Sarajevo

Sarajevo Card: Turistička kartica za jednostavniju posjetu glavnom gradu Bosne i Hercegovine

Datum objave
03/03/2022
fotografije
UN Women

Iz ljubavi i iskustva u putovanjima, ali i sa željom da na lijep način prikaže svoj rodni grad onima koji će ga posjetiti, 34-godišnja Nađa Huseinbegović pokrenula je Sarajevo Card – jedinstvenu ponudu koja olakšava i čini jednostavnim boravak turistima. Smještaj, gradski prevoz, ulaznice za muzeje, karta za žičaru i internet paket samo su dio usluga koje nudi ova kartica namijenjena posjetiocima koji bi u gradu ostali od jedne do šest noći.

Ideja se rodila prije tri godine na putovanju u Budimpeštu i Rim sa suprugom, kada je kupila karticu koja je uključivala sličan paket usluga zbog kojeg su mogli jednostavnije uživati u obilasku gradova. Pomislili su kako bi bilo dobro napraviti takvu ponudu za turiste koji posjećuju Sarajevo i omogućiti im lakši boravak, ali ih i pokušati zadržati.

 

 

– Odlučili smo napraviti platformu koja će omogućiti turistima da sve mogu uraditi od kuće, da samo dođu u Sarajevo i da uživaju. Tako je i krenulo, prisjeća se Nađa i pojašnjava kako postoji mnogo turističkih ponuda u njenom gradu, ali da se hotel i prevoz uglavnom moraju izabrati odvojeno. Sve se radi pojedinačno. Cilj Sarajevo Carda je da se sve skupi u jednu cjelinu, da turisti ne razmišljaju, da bez ikakvih problema imaju sve, ulaznice i popuste.

Sarajevo Card je jedan od 15 malih biznisa podržanih kroz projekt Ekonomsko osnaživanje žena u Bosni i Hercegovini – izgradnja boljeg koji provode Fondacija 787 i UN Women u BiH uz finansijsku podršku vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

Nakon studija žurnalistike i više od deset godina rada u medijima, medijskoj produkciji i marketingu, Nađa je sa suprugom prije šest godina otvorila turističku agenciju za daleke destinacije poput Zanzibara, Kube, Šri Lanke i Balija, a tokom pandemije – kada je turizam bio jedna od najpogođenijih privrednih grana globalno –odlučila je pokrenuti novi mali biznis koji danas vodi.

Odlučila sam da se bavim turizmom u Sarajevu, da privučem ljude, da vide  šta je Sarajevo i kako Sarajevo diše. Naše ljude tjeram da idu van BiH na putovanja, a strane turiste da dođu u Sarajevo, kaže ona.

– Nisam se baš odmah vidjela u ovom poslu, ali sad kad sam tu, kad sam počela, uvidjela sam da se sve može spojiti i napraviti dobra stvar, a cilj je jedan, a to je privući turiste i odmor u Sarajevu im učiniti posebnim.

 

Pad turizma tokom pandemije

Od početka pandemije COVID-19 prije dvije godine, turizam je jedna od najugroženijih privrednih grana u svijetu zbog ograničenja kretanja i putovanja.

Rast u sektoru turizma, prvenstveno zbog priliva stranih turista, koji je bilježen prethodnu deceniju, zaustavljen je, a sada se BiH suočava sa nizom izazova i ograničenja što ne dozvoljava veću konkurentnost na međunarodnom tržištu. Pandemija je dovela do lošijeg poslovanja privatnih turističkih subjekata i rasta nezaposlenosti u sektoru, pokazala je Analiza sektora turizma u Bosni i Hercegovini.

Podaci iz 2019. godine kažu da u BiH najčešće dolaze evropski turisti, oko 65 posto, a onda azijski, oko 30 posto. Prema broju turističkih dolazaka, među prvih deset zemalja porijekla su bili turisti iz Hrvatske, Kine, Srbije, Turske, Slovenije, Saudijske Arabije, Njemačke, Italije, Južne Koreje i Poljske. S popuštanjem mjera ograničenja kretanja nazire se povratak turista.

Analiza sektora turizma kao proizvode s velikim potencijalom za daljnji razvoj mapirala je, između ostalih, kulturni turizam, što uključuje gradski turizam i festivalski i manifestacijski turizam, banjski i planinski turizam. Ono što koči konkurentnost bh. turizma je nedovoljna podrška vlasti razvoju turizma, slaba vidljivost BiH kao turističke destinacije i loš kvalitet turističkih proizvoda, usluga i turističke infrastrukture.

 

Podrška preduzetnicama

Sarajevo Card je od osnivanja 2020. godine dobio podršku mnogih međunarodnih organizacija, uključujući i program Challenge to Change koji je uz podršku Švedske omogućio finansijsku pomoć u pokretanju i razvoju inovativnih poslovnih ideja. Ta podrška, ali i mentorska i finansijska pomoć kroz BizUp program koji provode Fondacija 787 i UN Women, uz podršku vlade Ujedinjenog Kraljevstva, za Nađu Huseinbegović je bio vjetar u leđa i priznanje da ima dobar proizvod.

Nađa Huseinbegović
Nađa Huseinbegović

– Svaki put kad neko kaže za tebe da si uradio super stvar, to je jako dobar osjećaj. Kad sam ušla u ovaj posao, skupila sam hrabrosti i samopouzdanja da se prijavim na mnoge pozive koji podržavaju poslove i projekte koje vode žene, i drago mi je što su me svaki put svi dočekali raširenih ruku, kaže ona.

Najveća vrijednost koju vidi u programu BizUp jeste razmjena iskustava sa drugim preduzetnicama i prilika da čuje sa kakvim su se izazovima susrele i kako su ih prevazišle.

Kao žena koja sam sama krenula u veliki projekt, nisam baš vjerovala da ću dobiti podršku. Tek kad sam vidjela koliko me ljudi podržavaju, onda sam još više počela vjerovati u to da ću uspjeti. Dobila sam samopouzdanje i ubijeđena sam da će sve biti dobro.

 

Promocija SarajevoCarda

Od početka ove godine javnosti je dostupna web stranica SarajevoCard.ba i u toku je osmišljavanje i realizacija promocije cijelog projekta. Kroz podršku BizUpa, Nađa trenutno ima priliku kroz različite radionice saznati više o tome kako se pozicionirati na internetu i u digitalnim medijima i kako primijeniti digitalni marketing u promociji svog proizvoda. Finansijsku podršku će također iskoristiti za promociju i organizaciju događaja uz angažovanje influencera koji se bavi promocijom turizma na društvenim mrežama. Ono što je trenutno najviše raduje je prilika da među privrednicima iz Bosne i Hercegovine, kao dio zvanične bh. delegacije, posjeti Expo sajam u Dubaiju, između 23. i 28. marta.

Ovaj članak je nastao u okviru projekta „Ekonomsko osnaživanje žena u Bosni i Hercegovini – izgradnja boljeg“ kojeg provodi UN Women u BiH uz finansijsku podršku vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Robertu De Niru uručeno Počasno Srce Sarajeva za životno djelo