Posjetili smo mYSLm: Putovanje u srce inspiracije Yvesa Sainta Laurenta

[ssba]
November 28th, 2019

‘In Morocco, I realised that the range of colours I use was that of the zelliges, zouacs, djellabas and caftans. The boldness seen since then in my work, I owe to this country, to its forceful harmonies, to its audacious combinations, to the fervour of its creativity. This culture became mine, but I wasn’t satisfied with absorbing it; I took, transformed and adapted it,’ YVES SAINT LAURENT, 1983.

 

Yves Saint Laurent, Dar El Hanch © Pierre Bergé

Yves Saint Laurent, Dar El Hanch © Pierre Bergé

 

Yves Saint Laurent © Pierre Bergé

Yves Saint Laurent © Pierre Bergé

 

Prvi dan kad sam prolazila pored muzeja, nisam željela ulaziti, bila je neviđena gužva i bilo mi je mrsko čekati u redu za još jedno ‘klasično’ turističko mjesto, međutim, nakon Fesa, Chefchaouena i Casablanke imala sam još jedan dan u Marakešu, ipak sam odlučila da posjetim muzej. Onog momenta kad sam zakoračila u zgradu i kad su mi pred očima bljesnule modne kombinacije iz kojih je ‘vrištao’ Maroko, njegova buka sa ulica, miris začina, hrane, boja nara, planine Atlas i vodopada Ouzoud, shvatila sam šta je zapravo značilo kad je Yves Saint Lurent rekao da ga je Maroko naučio bojama.

 

Muzej YVES SAINT LAURENT Marrakech (mYSLm), smješten u Rue Yves Saint Laurent, otvorio je svoja vrata javnosti 19. oktobra 2017. Posvećen je djelu velikog modnog dizajnera i sadrži dio zbirke koja pripada Fondaciji Pierre Bergé – Yves Saint Laurent. Inače, zbirka je smještena u Parizu u ulici 5 Avenue Marceau, a uključuje 5.000 odjevnih predmeta i 15.000 modnih dodataka visoke mode, kao i desetine hiljada crteža. Četrdeset godina Laurentove karijere je izloženo u sklopu muzeja tik do jednako impozantnog Le Jardin Majorelle, Berberskog muzeja i dizajnerove privatne vile.

 

© Fondation Jardin Majorelle, Adnane Zemmama

© Fondation Jardin Majorelle, Adnane Zemmama

© Fondation Jardin Majorelle, Adnane Zemmama 1

© Fondation Jardin Majorelle, Adnane Zemmama 1

U čast velikom dizajneru, ideja za muzej je bila ideja Pierrea Bergéa, Laurentovog poslovnog i životnog partnera koji je preminuo samo mjesec dana prije otvaranja muzeja. Bili smo u Marakešu, posjetili muzej i uživali u božanstvenim komadima. Posjeta je započela u magičnom vrtu Le Jardin Majorelle, preselila se u Berberski muzej i nastavila u muzeju posvećenom veličanstvenom courtieru.

 

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

Yves Saint Laurent bi svake godine 1.12. i 1.6. putovao u Marakeš na dvije sedmice kako bi dizajnirao haute couture kolekcije. Maroko, zemlja koju je prvi put posjetio 1966, imala je veliki utjecaj na njegov rad, posebno na boje, kao i njegova zamišljena putovanja u Japan, Indiju, Rusiju, Kinu i Španiju.

 

- Kada je 1966. godine Yves Saint Laurent prvi put otkrio Marakeš, toliko je bio dirnut, da je odmah kupio kuću i redovno mu se vraćao. Bilo je sasvim prirodno, pedeset godina kasnije, izgraditi muzej posvećen njegovom djelu, a koje je bilo nadahnuto ovom zemljom, rekao je PIERRE BERGÉ.

 

Pierre Bergé et Yves Saint Laurent © DR

Pierre Bergé et Yves Saint Laurent © DR

 

Više od muzeja, mYSLm, prostire se na 4.000 m², a sadrži stalni izložbeni prostor površine 400 m² koji je dizajnirao Christophe Martin, istraživačku biblioteku sa više od 5.000 svezaka, auditorijum sa 150 mjesta i kafić s knjižarama i terasama. Muzej je osmislio Studio KO, arhitektonski tim, koji čine Olivier Marty i Karl Fournier, dva mlada arhitekta dizajnirali su brojne projekte u Maroku, Evropi i Sjedinjenim Državama.

 

Cigle na vanjskom dijelu zgrade složene su tako da podsjećaju na čipkasti pokrivač, a unutrašnjost zgrade je radikalno različita, baršunasta, glatka i sjajna. Izgradnju zgrade preuzela je marokanska firma Bymaro, koja se bavila svim aspektima projekta i rukovodila raznim dobavljačima, poštujući detaljne tehničke uslove za očuvanje kolekcije.

 

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Grafičkim identitetom muzeja upravljao je Philippe Apeloig, koji je 2010. dizajnirao
poster za retrospektivu Yves Saint Laurent u Petit Palaisu u Parizu. Logo muzeja odražava savremenu zgradu i referira se na slikara Mondrijana i Maroko, dva važna faktora koja su utjecala na rad ovog velikog dizajnera.

 

predvorje muzeja,  Oiseau Sénoufo © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

predvorje muzeja, Oiseau Sénoufo © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Muzej je više od same retrospektive bitnih komada Yvesa Saint Laurenta, izložba nisu samo the pea kaput, Mondrian haljina, ‘le smoking’ i safari jakna, izložba je putovanje u srce inspiracije Yvesa Saint Laurena.

 

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Pedesetak odabranih, rijetko viđanih u javnosti, komada iz kolekcije predstavljeni su kroz teme drage dizajneru – masculine-feminine, Afrika i Maroko, zamišljena putovanja, vrtovi i umjetnost – pružajući originalnu interpretaciju dizajnerovog rada. Muzejski dizajner Christophe Martin postavio je komade na crnoj, minimalističkoj podlozi i povremeno se komadi izmjenjuju kako bi se iznova oživljavala izložba. Odjeća je prikazana uz audio-vizuelne elemente, skice, fotografije i muziku, koji nas pozivaju u magični svijet dizajnera.

 

 

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 « Le cabinet de curiosités » © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

U predvorju istaknuti su radovi koje je YSL radio za pozorište, balet, kabare i kino. Od početka pedesetih godina pa sve do kraja njegove karijere dizajner je ostavio dubok trag na na pozornici i ekranu, o čemu svjedoče brojne skice, crteži i fotografije kostima koje je dizajnirao. Radio je zajedno sa Rolandom Petitom, Claudom Régyjem, Jean-Louisom Barraultom, Luisom Buñuelom i Françoisom Truffautom. Njegove kostime nosili su Jean Marais, Zizi Jeanmaire, Arletty, Jeanne Moreau, Isabelle Adjani i Catherine Deneuve, koja će mu kasnije postati jedna od najbližih prijateljica.

 

ulaz u galeriju fotografija © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

ulaz u galeriju fotografija © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Na drugom spratu muzeja nalazi se izuzetna kolekcija rijetkih knjiga, neke datiraju i iz 17. vijeka, knjige su o Maroku, historiji Kraljevstva, književnosti i tradicionalnim umjetnostima. Zbirka biblioteke uključuje mnogo svezaka o umjetnosti, modi, arhitekturi, botanici, materijalnoj i nematerijalnoj baštini Maroka, kao i brojnu svjetsku literaturu. Biblioteka posjeduje važnu zbirku djela o Berberima. Ove studje, bilo da su etnološke, historijske, antropološke, jezičke ili sociološke, objavljivane su od početka 20. vijeka i daju neprocjenjiv uvid prilikom katalogiziranja zbirke Berberskog muzeja. Bibiloteka je zapravo jedan od ključnih instrumenata u razvijanju partnerstva s marokanskim univerzitetima i kulturnim institucijama.

 

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

© Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Dvorana koja se koristi za privremene izložbe zamišljena je kao kulturni i umjetnički prostor u skladu s međunarodnim muzejskim standardima. Mi smo imali sreću vidjeti retrospektivnu izložbu Jacquesa Azeme, francuskog slikara, koji je Marakeš učinio svojim domom 1930. godine. Prvo je bio profesor slikanja u Marakešu, a kasnije je predavao na Akademiji lijepih umjetnosti u Kazablanki.

 

 

U sklopu muzeja nalazi se i THE PIERRE BERGÉ AUDITORIUM opremljen naprednom tehnologijom ispunjenje je svih želja.

 

Auditorium, Fondacija Jardin Majorelle © Nicolas Mathéus

Auditorium, Fondacija Jardin Majorelle © Nicolas Mathéus

 

 

Knjižara muzeja bila je inspirisana prvim ready-to-wear butikom, Saint Laurent rive gauche. U sptemebru 1966. Saint Laurent je postao prvi couturier koji je otvorio ready-to-wear butik pod svojim imenom. Umjesto da ready-to-wear bude jeftinija verzija houte couture kolekcija, on je kreirao totalno odvojenu kolekciju i tretirao je s jednakom pažnjom kao i couture. Bila je to linija industrijski, masovno proizvedene dizajnerske odjeće, koja je bila dostupna u istoimenom lancu prodavaonica. Popularizirajući na taj način ready-to-wear, pridonio je demokratiziranju mode, koja je postajala dostupnija širem krugu potrošača. Dizajner je odabrao arhitekticu Isabelle Hebey za dizajn butika. Muzejska knjižara je reinterpretacija njenog dizajna.

 

terasa cafea 'Le Studio' © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

terasa cafea ‘Le Studio’ © Fondation Jardin Majorelle / Photo Nicolas Mathéus

 

Muzej u Parizu i muzej u Marakešu, privlače brojne ljubitelje mode i umjetnosti, koji žele otkriti revolucionarno modno djelo Yvesa Saint Laurenta i njegov značaj za historiju 20. vijeka. Uz divni Le Jardin Majorelle, Musée Yves Saint Laurent Marrakech je svakako obavezna posjeta na putovanju po Maroku.

 

tekst_Besima Svraka

fotografije_© Fondation Jardin Majorelle

 

 




Najčitanije

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More







FBL | MACCHIATO | MODA | LJEPOTA | LIFESTYLE | ART ATTACK | ZDRAV ŽIVOT | GEEKOLOGIE | COMMUNITY | ADRESAR

MARKETING | KONTAKT | IMPRESSUM

© 2013 - Sva prava zadržana - Fashion, Beauty, Love. Design by White Rabbit team