Rijetko koji komad odjeće je uspio premostiti jaz između luksuza i ulične mode kao što su to uspjele cargo hlače. Temeljni arhetip muške odjeće, nastao u osvit Drugog svjetskog rata, nadmašio je epohe, nacionalne granice i generacije, kao i razne subkulture, da bi danas postao možda jedini komad garderobe koji uživa neku vrstu univerzalnog konsenzusa u cijelom svijetu. Ove sezone, zahvaljujući velikoj ljubavi prema ovim hlačama i tihom luksuzu, pojavile su se i na pisti brenda Saint Laurent.
Status cargo hlača u modnom svijetu se mnogo puta mijenajo, sve od njihovog prvog pojavljivanja, ne samo na pistama, već i u britanskim kasarnama kasnih 1930-ih.
Od prve linije do ulične mode
Historija cargo pantalona počinje 1930-ih kada je britanska vojska shvatila da im treba modernija i oraktičnija uniforma. Njihova postojeća odjeća, poznata kao Service Dress, s razvojem rata i uvođenjem tenkova i druge mehanizirane opreme je zastarjela, pa je Britanska ratna kancelarija poduzela opsežna istraživanja kako bi dizajnirala novu standardiziranu uniformu prikladnu za potrebe moderne borbe. Nakon čega službeno 1938. objavljuju Battle Dress. Nova uniforma je predstavljala značajno odstupanje od formalnosti prethodne vojne odjeće, fokusirajući se na na funkcionalnost. Konkretno, pantalone su doživjele transformaciju, dodali su im džep za mape odmah iznad lijevog koljena i manji džep za lijekove na desnoj strani, postavljajući osnovu za ono što sada poznajemo kao cargo pantalone. Ova ažuriranja možda izgledaju jednostavno prema današnjim standardima, ali su bila revolucionarna u to vrijeme, pretvarajući vojničke pantalone iz jednostavnih pokrivača za noge u bitne komponente vojničke opreme. Na kraju krajeva, nošenje velike, presavijene mape nije bilo od velike koristi bez džepa u kojem ste je mogli nositi.
Battle Dress uniforma iz 1939. je postala standard tokm Drugog svjetskog rata i iako su se neki stariji oficiri u početku opirali modernom izgledu, uniforma je dokazala svoju vrijednost na bojnom polju i ubrzo su je prihvatile sve nacije pod britanskom kolonijalnom vlašću. Stvari su bile drugačije u Sjedinjenim Državama: 1942. godine William P. Yarborough, komandant zračno-desantnih snaga američke vojske, dobio je zadatak da ponovo osmisli uniformu koju su nosili padobranci. Ovi vojnici su često morali skakati iz aviona sa preko 40kg opreme vezanih za leđa, pa je, kao rješenje za raspodjelu težine, Yarborough odbacio jednodijelne kombinezone koji su se ranije koristili u korist dvodijelne uniforme s velikim džepovima tzv. M42 ili paratrooper pants. U kosim džepovima jakne mogli su se čuvati automatski noževi koji su služili za odsjecanje ostataka padobrana pri slijetanju. Pantalone od pamučnog platna sa dva velika džepa pogodna za nošenje svega, od čarapa do granata, pa su se padobranske hlače počele nazivati cargo hlačama. Početkom ’50-ih, model M42 je ustupio mjesto tanjim pantalonama OD-107, sa dva pravokutna džepa na prednjoj strani, korištenim tokom Korejskog rata. Kad je 1962. godine vojska odlučila dizajnirati specifičnu uniformu za tropsku klimu vlažnih šuma u Vijetnamu (sa Williamom P. Yaboroughom ponovo u prvom planu) vraćaju se cargo pantalone.
Od druge polovine prošlog vijeka, vojni viškovi i industrija korištene odjeće počeli su se oblikovati, pri čemu je stara vojna odjeća postala ekonomična alternativa klasičnoj svečanoj odjeći koja je normalno prihvaćena u društvenim kontekstima. Vojni stilovi, svojom funkcionalnošću, našli su se u rukama ekonomski ugrožene omladine, izazivajući fascinaciju koja će postati generacijska. Tokom ’50-ih, ’60-ih i ’70-ih, vojni višak igrao je vitalnu ulogu u tome da se odjeća inspirirana vojnim uniformama učini dostupnom penjačima, planinarima, kamperima, lovcima, ribarima i raznim subkulturama. Međutim, tek ’80-ih cargo pantalone počinju uživati popularnosti u civilnoj modi. Među najpoznatijima su bile Bugle Boy cargo hlače predstavljene 1986. godine, a brednovi kao što su Triple 5 Soul, Eckō i LRG su preovladavali u području hip-hopa u narednoj deceniji. Dizajn se u početku koristio pri kreiranju radne odjeće, a kasnije je naišao na popularnost među golferima i planinarima, koji su cijenili udobnost i praktičnost. Kaki je postao poželjna boja za ove cargo pantalone, vjerovatno kao omaž njihovom vojnom porijeklu.
Udobnost ih učinila popularnim postajući kamen temeljac proto-streetweara (uz popularne Dickies), funkcionalne odjeće u svijetu breakdancea, a kasnije i hip-hopa sredinom ’90-ih kad se pojavila underground scena, koja se razlikovala od komercijalnog hip-hopa.
Od ulice do modne piste
Veoma je kompleksno ustanoviti kada je došlo do ukrštanja hip-hop cargo hlača i mode. Kopajući po historijskim arhivima WWD-a, odmah je uočljivo da se najraniji spomeni cargo pantalona odnose na industriju trapera, još uvijek odvojenu od svijeta luksuzne mode. Njihovo pojavljivanje na pisti Paris Fashion Week SS95 revije Claudea Montana. Ostale cargo pantalone bile su uključene u prvu DKNY kolekciju Donne Karan, lansiranu 1997. Još jedno pominjanje, kasnije, napravljeno je na Sedmici mode u New Yorku u kolekciji SS98 Marithé + François Girbaud i na Milanskoj nedjelji mode u kolekciji SS98 modne kuće Ferragamo, s povratkom sljedeće sezone u kolekciju FW99 od strane Classe, brenda koji je osnovao Alviero Martini, a koji će kasnije postati Prima Classe kakav danas poznajemo. Iste godine, Walter Van Beirendonck lansira Wild & Lethal Trash, koji je sadržavao cargo pantalone. U razgovoru za WWD u julu 1998. godine, potpredsjednik za žensku odjeću Ralpha Laurena, Lewis Koppelman, rekao je: Cargo pantalone su najtopliji predmet. To je jedini najprodavaniji artikal na liniji u veleprodaji i oduševljeni smo što je reakcija maloprodaje jednako jaka. U sezoni SS99, cargo pantalone su se pojavile u reviji Sonie Rykiel, dok su 2000. Diorove cargo pantalone postale bestseleri među američkim slavnim ličnostima i sve više ulazile u mainstream modni diskurs kako se milenijum približavao.
Balenciaga SS02
Definitivni skok dogodio se 2002. godine kada je Nicholas Ghesquiere pretvorio cargo pantalone u temelj za mnoge lookove u Balenciaginoj SS02 kolekciji, definitivno ih odvojivši od svijeta ulične i sportske odjeće i učinivši ih novim arhetipom luksuza. Sljedeće godine došao je Jean Paul Gaultier, a potom i Dolce & Gabbana da populariziraju cargo pantalone svojom kolekcijom SS03, koja je postala kultna.
Godina 2003. je bila jedna od najvažnijih za prodaju cargo hlača, koje su jednoglasno opisane kao najprodavaniji artikl proljetne sezone, uz mikro suknje. Međutim, do decembra, svi su se zasitili trenda. Ipak, model nikada nije istinski nestao iz mode. Američki brendovi trgovačkih centara poput Abercrombie & Fitcha učinili su ih toliko popularnim da je modnim dizajnerima bilo nemoguće izbjeći stvaranje njihovih luksuznih verzija. Štoviše, cargo hlače su ostale kamen temeljac estetike ulične odjeće, postajući s vremenom sve profinjeniji i danas najpopularniji stil za generaciju Z.
SS24 kolekcije koje su nedavno viđene u Americi i glavnim evropskim modnim prijestolnicama bile pune cargo pantalona, lišene njihove vojne suštine i transformirane, u ne samo funkcionalne predmete, već i u odlične prilike za istraživanje ljepote krojeva i drapiranja. Najupečatljiviji slučaj svakako je bio Saint Laurent, čija je najnovija kolekcija odala počast safari jakni (i njenim džepovima) i posebno predstavila cargo pantalone uparene sa ultra uskim prozirnim gornjim dijelom. U drugim slučajevima, od Ferrarija do Dries Van Notena, prolazeći kroz Balenciagu, Junya Watanabe, Marine Serre, a posebno The Attico, klasični model cargo pantalona postao je igralište za maštovito aranžiranje džepova, rekonfiguraciju krojeva i jedinstvenih parova. Dvadeset godina nakon rekordne godine, cargo pantalone su popularnije i naprednije nego ikad – i spremni smo da se kladimo da njihova popularnost neće uskoro nestati.