Galerija savremenih umjetnosti Manifesto predstavila je svoj prvi izvedeni projekt – jednodnevnu izložbu umjetnika Kemila Bektešija u nekadašnjem prostoru Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi u Centru Skenderija. Otvorenje izložbe pod nazivom Dragi Deda Mraze upriličeno je 30. 10. 2021.
Riječ je o multimedijalnom radu koji na angažiran način propituje odnos prema kulturno-umjetničkom naslijeđu, pogotovo onom savremenog datuma nastanka. Reagirajući na nekadašnju lokaciju najbogatije kolekcije radova savremene umjetnosti Ars Aevi, umjetnik zagovara revitalizaciju umjetničkih prostora i akcentira njihovu nužnost. Ova site-specific instalacija biti će otvorena za javnost samo jednu noć, što na simboličan način prikazuje nedostatak infrastrukture za razvoj savremene umjetnosti. Takvoj simbolici istovremeno doprinosi i činjenica da ovu izložbu producira galerija, koja još uvijek ne posjeduje vlastiti prostor. Galerija Manifesto koja je sa radom započela ove godine, djeluje u okviru privremenih i promjenljivih lokacija, nedopuštajući da nedostatak materijalnih mogućnosti spriječi umjetnički i kulturni angažman.
Kustosica projekta bila je Adna Muslija, a producent Benjamin Čengić. Za fotodokumentaciju zaslužna je Ajla Salkić.
Dragi Deda Mraze je mulemedijalni rad koji je nastao nakon dugogodišnjeg autorovog razmišljanja o projektu Ars Aevi. Ovaj rad na angažiran način propituje odnos nadležnih prema kulturi i umjetnosti. Takav odnos na simboličan je način predstavljen u formi Ars Aevijevih praznih sanduka za skladištenje i transport umjetničkih radova.
Prazni sanduk služi i kao upozorenje institucijama, umjetničkim institucijama, ali i građanima. Ukoliko ne budemo njegovali kulturno-umjetničko naslijeđe koje imamo, te ukoliko ne počnemo ulagati u umjetnost, sanduci bit će i ostati prazni. Pored praznog sanduka, u mračnom prostoru odjekivala je i zvučna instalacija. Šetajući ulicama Sarajeva umjetnik je započinjao sam razgovor sa slučajnim prolaznicima, postavljajući im vrlo jednostavno pitanje: Da li znate gdje se nalazi muzej savremenih umjetnosti?
– Neznanje nije ireverzibilno stanje, ali da bi došlo do promjene, potrebno ga je osvijestiti. Upravo zato intervjuišem građane, da bi smo zajedno osvijestili koleketivno stanje neznanja, koje je ipak najopasnije, ističe Bekteši.
Prostor u Centru Skenderija koji je nekada služio kao izložbeni depo Ars Aevi kolekcije, danas ima funkciju magacina. Novi izložbeni prostor u Gradskoj Vijećnici je neafirmisan, a sam njegov odabir kustoski i arhitektonski problematičan. Upravo zbog toga, oni građani, koji se s vremena na vrijeme zapitaju gdje je i šta radi savremena umjetnost, kolekciju Ars Aevi još uvijek traže na staroj adresi. Ipak, ono što pronalaze jesu odloženi novogodišnji ukrasi, lampice i božićne dekoracije. Otuda i naziv instalacije Dragi Deda Mraze, jer se institucija savremene umjetnose doima baš kao Deda Mraz. Svi znamo da on ne postoji, ali joj se i dalje nadamo.
Kemil Bekteši rođen je 1. jula 1997. u Beogradu, gdje je započeo osnovno obrazovanje i završio ga u Sarajevu. U Sarajevu je pohađao Srednju školu primijenjene umjetnosti na Odsjeku za slikarstvo u klasi prof. Nevenka Ilić Georgijević. Po završetku umjetničke škole upisuje slikarski Odsjek u klasi prof. Amera Bakšića na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Jedan semestar studija proveo je u Portugalu, gdje proučava savremenu umjetnost u klasi prof. Domingos Loureira na Akademiji u Portu. Posebnu pažnju posvećuje slikarskoj tehnologiji, pa je 2020. diplomirao pod mentorstvom likovnog tehnologa prof. Đenita Kuštrić. Proglašen je najboljim studentom Odsjeka za slikarstvo i nominovan za godišnju nagradu Alija Kučukalić. Po završetku prvog ciklusa studija, 2020. godine, upisao je master studije na Odsjeku za slikarstvo, koje završava 2021. godine. Pored slikarstva, interesuje se za savremene metode umjetničke prakse, pa svoje umjetničko stvaralaštvo opisuje kao multimedijalno. U 2020. godini postaje najmlađi finalista za nagradu ZVONO (YVAA, Young Artist Visual Award). U svom multimedijalnom pristupu u stvaralaštvu, kroz medije slikarstva, skulpture, instalacije – propituje društvenu problematiku Balkana. Aktivan je na bh. i regionalnoj sceni.