Ovaj potez je korak dalje u ispunjavanju globalne Coca-Coline vizije za Svijet bez otpada, kojom se kompanija obavezala da ฤe do 2030. prikupiti po jednu bocu ili limenku za svaku koju stavi na trลพiลกte. Prototip nove papirne boce razvijen je kroz partnerstvo nauฤnika u Laboratoriji za istraลพivanje i razvoj Coca-Cole u Briselu i firme The Paper Bottle Company (Paboco).
Tehnologija koju je razvio Paboco kreirana je da proizvodi boce koje se mogu 100% reciklirati, a izraฤene su od drveta iz odrลพivih izvora sa barijerom od biobaznog materijala koji je otporan na teฤnost, CO2 i vazduh. Ove boce su prikladna ambalaลพa za proizvode u teฤnom stanju, naprimjer gazirana i negazira piฤa, kozmetiฤke proizvode i joลก mnogo toga. Trenutni prototip sastoji se od papirnog omotaฤa sa plastiฤnom unutraลกnjim slojem i poklopcem koji se moลพe reciklirati u zemljama gdje je dostupna tehnologija. Krajnji cilj je boca koja se moลพe reciklirati kao papir.
– Testiranje koje danas najavljujemo je prekretnica u naลกoj misiji da razvijemo papirnu bocu. Ljudi oฤekuju od Coca-Cole da razvija i uvodi na trลพiลกte nove, inovativne i odrลพive vrste ambalaลพe. Zbog toga se udruลพujemo sa struฤnjacima poput Pabocoa, pojaลกnjavamo otvoreno ekperimente i provodimo ovo prvo testiranje na trลพiลกtu. To je dio ispunjavanja naลกih obveza za Svijet bez otpada, rekla je Daniela Zahariea, direktorica Tehniฤkog lanca nabavke i inovacija za Coca-Colu u Evropi.
Testiranje bi, kao pilot projekt, trebalo poฤeti u drugom tromjeseฤju ove godine, sa Coca-Colinim biljnim napitkom AdeZ-om. Ponuda ฤe biti dostupna za 2.000 potroลกaฤa u Maฤarskoj, kroz partnerstvo s Kifli.hu – jednom od maฤarskih najbrลพe rastuฤih internet prodavnica prehrambenih proizvoda.
ฤini se da je AdeZ savrลกen odabir za naลก prototip papirne boce, rekla je Katalin Halรกsz, direktorica marketinga prehrambenih kategorija Coca-Cole za Evropu. AdeZ je biljni napitak a svrhaย brenda je da โpozitivne promjene uฤini jednostavnijimโ. Potroลกaฤi AdeZ-a ฤesto su i sami veoma zainteresirani za odrลพivost, nova dostignuฤa i inovacije u ovom podruฤju pa je tako AdeZ bio logiฤan izbor – pravi napitak i pravi potroลกaฤi za testiranje naลกeg prototipa papirne boce, objasnila je.
Poฤetak upotrebe je vaลพan korak u provjerama performansi papirne boce ali i kako je potroลกaฤi prihvataju, smatra Stijn Franssena iz Coca-Cole Europe, menadลพer Inovacija u istraลพivanju i razvoju ambalaลพe. Prototip papirne boce moลพe se reciklirati 100%, a trenutno se sastoji od papirnog omotaฤa, sa plastiฤnim unutraลกnjim slojem i ฤepom koji se takoฤe moลพe reciklirati. Gospodin Franssen je naglasio da je partnerstvo Coca-Cole sa kompanijom Paboco usmjereno na dalji razvoj papirne boce koja se u potpunosti moลพe reciklirati, kao papir.
Ovaj test ฤe nam pruลพiti neprocjenjiv uvid i povratne informacije o tome kakve su realne performanse prototipa papirne boce kao pakovanja, ali i ลกta potroลกaฤi misle i osjeฤaju o tome. Ovo je za nas uzbudljiv korak naprijed, izvan laboratorija, u stvarnom svijetu. Po prvi put ฤe potroลกaฤi zaista imati priliku da piju iz potencijalno potpuno novog tipa pakovanja, dodao je Franssen.

