Nakon gotovo pet godina, Toyota je obnovila Corollu Cross i ponudila je tržištu u redizajniranoj varijanti. Automobilski svijet je prve informacije dočekao u maju ove godine kad su prikazane prve fotografije na kojima se jasno vidjela razlika. U prvom trenutku smo pomislili da je u pitanju samo vizija nekog slobodnog umjetnika, ali na sreću… Nije!
Toyota Corolla Cross je inače peti karoserijski derivat moderne inkarnacije devete generacije Corolle, ali s uobičajenim varijantama sedan ili hatchback nema vizuelnih sličnosti. Cross je u današnjem obliku prvi put predstavljen 2020. godine i to prvo na Tajlandu pa na okolnim azijskim tržištima, kao veoma važnoj Toyotinoj prodajnoj regiji. Prilično je iznenadila poklonike japanskog brenda koji nakon RAV-a i Yarisa Crossa nisu očekivali Corollu u još jednom obliku. Smještena u sredinu između dva postojeća modela savršeno je popunila prostor i za sitne novce stala na upražnjeno mjesto u segmentu.
Novi izgled koji privlači poglede
Zamišljena je kao praktičnija i veća alternativa C-HR-u. Nastala je na istoj platformi TNGA-C (GA-C) kao Corolla i kao C-HR, ali se u Toyotinoj globalnoj ponudi crossovera i SUV-ova prema dimenzijama očigledno nalazi između manjeg C-HR-a i većeg RAV4. Očigledno je da je Toyota tu pronašla veliku prazninu, ne samo u ukupnoj dužini nego i u stilu, namjeni pa i kompletnom duhu čitavog modela, i jasno je da se radi o automobilu za nešto starije, praktičnije i konzervativnije kupce, nego što su oni koji su dosad preferirali C-HR.
Zanimljivo je da se Corolla Cross u BiH pojavila prije manje od tri godine i postigla vanredan uspjeh. Za sve vrijeme kupcima je isporučeno 210 primjeraka, što je jasan signal da se model veoma dobro primio i da ni za obnovljenog Crossa ne bi trebalo biti značajnijih problema. Štaviše, uvoznik za BiH najavio je još agresivniji nastup i još više primjeraka na našim cestama.
Redizajn je prije svega donio nova stilska rješenja eksterijera, dosad neuobičajena za Toyotine slične modele. Nije teško zapaziti potpuno obnovljen prednji kraj s kojeg je nestala dominantna isturena crna maska, čije je mjesto zauzela elegantna zakrivljena perforirana ploha, koja je napravljena prema uzoru na maske s električnih automobila. Time je nestala svojevrsna Toyotina vizuelna robusnost, pa je konačno u prvi plan istaknuta elegancija. Također, potpuno su nova i prednja svjetla, koja su tehnički dodatno unaprijeđena, a uz nekoliko stilskih izmjena na poklopcu prtljažnika, izmijenjena su i stražnja svjetla. Zapravo, njihova grafika i pozicije svih elemenata urađeni su u LED tehnologiji, što je u potpunom skladu s današnjim elegantnim detaljima modernih automobila. Corolla Cross je dobila i nekoliko dodatnih boja, te nekoliko dodatnih dezena felgi. Sasvim dovoljno za redizajn na pola vijeka jednog modela.
Stilski redizajn je kompletiran i s nekoliko vizuelnih unapređenja u unutrašnjosti. Prije svega tu je nanovo skrojena platforma na kojoj se nalazi sasvim nova ručica mjenjača, bežični punjač za pametni telefon, nekoliko upravljačkih tastera i jedan USB port u standardu C. Poneku novost možemo primijetiti i na oblogama vrata i na rukohvatima.
Stilska unapređenja bi se tu i završila, mada postoje i ona manje vidljiva i ona potpuno nevidljiva, koja samo doprinose udobnosti u vožnji i dodatno podižu nivo sigurnosti.
Tako ćemo iza upravljača vidjeti uobičajenu Toyotinu tablu s instrumentima koja je poboljšana novim funkcijama, ali i funkcijama koje smo nekad mogli vidjeti samo u modelima s bogatijim ili najbogatijim paketima opreme. Multimedijalni sistem je sad puno brži, a bežična veza s vanjskim uređajima u potpunosti stabilna. Time su se i sami pohvalili, mada praksa pokazuje isto. Praksa također pokazuje i puno brže punjenje bežičnog mobitela. Usput, i digitalna tabla s instrumentima dijagonale 10,5 inča i multimedijalni ekran dijagonale 12,3 inča sad su sastavni dio osnovnog paketa opreme.
Corolla Cross je i pored redizajna proporcijama i dimenzijama ostala identičana ranijoj – 446 cm dužine, 183 cm širine i 162 cm visine. Ona je povišeni dvovolumen s naznakama uobičajenih SUV-ova B segmenta. Iako joj nije ni nalik, Cross je u osnovi samo Corolla, ali spakovana tako da izgleda kao većina gradskih SUV-ova današnjice.
Svima koji su u automobilu će, doduše kao i ranije, pružiti znatno povišeniju poziciju sjedenja, bolji pregled uokolo, malo više prostora na poziciji ramena i glave i to na svim sjedištima. Ono što smo doživjeli i u modelima prije redizajna, doživjeli smo i u ovom – pozicija iza upravljača je izvrsna, ergonomično su postavljene sve komande i odličan je pogled preko velikih bočnih retrovizora. Ali, ono što baš raduje, to je prilično veliki broj konvencionalnih tastera, pa je muka pretraživanja po ekranu multimedije, i to u kritičnim trenucima vožnje, svedena na minimum. Tako se klimom upravlja preko stvarnih izdvojenih tastera, na upravljaču su također stvarni tasteri, radio se pojačava preko pravih tastera, a i grijanje sjedišta se uključuje preko velikih i vrlo robustnih stvarnih prekidača. Ne može bolje!
I kad konačno zauzmete poziciju iza upravljača, prstima pređete preko svih stvarnih prekidača i podesite sve ono važno za vožnju, definitivno možete razumjeti šta znači napredak u akustičkoj izolaciji. Toyota tvrdi da je popravila neke stvari i još malo nagurala apsorbujućeg materijala između vozačke konzole i prostora za motor. Zaista je tako! To je možda i najvažnija nova pozitivna karakteristika novog modela. Cross je natprosječno tih pa će vas nekad zaintrigirati da li radi samo električni motor ili radi i benzinski.
Hibridni pogon i dinamika
Corolla Cross je, naravno i dalje hibrid i samo se kao takav, barem na našem tržištu, može i dobiti. Ima pogon samo preko prednje osovine, a u ponudi su slabiji s 1,8-litarskim benzincem i snažniji s dvolitarskim. Uz snažniji može imati i još jedan električni motor koji u slučaju nužde okreće i stražnju osovinu.
Dvolitarski je benzinac, naravno s kompletnim električnim pogonom, bio je sastavni dio testnog primjerka. Novost je to što je ovaj pogonski sistem u odnosu na (isti) prethodni izgubio dvadesetak KS. Snagu su smanjili samo na benzinskom motoru i time ga dodatno učinili ekološki prihvatljivim. No, na dinamici nije izgubljeno gotovo ništa. Sadašnji model do 100 km/h ubrzava samo za 0,1 sekundu sporije, ali ujedno troši puno manje goriva – čak do pola litra. Toyota tvrdi i to da je unaprijeđeni hibridni sistem nove generacije za 13% efikasniji od dosadašnjeg, što opravdava manju potrošnju.
Corolla Cross je i dalje opremljena e-CVT mjenjačem, što znači da je prenos snage linearan i kontinuiran i da nikakvih posebnih trzanja u vožnji nema. Odlično se uklapa s hibridnim sistemom koji sve svoje vrline najviše pokazuje u gradskim gužvama. Kreće (gotovo) isključivo uz pomoć električnog motora, a čim ustreba u tren oka će aktivirati benzinski motor koji dalje na sebe preuzima većinu vožnje. I to je hibrid čija uigranost može donijeti istinsko zadovoljstvo u vožnji i izrazito malu potrošnju goriva, čak i manju od deklarisane. Bez ikakve posebne pažnje postigli smo prosječnu potrošnju od samo 4,4 litra benzina, u mješovitom načinu vožnje. Naravno da će u uslovima gradske vožnje trošiti manje upravo zbog čestog aktiviranja električnog motora, dok će joj neprijatelj biti vožnja autoputem, na kojem će vrlo brzo istrošiti skromni energetski potencijal baterije kapaciteta 845 Wh.
Ukupna udobnost Corolle Cross je na vrhunskom nivou. Izuzetan balans krutosti ovjesa, prečnika točkova i visine guma nisu tek tako odabrani. Corolla Cross zbog toga izuzetno dobro pegla sve neravnine, pa joj ni najlošije ceste nisu nikakav zalogaj.
Na kraju, Cross jeste gradski SUV ili crossover, ali je nastao od onih uobičajenijih Corolla, koje nisu namijenjene makadamu niti terenskim uslovima vožnje. Cross je samo malo udaljeniji od tla, ima nešto veće točkove i nešto fleksibilniji ovjes, što će joj dovoljno pomoći u savladavanju makadamskih puteva ili možda lakših terena. Toliko može, ali samo s prednjim pogonom morate biti oprezniji želite li kroz blato ili kroz dublji snijeg. Ako ništa, Toyota je u redizajniranim modelima ponudila i dodatne modove čijim će izborom možda olakšati i prolazak preko klizavijih i zahtjevnijih podloga.
Oprema – sigurnost, udobnost i stil
Toyota je Corollu Cross ponudila u tri paketa opreme, koji su redizajnom dodatno unaprijeđeni, ali je najvažnije od svega to što je cijena obnovljenog Crossa za Bosance i Hercegovce puno pristupačnija nego cijena modela od prije godinu, dvije ili tri. Tako Cross Hybrid s dvolitarskim benzincem i (srednjim) paketom opreme Style na cesti košta 72.300 KM, dok se najjeftiniji ovako motorizovani primjerci mogu kupiti po cijeni od 66.300 KM. Oni najslabiji idu već od 62.900 KM.
Već Luna paket nudi gotovo sve što vam treba: napredni sigurnosni sistemi Toyota Safety Sense, šest zračnih jastuka, kameru za vožnju unazad, 12,3-inčnu digitalnu instrument-tablu, 10,5-inčni multimedijalni ekran s navigacijom i bežičnim povezivanjem, grijana prednja sjedala i upravljač, dvozonski klima-uređaj, te praktične tastere za brzu kontrolu klime i medija. Sve to u kombinaciji s elektronskom parkirnom kočnicom i naprednim asistencijama čini vožnju sigurnom i udobnom.
S Style paketom Cross dobiva dodatni luksuz: Blind Spot Monitor, zatamnjena stražnja stakla, 18-inčne felge, dinamičke LED pokazivače smjera, Smart Entry i električno otvaranje prtljažnika, grijani upravljač i parkirne senzore s automatskim kočenjem. Dodatna Bitone boja donosi još više stila.
Ukratko, Corolla Cross sada nudi savremenu sigurnost, udobnost i praktičnost, a da se pritom i dalje osjeća jednostavno i pregledno za svakodnevnu vožnju.