PINK MOON: Glas generacije ili jednostavan odgovor ne postoji

Na velikoj sceni Bosanskog narodnog pozoriลกta Zenica, koje veฤ‡ tradicionalno hrabo otvara prostor za relevantne savremene priฤe, 11. januara premijerno je prikazana predstava Pink Moon, praizvedba istoimenog teksta Darija Bevande.ย Autorski tim predstave, na ฤelu s rediteljem Saลกom Peลกevskim, napravio je snaลพnu predstavu koja inventivno i maลกtovito, ali i jako emotivno i duhovito reflektira bh. stvarnost, te suoฤavanje sa proลกloลกฤ‡u i sadaลกnjoลกฤ‡u.

 

Ova kombinacija je iznjedrila autentiฤan teatarski izraz koji je spojio najbolje od njihovog dosadaลกnjeg teatarskog djelovanja. Svijet ove predstve autorski su, uz Bevandu i Peลกevskog izgradili glumci: Zlatan ล koljiฤ‡ (Muha), Adis Mehanoviฤ‡ (Mara) i Benjamin Bajramoviฤ‡ (Brada), te glumica Dina Muลกanoviฤ‡ (Barbara).

 

Pink Moon, postapokaliptiฤna, postdramska rock operaย priฤa je o Mari, neostvarenom rokeru ฤije nade i planove je presjekao rat, Muhi, mladiฤ‡u koji pod utjecajem pop-rock kulture pokuลกava da pronaฤ‘e medij u kome moลพe da se izrazi, Marinoj kฤ‡eri Barbari koja kroz spremanje diplomske predstave pokuลกava da se suoฤi sa svojim porijeklom i Bradi, Muhinom starijem bratu ฤij san je da otvori vlastitu kopirnicu, te o majkama koje se ne pojavljuju na sceni, ali su itekako prisutne u priฤi.

 

U Marinom troลกnom stanu Muha zapoฤinje pisanje svog novog ostvarenja, rock opere ฤija radnja prati pobunjenika Johnnyja Tootlesa koji u postapokaliptiฤnom svijetu ลพeli da se suprotstavi vladajuฤ‡oj korporaciji. Dok Muha razvija libreto za rock operu ลพivot unutar stana i radnja koju osmiลกlja poฤinju da se isprepliฤ‡u.

 

pink moon 1

 

Kako je muziฤko djelo u samoj srลพi predstave tako je proizaลกlo i zanimljivo rjeลกenje da glavninu scenografije i rekvizite ฤine muziฤki instrumenti i dijelovi instrumenata. Kostimi uspjeลกno asociraju na one u kultnim filmovima ฤija je radnja smjeลกtena u postapokaliptiฤnu buduฤ‡nost od Blade Runnera do Mad Maxa. Svi teatarski elementi kao da dolaze iz razliฤitog vremena i stila, ali tek zajedno grade svijet koji zloslutno i gotovo proroฤanski obasjava ruลพiฤasti mjesec.

 

Glumaฤka ekipa likove igra sa iznimnom osjeฤ‡ajnoลกฤ‡u i profinjenim razumijevanjem โ€œmraฤnih stranaโ€ svojih likova. U (kvazi) dokumentaristฤnim dijelovima predstave Zlatan, Adis, Dina i Benjamin igraju kao da je priฤa njihovih likova baลก njihova priฤa. Prisustvo kamere koju unosi lik Barbare, studentice reลพije daje referencu na reality programe, te perverznu potrebu da, osim ลกto svjedoฤimo rastakanju na globalnom nivou, svjedoฤimo i intimnim raspadanjima pojedinaca. Odnosi meฤ‘u likovima se kroz predstavu usloลพnjavaju, a liฤne, unutraลกnje borbe likovi izraลพavaju kroz songove koji su dio samog teksta.

 

Iluziju o dokumentarnosti sa lakoฤ‡om glumaฤka ekipa napuลกta i prelazi u uloge ฤlanova benda VIS RADIOAKTIVNO SMETLJIล TE koji upravo ฤine njih ฤetvero. Kako muzika igra vaลพnu komponentu u predstavi, logiฤna odluka je se da upravo ansambl predstave pjeva i svira muziku za songove.

 

Naizgled spontano, a ustvari gotovo matematiฤki precizno radnja prelazi iz stvarnosti likova u fikciju Muhine rock opere i daje nam nove aspekte problema sa kojima se likovi suoฤavaju. Postdramski teatar je razbio dramsku formu, ali autori Pink Moona rastaฤu forme koje koristi taj teatar. Ne treba pomisliti da je ovo predstava samo za teatarske sladokusce. Upravo svojom autentiฤnoลกฤ‡u i slojevitoลกฤ‡u postaje predstava za razliฤite generacije i razliฤite ukuse teatarske publike.

 

PINK MOON nudi sasvim novi diskurs, daje glas generaciji koja ima malo hrabrosti da se izrazi u formi koja je sasvim autentiฤna. Podnaslov predstave Postdramska rock operaย upuฤ‡uje na nesvakidaลกnju formu. Upravo je tako sve u ovoj predstavi, nesvakidaลกnje, dok priฤa sasvim obiฤne priฤe koje moลพemo pronaฤ‡i iza svakog treฤ‡eg prozora u naลกem komลกiluku. Ova predstava je proizvod neprestanog svjedoฤenja jedne generacije raspadanju svih formi od pojedinaca, preko porodica, drลพave, ekonomije, ekologije do smisla. Tako je i osnovna, uvjetno govoreฤ‡i dramska, radnja smjeลกtena u raspadajuฤ‡i stan, a paralelna radnja rock opere na radioaktivno smetljiลกte. Ova dva svijeta se kroz cijelu predstavu isprepliฤ‡u i potvrฤ‘uju i u raspadanju grade autentiฤnu cjelinu.

 

Ono ลกto ovoj predstavi daje autentiฤnost je hrabro, gotovo drsko igranje sa savremenim referencama iz ลพivota i okruลพenja autora. PINK MOON nas brutalno sukobljava sa traumama svojih likova, a likovima daje priliku da nakon liฤne apokalipse nastave svoje ลพivote tako ลกto se suoฤavaju sa onim ลกto do tada nikada nisu izgovorili jedni drugima. Ali i publiku suoฤava sa svime onim o ฤemu se priฤa โ€œu rajiโ€, ali nikada javno. U vremenu intenzivne otuฤ‘enosti daje nam moguฤ‡nost spasenja kroz komunikaciju ฤak i onda kada ona ne vodi klasiฤnom sretnom kraju.

 

Lik predstave Muha bjesomuฤno nastoji da se izrazi traลพeฤ‡i pravu formu od sviranja u bendovima, preko niskobudลพetnog kratkog filma, do pisanja rock opere. Ekipa predstave kroz ovo djelo kao da Muhi daju odgovor da viลกe ne postoje zadate forme, da nove forme nisu ni u ruลกenju starih formi, da ne postoje pravila. Postoji samo vlastiti rakurs. Daju odgovor i drugim likovima jer svi tragaju za alternativnim modelom stabilne egzistencije, traลพe ฤvrst i jednostavan odgovor, a Pink Moon nam sugerira da takav odgovor ne postoji.

 

piลกe_Sabrina Begoviฤ‡-ฤ†oriฤ‡

Zeen is a next generation WordPress theme. Itโ€™s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.