Haris Čaušević: Sreća favorizuje spremne

[ssba]
February 5th, 2016

Nove ideje i poslovne poduhvate većina želi da realizuje u nekoj boljoj i perspektivnijoj zemlji na primjer Švicarskoj, radije nego u Bosni i Hercegovini. Tog mišljenja nije Haris Čaušević, CEO i osnivač kompanije OUTSOURCED koja je nedavno počela s radom u Bosni i Hercegovini. OUTSOURCED je kompanija koja nudi spektar različitih usluga koje njihovim klijentima omogućavaju lakše i efikasnije poslovanje. Dizajn, marketing, development su njihovo područje djelovanja.

 

 

 

Od profesionalnog tenisera do uspješnog poslovnog čovjeka, kako je došlo do tog prijelaza?

- Da, istina je da sam se skoro polovinu svog života profesionalno bavio tenisom. To me naučilo stvarima koje sam kasnije primjenjivao u poslu a to je rad, disciplina i upornost. No, to nije dovoljno, potreban je još jedan „sastojak“, a to je vizija, ideja. Da bi postigao uspjeh moraš jasno taj uspjeh vidjeti. Rezultati možda neće biti vidljivi odmah ali će doći.

 

 

Američka, pa bosanska adresa stanovanja, danas je to obično obrnuto…

- Nije odmah bila američka. Rat i tenis su me prvo odveli u Hrvatsku, Tursku, Njemačku, pa tek onda u Ameriku. Dobra stvar ovih selidbi je da savršeno naučiš dvije stvari – brzo snalaženje i još brže učenje jezika. U Americi sam završio UMD i zaposlio se u svjetskoj firmi sa na, što bi mnogi okarakterisali, dobroj poziciji. Nakon ovoga ljudi me obično pitaju A, zašto si se onda vratio? Jesi li siguran da je ovo pravo mjesto za život?

 

 

Da, zaista zašto ste se vratili?

- Ma koliko ovo zvučalo kao kliše, vratio sam se jer nema ljepšeg i perspektivnijeg mjesta na svijetu. Nema boljeg mjesta na svijetu za život i rad. Pogledajte na primjer, Sarajevo. Na pola sata vožnje od centra grada su planine, brda, zelenilo, priroda, izletišta, vrela rijeka. Za 4 do 5 sati ste na obali mora. U Americi, samo do posla put traje 2 sata. Smatram da je Bosna i Hercegovina, itekako perspektivna zemlja za život i da je jedino potrebno stvoriti dobru poslovnu priliku za ljude, a to je ono što ja s OUTSOURCEDom želim.

 

 

Kako biste opisali OUTSOURCED?

- OUTSOURCED je bosanskohercegovačka kompanija koja „izvozi pamet ali ne ljude“(smijeh). Nudimo spektar različitih usluga – od marketinških do dizajnerskih rješenja i okrenuti smo inostranom tržištu. Cilj je da svjetske projekte i poslove rade ljudi iz Bosne i Hercegovine, da budu u toku s svjetskim trendovima i znanjima branše, a da to sve rade iz svoje domovine, bez da odlaze.

 

 

Kako je to dobro za ljude u BiH?

- Svjesni smo činjenice da mnogo mladih ali i dosta, uslovno rečeno „starijih“ edukovanih, izgrađenih stručnjaka odlazi iz Bosne i Hercegovine, prvenstveno sa jednim ciljem – da zarade novac i steknu iskustvo, za šta ovdje nemaju mnogo prilika. Moja ideja je da radeći u OUTSOURCEDU ljudi ostanu u BiH, ali da svoj rad plasiraju na strano tržište. Na taj način, kvalitetan kadar ostaje u BiH, ljudima se pruža prilika da se grade i izgrađuju u svojoj profesiji. Smatram da ovaj način poslovanja podržava lokalnu ekonomiju,i donosi nam prosperitet i bolje sutra.

 

 

 

Zvuči idealno, ali stvarnost u Bosni i Hercegovini je ipak malo drugačija….

- Da, svjestan sam da je stvarnost u Bosni i Hercegovini za mnoge siva, ali ja je vidim kao perspektivnu. Ljudi nisu svjesni možda toga, ali oni su ti koji imaju najveću moć i koji svakodnevno svojim postupcima (ne)podstiču promjene. Smatram da rješenje ekonomskog sivila leži u motu podržimo domaće. Onog trenutka kada se podigne svijest građana o presudnoj važnosti podržavanja domaćih prozvoda, proizvodnje, potencijala, tada će sivilo postati svjetlije.Tu odluku svako od nas donosi svaki dan. Prvi korak promjene je vlastiti primjer. Uspijete li, nadalje, promjeniti mišljenje još jedne osobe a ta jedna promjeni mišljenje još jedne, a ta jedna još dvije… vrlo brzo će se podstaći akcija kritične mase koja mijenja upravo to sivilo o kojem pričamo. Konkretno, ovim načinom djelovanja, novac ostaje u BiH. Ukoliko podržite na primjer jedan domaći proizvod, vi podržavate lančano sve vezano za taj proizvod – fabrike,saradnike, zaposlenike, koji trošeći zarađeni novac opet na domaćem tržištu, direktno utiču na razvoj ostalih domaćih firmi. Jednostavnije rečeno – svima dobro. Tom svakodnevnom odlukom mi biramo da li ćemo novac „poslati“ van BiH ili će ostati na kraju lanca opet nama. Mi smo ti koji (ne)odlučuju šta će kupiti, šta će podržati.

 

haris fbl 1

 

U teoriji ta ideja zvuči odlično, ali kako je primjeniti praktično?

- Vrlo jednostavno, odluka je na nama. Ono što je najbitnije je podići svijest građana o bitnosti akcije koju mogu odmah uraditi za svoje i naše bolje sutra. Jednom kad se ta svijest promjeni, ostalo je vrlo lako. Moto podržavanja domaćih proizvoda nije novitet – to je model koji primjenjuje danas skoro svaka ekonomski jaka i stabilna država. Podržati domaće odnosi se na apsolutno svaki aspekt bh. proizvoda. Od domaće hrane na tržnici do domaćih recimo modnih brendova. Ponavaljam, Bosna i Hercegovina ima mnogo potencijala, mislim da je konačno vrijeme da taj potencijal bude iskorišten.

 

Da li vjerujete da će OUTSOURCED biti uspješan?

- Apsolutno sam uvjeren u to. Isto tako smatram da taj uspjeh neće biti samo moj i uspjeh moje kompanije, nego i stimulant bh ekonomije. Da li zbog nezadovoljstva, opće apatičnosti mladi ljudi, njih posebno naglašavam jer su oni budućnost, ne žele da rade, ili odmah nakon fakulteta žele brzu zaradu i rukovodeće mjesto. Takve opcije su nerealne.OUTSOURCED se gradi na ideji šanse.

 

 

Koja je ideja OUTSOURCED-a?

- Ideja je dati priliku ljudima koji nemaju prethodno iskustvo, da pokažu svoje sposobnosti i da na osnovu njih i svog rada napreduju. Poenta je pokazati ljudima da posao može biti zabavan i da čovjeka ispuni. Jednostavnije rečeno, poenta je da ljudi budu zadovoljni, a samim tim poboljšaće se njihov kvalitet života, ličnog života. Ne želim da budu robovi svog posla nego da imaju vremena i za sebe. Meni je jako važno vrijeme sa mojim roditeljima, sestrama, i mojom petogodišnjom kćerkicom, Emom. Svi ovi principi o kojima pričamo koje primjenjujem u poslu, su i humanistički principi. Krajnje je vrijeme da prestanemo biti sebični i okrivljavati druge za probleme u kojima se nalazimo. Ako zajedno radimo i pomažemo ljudima oko sebe, samim tim i sebi, postići ćemo uspjeh ali ćemo postići i nešto mnogo vrijednije – podići ćemo nivo humanosti. Te vrijednosti želim da prenesem na Emu, ponovo se vraćam na rečeno – vlastitim primjerom.

 

 

Znači li to da niste strog šef i otac?

- Zavisi… šta smatrate strogim? (smijeh). Za „šefovanje“ ipak ćete morati upitati osobe s kojima radim. U onoj najbitnijoj ulozi, ulozi oca, smatram da sam fer, i mislilm da smo najbolji prijatelji.

 

 

Kad smo kod „vremena za sebe“, imate zanimljiv hobi…

-Da, moj ćeif su stara auta, tačnije restauracija istih. Veliki sam ljubitelj oldtimera i pričinjava mi ogromno zadovoljstvo kad nečemu otpisanom mogu vratiti stari sjaj. Mada ponekad ne zadržim auto koja završim. Prijatelji mi onda kažu da imam rezervat za auta. Nakon što ga dovedem u prvobitno stanje, pustim ga ponovo u „divljinu“. Trenutno radimo na Mercedesu Unimog iz 1963, BMW E21 iz 1983 i Oldsmobile Cutlass iz 1985. godine. Moj najvjerniji i najbolji pomoćnik je moja Ema. Ona je moja inspiracija za svaki poduhvat. Zbog nje težim biti bolji čovjek. To vrijeme zajedničkog „oživljavanja“ je najvrijednije što posjedujem.

 

 

Kakvi ste privatno?

- Radoznao i ponekad pomalo ters (smijeh). Volim da istražujem. Jedno od najvećih bogatstava čovjeka je znanje i iskustvo. Čovjek treba ulagati u sebe i graditi svoje „bogatstvo“. Nedavno sam uzeo časove letenja. Volio bih u budućnosti ronilačkoj dodati i pilotsku dozvolu.

 

Hoćete li mi za kraj otkriti svoju tajnu formulu uspjeha?

- Sreća favorizuje spremne.

 

 

Razgovarala_Ivana Belančić

Foto_Ivana Belančić  




Najčitanije

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More







FBL | MACCHIATO | MODA | LJEPOTA | LIFESTYLE | ART ATTACK | ZDRAV ŽIVOT | GEEKOLOGIE | COMMUNITY | ADRESAR

MARKETING | KONTAKT | IMPRESSUM

© 2013 - Sva prava zadržana - Fashion, Beauty, Love. Design by White Rabbit team