Nakon lansiranja novog brenda Khy, Kylie Jenner optužena za plagijarizam

Release Date
30/10/2023
fotografija
@_namilia_

Kylie Jenner je nedavno lansirala svoj modni brend Khy i odmah se našla u centru oluje. Naime, mlada dizajnerica Betsy Johnson,  je optužila Kylie da je ukrala njene ideje i bila previše inspirirana njenim brendom Products by Betsy Johnson, a da joj nije odala priznanje. Sličnost između kreacija zaista postoji. Ali da li je nekoliko sličnosti dovoljno da bi nešto nazvalo plagojatom? Gdje je granica između inspiracije i prisvajanja tuđeg rada?

Šta možemo očekivati od bredna Khy?

Upoznajte Khy, uz ove jednostavne riječi i sliku na kojoj sjedi na podu u crnom trench kaputu od umjetne kože i crvenim Ferragamo štiklama, Kylie Jenner lansirala je svoj modni brend Khy. Brend je nastao u saradnji sa Kris Jenner i Jens i Emmom Grede iz Popular Culture i sadrži osnovne odjevne predmete u koje možete uložiti kako biste svojoj garderobi dali novi zaokret. Svi komadu su dostupni u veličinama od XXS do 4X i neće koštati više od 200 američkih dolara.

Khy će sarađivati s dizajnerima, kultnim brendovima i utjecajnim kulturnim ličnostima. Započinje partnerstvom s Nan Li i Emilijom Pfohl, dizajnerskim dvojcem koji stoji iza Namilia, rodno neutralnog brenda iz Berlina poznatog po svom mračnom i provokativnom stilu i kojeg vole poznate ličnosti kao što su Cardi B, Megan Thee Stallion i članovi BLACKPINK. Prva kolekcija, koja će biti dostupna na khy.com od 1. novembra, sastoji se od 12 komada uključujući pantalone, kapute, topove i bazne slojeve od umjetne kože, najlona i spandexa.

Kylie ima velike planove za Khy

Prema saopštenju za javnost, Khy je ambiciozan projekt: Počast neograničenim mogućnostima mode. Rušimo granice i redefiniramo šta znači biti dizajnerski brend sa kreativnošću i kvalitetom po boljoj cijeni. Želim da Khy bude platforma na kojoj naši kupci mogu iskusiti modu s novim dizajnerima i brendovima po pristupačnoj cijeni. Kylie želi da brend bude inkluzivan, u smislu veličina i cijena, ali i da postane svojevrsna platforma za lansiranje kroz koju brendovi u nastajanju postaju vidljivi, što zvuči čudno s obzirom na optužbe za plagijat.

Optužbe za plagijat

Čim je Jenner označila Khyin zvanični nalog na svom Instagram postu, radoznalost za novi projekt je naglo porasla, privukao je desetine hiljada pratitelja za manje od 24 sata. No, uz pompe su došle i kritike i optužbe za plagijat. Mnogi su se osvrnuli na naizgled nisku cijenu brenda (očekuje se da će prva kolekcija biti ispod 200 američkih dolara), dok su drugi tvrdili da joj je nedostajalo inspiracije za svoj dizajn, jer je previše slično ponudi konkurentskih brendova kao što je The Row. Treći su čak spekulisali kako je nedostatak originalnosti posljedica Kaylinog pokušaja da nadmaši Sofiju Richie u izdavanju svoje modne linije. Najžešća kritika stigla je od strane Betsy Johnson, mlade dizajnerice brenda Products by Betsy Johnson, koja je optužila osnivačicu Kylie Cosmetics da je ukrala njene ideje.

 

Kylie i mladi dizajneri

Betsy Johnson nije prva koja je optužila Kylie da prisvaja rad drugih bez njihovog pristanka. Tokom godina, nekoliko dizajnera i umjetnika je prijavilo da su njihove kreacije bile Kylina inspiracija. Kad je lansirala svoj kit za usne, pokazalo se da logo neosporno podsjeća na rad šminkerice Vlade Haggerty. Kylie je izbjegla parnicu uz manju promjenu. Imena koja su Kylie i njeni brendovi navodno neovlašteno kopirali uključuju Anastasiju Beverly Hills, Trixie Mattel i britansku umjetnicu Sarah Pope. Čak ni njenoj najboljoj prijateljici, Madison Beer, nije pripisano pravo priznanje. Prije nekoliko godina bila je bijesna zbog ljubičaste palete sjenila koja je trebala biti objavljena kao kolaboracija, ali je tada izašla samo pod imenom Kylie Cosmetics.

@theofficialangelt

Kylie Jenner is Being Called Out Over Her New Brand KHY by Betsy Johnson #kyliejenner #khy #khybykyliejenner #theofficialangelt

♬ original sound – angel t

Moda i plagijarizam

Za Kylie je optužba za plagijat gotovo postala navika, ali i za mnoge druge brendove. Teško je povući granicu između homagea, inspiracije i plagijata, ali je nepobitno da taj fenomen postoji i da su manje poznati umjetnici često žrtve.

Ako pratite rad bh. modnog dizajnera Marka Fehéra, pisali smo o sličnosti između haljine Vere Wang i komada koje je Marko predstavio dosta ranije.

 Modna scena je specifična, jer vrlo male varijacije mjenjaju status kopije i dobijaju status inspiracije. Tako na primjer drugačiji šav, druga dubina šava, druga pozicija rajsferšlusa, drugi materijal ili bilo šta drugačije od uzorka, pa čak i konac mjenjaju status kopije. To je svakako jedini razlog zašto street brendovi koji su i po našim shopping centrima opstaju, inače bi davno bakrotirali, 90% njihovog dizajna je kopija dizajnera. Također, mnoge tužbe mladih dizajnera ka afirmisanim dizajnerima su “propale” jer je kopija teško dokaziva u modi iako “golim” okom može biti vidljiva. Stoga nikad nisam zaštitio dizajn, niti ću to ikad uraditi, rekao nam je tad Marko.

Imitacija u modnoj industriji je česta pojava, a zaštita dizajna može biti izazovna. Zakoni se razlikuju između SAD-a i Evrope, gdje se modni dizajn može zaštititi kao autorsko djelo ili putem industrijskog dizajna. U SAD-u, to nije tako jednostavno. Modni dizajneri često suočavaju s imitacijama, ali dokazivanje plagiranja može biti teško, zbog čega mnogi dizajneri ne poduzimaju pravne korake.

U Bosni i Hercegovini, gdje je modna industrija i dalje u razvoju, modni dizajneri suočavaju se s ograničenim pravnim sredstvima zaštite svojih radova. Imati svoj dizajn imitiran može se doživjeti kao kompliment, ali važno je razumjeti svoja prava i kako ih zaštititi.

Ponekad je dovoljno odati priznanje drugom dizajneru koje zaslužuju – spomenom, zahvalnošću ili nekom vrstom komercijalnog sporazuma. Pa zašto to ne učiniti, pogotovo ako, kao u slučaju Kylie Jenner, možete to priuštiti?

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.