Feminizam kao modni trend

Jedan od najpopularnijih street style komada u posljednih nekoliko mjeseci svakako je Diorova We should all be feminists majica sa cijenom od 700$, a nedavno prikazana revija nepalskog dizajnera Prabal Gurunga otvorila je Bela Hadid sa gotovo identičnom bijelom majicom sličnog natpisa.

 

prabal-gurung 2017

 

Feminizam je ušao u svijet visoke mode još na Chanelovoj protest reviji gdje su manekenke nosile znakove sa feminističkim porukama. Teško da upravu tu reviju možemo nazvati pozitivnim pomakom kad znamo da iza nje stoji Karl Lagerfeld, čovjek koji je Adele nazvao debelom i koji misli da Coco nije bila dovoljno ružna da bi bila feminstica.

 

 

Chanel

 

 

Nije isključeno da neki od modnih dizajnera ustvari i razumiju feminizam u svoj svojoj kompleksnosti i ne-binarnosti, ali je mnogo vjerovatnija činjenica da smo u vremenu kada se feminizam jedonostavno može dobro prodati.

 

Femvertising (feministički advertising) termin je nastao kao rezultat popularizacije feminizma kojem svjedočimo posljednjih nekoliko godina. Moda kao i mnogi brendovi koji svoje produkte plasiraju uglavnom ženama odlučili su zajahati ovaj novi val feminizma kako bi se na drugačiji način približili svojoj ciljnoj skupini i pojačali prodaju.

 

Ako uzememo u obzir da su dosadašnje marketing metode uglavnom igrale na ženske nesigurnosti u cilju povećanja prodaje ovaj novi pristup nije nužno loša stvar dokle god mu se pristupa kritički i sa mjerom.

 

Feminizam je prije svega kritika sistema, a njegovo uvođenje u mainstream kulturu i prilagođavanje ukusu širih masa može dovesti do banaliziranja suštinskih pitanja na kojima ovaj pokret počiva.

 

piše_Emina Saletović

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.