Crveni tepih je uveliko zavijen, utisci sa Festivala se prepričavaju, svi filmovi su pogledani, nagrade su dodijeljene, i sada već, vjerujemo, počinju pripreme za sljedeće, 31. izdanje. Ipak, stvari nisu baš sasvim gotove jer mi još uvijek nismo pomenuli sve što nam je oku prijalo, a ni ono što definitivno nije. Tako da – izvolite. Četvrti i finalni dio serijala Šta nam se svidjelo na crvenom tepihu 30. Sarajevo Film Festivala je pred vama, nadam se da ćete uživati. Ukoliko ste možda propustili prethodna tri, klik na linkove i čitajte – prvi dio, drugi dio, treći dio.
Od svega što su nam posljednje tri večeri festivala ponudile, u ovom tekstu sam zapravo izdvojila sve ono čega smatram da je trebalo biti više tokom svih večeri. Zamislite slobodno da sam ovom prilikom ja kustos, pa zatim sami procijenite kako vam se dopada moja izložba.
Bajkoviti crossover: Upoznavanje Pepeljuge i Trnove Ružice
Sarah Čerkez i Emina Ganić crvenim tepihom ispričale su bajku o Pepeljuzi i Trnovoj Ružici, u nekoj modernoj crossover epizodi. Bez mnogo filozofiranja po pitanju ova dva outfita, mislim da je sasvim logično zašto ovako nešto treba da se nađe u izboru najljepših izgleda na bilo kom crvenom tepihu. Počevši od kraljevski plave haljine koju nosi Sarah, a koju potpisuje Amira Pertesi, sa ogromnim rukavima i specifičnim izrezom, te visokim šlicem koji svi zajedno otkrivaju, odnosno pokrivaju sve što treba, ovdje vidimo i minimalna šminku, izražen dekolte, skromni detalji u vidu naušnica i cipele (rekla bih da je Manolo u pitanju, ili neko ko je istim bio ekstremno inspirisan) koje iako su šljokičave i imaju veliku šnalu sa štrasom, ipak ne odvlače od jednostavnog glamura haljine koja je apsolutni fokus – dakle, sve je kako treba.
Sa druge strane Emina nosi komplet Kaftan studija koji smo imali priliku vidjeti na crvenom tepihu više puta, i do sada im čini mi se ništa nismo zamjerili. Da budem iskrena i krajnje subjektivna, ja sam sklona kombinacijama koje podrazumijevaju suknju i top, prije nego bilo šta drugo. Možda je to stravičan utjecaj koji je Kim Kardashian imala na mene u adolescentskom dobu, a možda je preferenca koju sam izgradila sama – možda nikad nećemo saznati. Elem, postoji jedna stvar koju bih eventualno mogla zamjeriti a to je kombinacija boja, roza suknja, u ovoj nijansi i ovom materijalu ima tendenciju da bude previše nježna za crnu. U ovom slučaju, moram priznati da mi ne para oko toliko, ali bih svakako daleko više voljela da sam top i mašne na suknji vidjela u nekoj drugoj varijanti. Osim toga, kroj, frizura, šminka, sve je perfektno.
Baletska gracioznost božanstvene Helene Vuković
Još jedan u nizu onih lookova koje ne treba puno opisivati riječima jer govore za sebe. Predivna Helena Vuković u haljini Belme Tvico, kratko i jasno – savršen spoj bijele i crne koje zajedno pričaju priču o čistoći mjesečine, mistici sumraka i vječitoj eleganciji sa kojom teško da ikada može da se pogriješi.
Maja Čengić: Blush Elegance
Još jedno izdanje Maje Čengić, koja također nosi Belma Tvico haljinu. Suštinski, izbor ovdje nema toliko veze sa dizajnom haljine, već sa time u čemu Maja izgleda najprirodnije i najbliže sebi. Ona je zapravo tokom svake večeri iznijela izuzetno kvalitetne komade, diskutabilno međutim da li je te komade nosila ona, ili su oni nosili nju, no o tome u drugom tekstu. Ova haljina je neosporivo lijepa, cjelokupan kolorit odgovara Majinom tenu, i ona izgleda predivno, ali ono što je najznačajnije u ovom slučaju je način na koji ona zrači – kao da joj je udobno, kao da joj je prijatno, kao da je u svojoj koži.
Noir Drama
Marija Hudolin u Amira Pertesi kreaciji je zapravo ono što bih za sebe izabrala ako bih išla u pravcu beskompromisne klasike. Iako ja nisam neka žena od crnog, niti nužno često odlazim u tom pravcu, materijal od kog je haljina sašivena ima teksturu i šaru, pa bi to zapravo bio odličan kompromis za one kojima je (kao i meni u krajnjoj liniji) crno isto što i mrzjelo me je da se potrudim. Osim toga, haljina je savršeno sašivena, a kroj je posebna poslastica cijele priče jer nasuprot klasičnom princeza obliku koji siječe gornji dio u struku i odatle se širi, on u ovom slučaju ide niže, do ispod kukova i tako također naglašava sve ljepote ženske figure, bez da kombinacija struk – kuk budu izbačeni iz kombinacije. Zauvijek sam ljubiteljica zlatne prije nego srebrne, pa je i u ovom slučaju to veliki plus sa moje strane.
Alisa Čajić i Plusminus Fashion: Azurni snovi
Mlada i ekscentrična Alisa još jednom je donijela outfit koji je drugačiji od svega drugog što smo vidjeli na crvenom tepihu, a nešto što istovremeno savršeno poštuje sam događaj and the fashion of it all. Pantalone, tunika, gola leđa, bijela podloga, plavi pattern i plavi detalji – gledam ovo i želim kupiti avionsku kartu za Grčku. Elem, ono što se meni posebno dopada jeste uvijek zabavan futuristički nakit, makeup i frizura koji su beskrajno autentični i upadljivi, ali ne na pogrešan način. Ovaj cijeli look je jako lako mogao da ode u pravcu zlatnih detalja, uvijene kose, preplanulog tena, neutralne šminke, što bi najblaže rečeno bilo predvidivo. Ovako smo dobili novu dimenziju nečega što bi u pogrešnim rukama bilo previše basic, sa neiskorištenim potencijalom da bude sjajno. Ovdje je potencijal svakako iskorišten. S druge strane, kakva propuštena prilika da se vratim svojoj umišljenoj ulozi i kažem – It’s not blue, it’s cerulian … biće prilike, biće prilike.
Ebony & Ivory žiri
Žiri Takmičarskog programa 30. Sarajevo Film Festivala koji čine reditelj i scenarist Paul Schrader, glumac Sebastian Cavazza, rediteljica, scenaristica i montažerka Una Gunjak, reditelj i scenarist Juho Kuosmanen te glumica i producentica Noomi Rapace bio je kratko i jasno savršeno stilizovan, i hvala im na tome. Sa predstavnicama žirija se zadržavamo u bajkovitoj naraciji sa kojom sam i počela ovaj tekst, pa neka u ovoj, mojoj verziji, Una i Noomi budu fairy godmothers.
I rustična elegancija i noir allure
Odmah na početku slijedi ograda – ja mnogo volim Seku Aleksić. Eto, rekla sam. Zapravo, mislim da je glede modnih izbora ona u principu često pravila jako jako dobre izbore, i to uglavnom ispred našeg vremena ili u skladu sa najvrelijim trendovima sada. Crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala ona je prošetala sa šminkerom Adijem Hasićem, i sve što ja vidim na njih dvoje mi se nevjerovatno dopada (osim patika, ja vas molim da ne nosite patike na crveni tepih, apelujem).
Ono što mi se zapravo posebno dopada jeste kombinacija braon – crno koju Seka nosi. Istovremeno nam daje toplinu i odsječnost i dominantnost na jedan prijatan i neupadljiv način. Zapravo sve je neutralno, i šminka, i kolorit, i nokti, i kosa, ali je istovremeno sve u centru pažnje. Adi nosi kreaciju Sekinog modnog brenda Second Skin 555 koja se meni ekstremno dopada – mislim da vam je jasno da ja samo neizmjerno volim kada se sija. Nije mi pretjerano jasan moment sunčanih naočara, no u redu, i ono što bih definitivno zamijenila jesu patike. Ali ove pantalone, kombatica, majica, sve vreme imam utisak da je too much i not enough i uživam u svakoj sekundi.
Onyx Glamour and Power: Sofio Chincharauli i Elene Tavadze
Opet crno, iliti crno za kraj. Nasuprot svojim namćorskim tendencijama, nahvalila sam tokom sedam crvenih tepiha čini mi se milion crnih outfita (pored namćorstva, sklona sam i hiperbolama). Elem Sofio i Elene u situaciji all black everything koja mi se dopada. Sa jedne strane imamo Sofio koja je vrlo pop punk sa svojim vojničkim čizmama i kombinezonom koji je cijeli u svjetlucavim krljuštima, te u prsluku koji je istovremeno treutno vrlo in, ali i vrlo nostalgičan, i kao potpuni šlag na tortu – čipkani čoker. Sa druge strane tu je Elene, također u crnom kombinezonu, međutim daleko nježnije stilizovana sa klasičnim crnim sandalama, nanizanim dukatima koji su zapravo jedini, pa samim tim i glavni aksesoar. U oba slučaja sa vrlo nežnom šminkom, ali izrazito dominantnim crvenim karminom – sve je excellente. (pročitajte ovo pretenciozno, francuski).