Jean Angie Kaser: Svaki trud i rad se isplate, samo treba ostati svoj i biti strpljiv

Mladi modni dizajner iz Doboja Anđelko Kaser, poznat kao Jean Angie Kaser, polako osvaja regiju svojim talentom i kolekcijama. Prvo se predstavio u Zagrebu na 9. Modnom ormaru, zatim u Sarajevu na 34. Nivea BH Fashion Weeku, te na 6. BAFE u Beogradu.

 

 

Oduvijek je pokazivao zanimanje za umjetnost i modni dizajn te poveden time 2004. godine upisuje srednju školu Škola učenika u privredi u Banjoj Luci, smjer tekstilni tehničar. Za vrijeme svog školovanja ostvaruje uspjeh u raznim izložbama, a nakon srednje škole seli se u Zagreb gdje upisuje Tekstilno-tehnološki fakultet. Tokom studija sudjeluje na radionici sa dizajnerom Luis De Gamom, na Sedmici dizajna u Laubi te LIFT by Perwool takmičenju kao jedan od osam finalista u sklopu Sajma mode.

 

Nedavno je diplomirao, a i predstavio svoj novi projekt pod nazivom Nana dala.

 

 

 

Nedavno ste predstavili projekt Nana dala, recite nam više o njemu.

– Projekt sam predstavio u sklopu putujuće izložbe Young Balkan Designers u organizaciji Balkanske dizajn mreže. To je jedan od dva projekta koji predstavljaju BiH, a nakon Beograda izložba je do sada bila u Plovdivu i Zagrebu, te dalje putuje u Beč, Istanbul, Tiranu, Koln, Skoplje, Budimpeštu… U tom projektu promišljam o nasljedstvu i ostavštini, kako materijalnoj tako i nematerijalnoj, koju dobijamo od svojih baka, prabaka. Kako dolazim iz malog mjesta u BiH koje je oduvijek bilo mjesto sudara ali i suživota tri religije, tri nacionalnosti, tri kulture istražio sam i njih i njihov folklor. Te poveden ostavštinom baka i folklorom Balkana uočavam jedinku koja se provlači kroz sve kulture, kroz sva domaćinstva, kroz historijske periode, a to je kecelja, gotovo pa zaštitni znak žena u folkloru na Balkanu, saputnica svake domaćice i štit ili oklop svake kuharice.

 

 

Nana dala se sastoji od minimalno tri kecelje.

– Da, riječ je o tri kecelje koje se svojim umatanjem i vezanjem oko tijela zapravo transformiraju u ljetnu haljinu ili suknju. Ono po čemu je projekt Nana dala poseban je upravo individualnost koju pruža korisniku/ci i ograničenja tj. ne postojanje istih u odabiru boja, broju kecelja ili načinu omatanja oko tijela. Od minimalno tri kecelje može se dobiti višestruki broj odjevnih predmeta i sama mašta korisnika/ce je granica. Transformirao sam kecelju tako što sam joj oduzeo sva obilježja, vezove ili druge ukrase, koji bi mogli dati vremensku ili geografsku pripadnost kecelje tj. osobe koja je nosi, ali time i dobio na savremenom izgledu „haljine“. Boje i nijanse boja koje sam ukomponirao su boje koje ne pripadaju zastavama država Balkana. Upotrijebio sam crnu, sivu i bijelu boju odnosno ne-boje koje su najlakše za kombinirat većini korisnika, te svijetlo plavu i boju cigle plus siva kao boje koje asociraju na ljeto i tropsku klimu. Tim činom sam dobio univerzalnu i minimalističnu kecelju/haljinu koja ne pripada nikome i pripada svakome. Ali i tom svojom univrzalnošću poziva na korak naprijed, pogled u budućnost i zajedništvo. Materijali koje sam koristio su prirodni materijali, lagani za održavanje i prigodni za toplije dane.

 

 

U junu ste bili dio 6. BAFE, kakvo iskustvo donosite iz Beograda?

–  Moja kolekcija T.WO je otvorila 6. BAFE, koju sam prethodno prikazao u Sarajevu na 34. Nivea BH Fashion Weeku i Zagrebu na 9. Modnom ormaru. Za svaki grad kolekcija je bila blago mijenjana i produživana, tako da je svaki grad dobio svoju premijeru. Iz Beograda donosim lijepe uspomene. Bila je odlična atmosfera, dobra organizacija i jako pozitivna reakcija publike, što mi puno znači. Upoznao sam mnogo novih ljudi i ostavrio brojne kontakte.

 

Jean Angie Kaser_Igor Lazić (12)

 

S obzirom na to da živite u Bosni i Hercegovini, koliko je bio težak put do prve kolekcije, prve revije, do kreiranja brenda?

– Svaka prva kolekcija ima svoju težinu, što radi finansija što radi malog ili nikakvog iskustva, međutim, mislim da je tako u bilo kojoj državi. Ono što je možda teže kod nas jeste to da nakon što se pokažete i dokažete, opet nemate pomoć države ili odgovarajućih institucija, niti podršku za dalji rad i predstavljanje sebe i države. Pri kreiranju prve kolekcije pomogli su mi roditelji i sestra, kako fizički, tako i materijalno i bez njihove njihove pomoći teško da bih uspio. Tu istu kolekciju sam prijavio na natječaj Modni ormar u Zagrebu, te osvojio prvo mjesto od međunarodnog žirija u sastavu Wendy Dagworthy, Stephen Higginson, Louis de Gama, Jessica Bugg, Barbara Franchin, Michele Colluci i Sasha Vidaković. Svi oni su svijetski priznati, dugogodišnji, profesionalci u svojim zanimanjima, koji su prepoznali moj rad i nagradili ga. Ono što je bitnije od nagrade je upravo ta potvrda od stručnih lica da se nalazite na dobrom putu i da je vaše ulaganje bilo opravdano, te da nije bilo uzaludno. Tako da put jeste bio težak, ali i veoma zanimljiv, adrenalinski i ispunjavajući. Da sam čekao Bosnu i Hercegovinu, teško da bih dočekao bilo kakvu pomoć.

 

 

Jean Angie Kaser_Igor Lazić (2)

 

I, o čemu razmišljate dok tako sjedite i kreirate, okruženi materijalima, skicama, dok ispod prstiju nastaje umjetničko djelo?

– Prvo što se mora desiti je trenutak inspiracije. Kod mene se on pretežno javlja u obliku emocije, vizije nekog pokreta, pada materijala…Kad krenem raditi prve skice one su pretežno bazirane samo na emociji i mašti tj. na izbacivanju ideje. Onda se realnost ukljući u cijeli proces i počne računat i otklanjat višak ili dodavat, uračunavat nosivost i zakone fizike i matematike. Tek tada nastaju skice ili ilustracije finalnog proizvoda. Svaki dosadašnji taj proces sam radio uz muziku i mislim da mi je ona jako bitan faktor u svemu tome. Tako da dok crtam/kreiram u mislima mi se provlači i nešto kao muzički video spot ili neki art film sa muzičkom podlogom. Što se tiče procesa same izrade, tada u mislima već smišljam koreografiju, fotografije, šminku, frizuru i cjelokupni dojam.

 

 

Koga biste voljeli vidjeti u Vašoj kreaciji?

– Volio bih vidjeti sve one osobe koji imaju dobar stil, samouvjeren stav i da znaju cijeniti nematerijalnu vrijednost komada koje nose, te da su sretni dok ih nose.

 

 

Šta prvo primjećujete, osobu ili odjeću koju nosi?

– To ovisi o situaciji. Prvo primjećujem oči, obuću, pa lice, onda odjeću. Odjeća puno govori o osobi i njenom karakteru, puno se može iščitati iz našeg vizualnog identiteta.

 

 

Jean Angie Kaser_Igor Lazić (5)

 

Da li možemo uskoro očekivati možda i mušku kolekciju?

– Do sada sam uvijek imao neki doticaj sa muškom odjećom, dva do tri modela, ali da mi kolekcija bude komplet namjenjena za muški rod – ne. Možda u budućnosti, nekad.  Budemo vidjeli. Mada moram priznat da mi muška estetika nije toliko uzbudljiva za rad kao ženska. Dizajn ženske odjeće/obuće je puno opširniji i slobodniji, pa samim time i pogodnije tlo za maštu i kreativnost, a i žene kao klijenti su više otvorenijih vidika od muškaraca, bar u BiH.

 

 

S obzirom na situaciju i krizu koja hara sve segmente modne proizvodnje i prodaje, isplati li se biti hrabar i drugačiji?

– Do sada sam nailazio na brojne prepreke i nerazumjevanje, ali me one nisu zaustavile da budem dizajner kakav želim biti tj. osoba kakva želim biti i radim ono što volim. Ostati vjeran sebi je najteže, ali mislim da se isplati. Na kraće staze ne, ali na duže da. Mislim da se svaki trud i rad, a pogotovo u umjetnosti, isplati i da će sve doći na svoje, samo treba ostati snažan, imat cilj i biti strpljiv.

 

 

Jean Angie Kaser_Igor Lazić (7)

 

 

Osim modnog dizajna, u što još usmjeravate svoju kreativnu energiju?

– Osim dizajna svoju kreativnu energiju usmjeravam u prijatelje, obitelj, drage ljude, ples, putovanja, vožnju biciklom ili rolama. Nađe se tu i pokoji oslikan zid ili restauracija starog namještaja.

 

 

Planovi?

– Prije nekoliko dana sam diplomirao! Međutim, moram priznati da nekih zacrtanih planova nemam, nikad nisam ni imao. Sve što mi se dešavalo u životu privatno, ali i poslovno je dolazilo spontano. U planu je svakako nova kolekcija, koju ću nadam se opet prikazati u glavnim gradovima u regiji, bit će tu i koja izložba, u sklopu Modnog ormara, te Young Balkan Designers izložba koja nastavlja putovati po Balkanu. Isto tako i čekam neke vijesti iz inostranstva, pa ćemo vidjeti. Držite fige!

 

razgovarala_Besima Svraka

foto_Igor Lazić

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Dubioza kolektiv se vraća na Demofest