor sa klijentima, jer ฤesto nisu svjesni ลกta se moลพe uraditi od tog komada, a vidjeli su neลกto ลกto im se svidjelo i ne ลพele odustati od “te” ideje.
– Iscrpljujuฤe je klijentu objasniti da “to” neลกto nije moguฤe iz razloga ลกto je na primjer boja uลกla duboko u drvo i ne moลพemo ostavljati komodu natur i samo premazati uljem. U posljednje vrijeme mi je praksa da klijenta pozovem u toku rada da vidi o ฤemu se radi i da se opet dogovorimo ลกta i kako dalje da radim. Iskreno, mnogo puta ne posluลกam klijenta, veฤ uradim po svom rizikujuฤi da sve radim ponovo, ali se do sada to joลก nije desilo. Dovoljno mi vjeruju da znaju kako ฤu pokuลกati (i uspjeti) od njihovog komada izvuฤi najbolje, istakla je.
Tim Drvoredakture je jedno vrijeme imao 4 ฤlana, tako da je Adna viลกe bila zaduลพena za koordinaciju poslova, razradu rjeลกenja, dizajniranje komada koje trenutno izraฤujemo, nabavku materijala i rad u drugoj smjeni nakon “normalnog” radnog dana u arhitektonskom birou.
– Momci koji su bili vjetar u leฤa ovoj maloj radionici su sjajni ljudi koji su dozvolili meni da svu svoju energiju usmjerim ka dizajniranju, a manje ka ลกmirglanju. Drvoredaktura sada ima nekoliko svojih proizvoda koje razraฤujemo do najsitnijeg detalja i sami izraฤujemo, pokuลกavajuฤi da mladim ljudima ponudimo originalni namjeลกtaj i uvjerimo ih da njihovi prostori mogu izgledati baลก poput onih sa Pinteresta. Bitni su ideja, dobra realizacija, par spretnih ruku i hrabrost, zakljuฤila je Adna.
foto i tekst_Ivana Belanฤiฤ



























