Duh novih početaka kruži betonskim sivilom post-tranzicije u trenutku kada su maske, i doslovno i simbolički, pale. Iznevjerena očekivanja se već neko vrijeme kodiraju u algoritam ‘nove normalnosti’ kao aksiom, reflektujući poraze prošlih dekada na nove naraštaje kao zasljepljujuće svjetlo na horizontu. Ono što nam je ostalo je otuđenost, atomiziranost, nemogućnost projekcije individue u društvenom okruženju, sputanost, strah… Jedinstvena vizija napretka, singularni modernizam, danas je razbijen u krhotine poput starinskog živinog termometra. Pa ipak kreativnost se, poput malih kapljica žive, okuplja. Boris Štapić / Altergeist manifest
Ilustrator Enis Čišić je želio spojiti umjetnike i umjetnice čiji uspjeh je uglavnom individualan, sa ciljem da pokrene projekat u kojem bi svi zajedno učestvovali u procesu kreiranja audio vizuelnog sadržaja. Enisa je privukla energija nekoliko kreativaca i njihova strast za onim čime se bave. Tako je nastao projekt Altergeist Collective.
– Mi želimo govoriti jezikom zajedničkog iskustva, ne želimo se natjecati već sarađivati, želja nam je naglasiti kreativne procese unutar kolektiva, ciji rezultat je izvan tržišnih i menadžerskih ‘komandi’, kaže nam Enis Čišić.
Prvi krug Altergeist projekta čini pet kratkih videa sastavljenih od audio vizuelnih fragmenata koji će biti rezultat saradnje različitih autora i autorica pod jednim zajedničkim konceptom. Video radovi su opisom najbliži modnom editorijalu i predstavljaju 5 domaćih modnih brendova.
– Proces rada na jednom kratkom videu obuhvata sve pre-produkcijske i produkcijske faze kreiranja, od pisanja scenarija, crtanja storyboard i koncept arta, do 3D modelovanja, animacije i kompoziting procesa u kojem se sav sadržaj kako snimani tako i digitalni spaja u jednu cjelinu. Dok su svi autori koji učestvuju formirani kreativci sa svojim već specifičnim stilom, ovaj projekt svima daje dovoljno prostora da se izraze u drugačijem okruženju. Ono što ih povezuje je moja art direkcija kao i tema i motivi, u ovom slučaju pitanje identiteta te procesi metamorfoze, ističe Enis.
U prvom videu pratimo figuru koja upravo prolazi takav proces, ona se transformiše iz prazne ljušture u reflektivnu formu te završava sa likom djevojke koju igra mlada zvijezda hip-hop scene Macha Ravel. Macha nosi kreaciju modnog dizajnera Marka Fehera, čija reflektivna površina jakne i haljine čini jak kontrast sjajne površine i patiniranih desaturiranih betonskih površina urbanog prostora.
Video je snimao Mario Ilić, materijal je montiran sa kompjuterski generisanim modelima, dok su pojedini kadrovi kreirani u 3D prostoru što je uveliko dalo upečatljivi potpis ovog rada. U produkciji ovog videa je učestvovao i Irnes Čavkić, FX umjetnik koji trenuto radi u jednom od većih studija za specijalne efekte Framestore. Irnes je radio vizualne efekte na filmovima kao sto su Godzila vs Kong, Army of the dead. Muziku i zvuk potpisuje Tiho Radić (Helem Nejse), kolor korekciju Boris Andrejević. Enes Huseinčehajić je autor logotipa, te Boris Štapić, ilustrator i grafički dizajner koji za ovaj projekt potpisuje manifest Altergeist Kolektiva.
– Projekt za sada promovira umjetnike i umjetnice na društvenim mrežama za šta je uveliko zadužena Asja Faladžić, međutim mi imamo plan da nakon završetka prvog ciklusa predstavimo radove i u nekom galerijskom prostoru zajedno sa video instalacijama, printanim materijalima kao i predmetima koji su kreirani isključivo za Altergeist projekt, kaže Enis.
Slijedeći video rad će snimati mlada fotografkinja i dizajnerka Ajla Salkić za poznati sarajevski brend nakita, a premijera videa se očekuje u prvoj polovini slijedećeg mjeseca.